[XP] .NET Framework problemen met installatie*

Pagina: 1
Acties:

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 13:44

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
Hallo GoT'ers.

Tot plusminus een week geleden had ik een compleet legale en geüpdate WinXP SP2 NL installatie met daarop het .NET Framework 1.1 en 2.0.

Echter, omdat .NET 3.0 uitkwam en deze backwards compatible met 2.0 zou zijn, heb ik 2.0 geuninstalled en getracht 3.0 te installeren. Helaas, want de installatie loopt steevast vast op ongeveer 80%. Gewoon *ploep* PC uit en restart.

Goed, dacht ik, dan 2.0 maar weer installeren. Maar waddayaknow, die loopt nu ook op een bepaald punt steeds vast :S Ik heb zelfs via How to troubleshoot Microsoft .NET Framework 2.0 installation issues alles wat met 2.0 te maken had verwijderd (registersleutels, een DLL bestand, een paar mappen etc.) maar de installatie blijft vastlopen, ook als ik het via Windows Update probeer.

Waardoor ik nu in de situatie zit dat ik geen mogelijkheid heb enig .NET Framework boven 1.1 te draaien, maar ik wel software op mijn PC heb die 2.0 of hoger vereist...

Nu is mijn vraag: is dit een bekend probleem? Zoja, is er een bekende oplossing? Zonee, heeft iemand een idee waaraan het ligt en wat er wellicht aan te doen is?

Alvast bedankt voor de moeite :)

leoaq.fm // Jeune Loop

• Domokoen
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-03 16:39
Iets te laat nu, maar je het 2.0 nooit moeten uninstallen. 3.0 = 2.0 + WinCF + WinPF.
Maar daar heb je nu niets meer aan :X

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Een PC die helemaal uit gaat bij installatie van een doodsimpel programma is vaak iets anders mis dan dat het programma niet lekker werkt :)

Begin eens met het uitzetten van de 'Reboot on crash' optie, vermoedelijk krijg je een BSOD namelik? :)

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-03 21:03
Registry schonen.
Installer downloaden en "safe mode" misschien / hopelijk?

"That was left handed..." - JJH

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
Heel vreemd...

Ik heb de BSOD's tijdelijk ingeschakeld en tijdens de instalatie van 2.0 liep hij, zoals verwacht, weer vast. STOP-code eindigde op C4; een driverprobleem zijnde een driver die mijn systeem probeerde te beschadigen.

Opnieuw opgestart, en wilde nog een keer laten installeren (en laten vastlopen, om te verifiëren of het weer dezelfde STOP-code zou zijn, en dus ècht een driverprobleem) maar...de installatie lukte gewoon zonder problemen :?

Heb verder dus niets veranderd ofzo...geen idee hoe dit dus opeens lukt, maar ben allang blij. Ik laat 3.0 maar zitten totdat het echt noodzakelijk is en beschouw dit verder maar als een goedmakertje van God voor mijn lekke band gisteren ofzo...

leoaq.fm // Jeune Loop

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

- WELKE driver?
- Gooi die STOP code eens door google (site:support.microsoft.com eventueel ;))

Als ik jou was zou ik NET 3.0 weer proberen te installeren en mbv foutmeldingen zoeken wat er aan de hand is.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
Tja...dat stond niet in die BSOD, alleen dat het een driver was...

Ik zal 3.0 straks nog eens proberen te installeren. 3.0 installeert nu ook zonder enig probleem...erg vreemd, maar niettemin wel fijn :)

[ Voor 27% gewijzigd door sjaakaq op 22-11-2006 16:02 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Geef nou gewoon eens even duidelijke informatie zoals de exacte foutmeldingen en wat je daar al over hebt gevonden. We hebben je al vaak genoeg verteld dat GoT geen helpdesk is die hapklare brokken levert.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
Ehm...

As I said; de installer klapte eruit op 80% en dan krijg je dus geen foutmelding want dan klapt hij eruit...maar dat had ik al gezegd.

Wel kreeg ik een BSOD. De STOP code daarop eindigde op C4. Ook stond er dat een driver (niet welke, alleen "een") de orozaak was. Dit kwam overeen met wat hier stond...maar dat had ik al gezegd.

Toen ik na deze BSOD opnieuw opstartte, ik had en heb verder niets veranderd, installeerden 2.0 èn 3.0 zonder problemen...maar dat had ik ook al gezegd.

Het enige wat ik vergeten heb te melden is dat ik schoenmaat 43 heb. Excuses daarvoor.

leoaq.fm // Jeune Loop

Pagina: 1