[PHP/iets anders] TV-tuner aansturen

Pagina: 1
Acties:

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-07 14:10
Omdat ik in Antwerpen studeer zit ik ook hier in Antwerpen op een kamer. Hier heb ik echter geen tv, toch zou ik graag enkele Nederlandse TV-programma's zien. En op www.uitzendinggemist.nl is wel veel te vinden, maar het gaat mij juist om programa's van de commerciële omroepen.

Daarom ben ik op het (misschien ietwat absurde) idee gekomen om een servertje weg te zetten waarop een Windows Media-stream (of een ander formaat indien dat rendabeler is) zal gaan draaien. Deze stream zal een tv-tuner als bron hebben, zodat ik gewoon tv (en geluid) kan kijken zoals dat op de kaart binnenkomt.

Omdat het natuurlijk niet leuk is om voortdurend naar Nederland 1 te moeten kijken, zou het mogelijk moeten zijn om de tuner te verzetten. Aangezien mijn armen geen 65 km lang zijn en ik niet dag-en-nacht kan bellen om te vragen of m'n ouders even de tuner willen verzetten, zou dit gescript moeten kunnen worden, zodat ik gewoon via een webpage met een druk op de knop de TV-zender kan wijzigen.

Bij deze mijn vraag: is dit mogelijk? Bestaan er TV-kaarten die zo gescript kunnen worden (of bijbehorende drivers) en is dit scripten te doen? Het is geen probleem om een frequentie (zoals 525,45 MHz o.i.d.) in te moeten voeren, het is belangrijker dat de tuner dit ook daadwerkelijk doet en dat de encoder beeld en geluid krijgt van het juiste kanaal. Zaken zoals teletext zijn niet relevant, aangezien iedere zender teletext tegenwoordig online aanbiedt.

Kan iemand mij hier op weg helpen? Ik heb wel gezocht maar het enige wat ik tegenkom zijn vragen over niet-werkende tuners (driverproblemen meestal), tuners op linux aan de praat krijgen of berichten als in: duik maar in de API. Die nergens te vinden is.

Ik weet niet zeker of PRG hier het juiste forum voor is aangezien het deels over hardware en deels over software gaat. Indien ik hier verkeerd zit, wil ik alvast een modje lief aankijken om te vragen of hij het topic dan wil verplaatsen.

We are shaping the future

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-06 21:28

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Remote Desktop? Scheduled Tasks?

Ik snap dat je iets wil programmeren, maar volgens mij kan het ook anders.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Alex)
Het probleem is volgens mij dat het via Remote Desktop moeilijk wordt, aangezien de tunersoftware meestal met overlays werkt. En scheduled tasks? Daar heb ik weinig aan als ik wil zappen :p

Bedankt voor het meedenken :)

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Alex) schreef op woensdag 22 november 2006 @ 01:21:
Het probleem is volgens mij dat het via Remote Desktop moeilijk wordt, aangezien de tunersoftware meestal met overlays werkt. En scheduled tasks? Daar heb ik weinig aan als ik wil zappen :p

Bedankt voor het meedenken :)
Als je gaat streamen met VLC, dan kun je naar mijn weten gewoon zonder problemen via iets remotes (RD/VLC) de frequentie veranderen.

Dan daarbij, meestal is het bééld via een overlay, de tunersoftwareinterface zelf niet lijkt me.

[ Voor 8% gewijzigd door Osiris op 22-11-2006 01:24 ]

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-07 13:19

Emiel1984

Made in NL

Kan\lukt dit niet met een schotel ?

[LTS][MTS][HTS]

Verwijderd

Betrek je een kamer in een prive huis of in een of ander pand ? Lijkt me toch dat er ergens wel een kabeltje weggetrokken kan worden voor kabeltelevisie ?

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:21
Als je streamt, maar remotedesktop alleen gebruikt om van kanaal te wisselen zou niet zo'n probleem moeten zijn lijkt me.

De mooiste oplossing is natuurlijk dat je inderdaad echt van de tuner het kanaal kan veranderen via een script. Ik heb geen idee hoe moeilijk dit is, en of bepaalde fabrikanten daarvoor misschien een api meeleveren.

Indien dat niet het geval is, hier nog een andere iets minder mooie oplossing:

Veel tv tunerkaarten worden geleverd met een infrarood afstandbediening.
Als je nou een infrarood transmitter aan je seriele poort hangt, en deze via php kan aansturen?
Geen idee hoe moeilijk het is om de juiste frequentie uit te sturen...
Vervolgens zet je transmitter en receiver tegenover elkaar..

Het is wellicht een omslachtige en zelfs vieze manier, maar als je op geen enkele manier toegang hebt tot de tuner zelf wel een optie wellicht...

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

• Alex)
Ik woon op een studentenhome, er zijn hier nergens tv-aansluitingen, alleen internet. VLC is een goed idee, thanks Osiris, die gaat op het onthoud-lijstje.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
PRG -> SA
*KICK* :Y)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1