Marvell Yukon NIC meldt dat netwerk kabel unplugged is

Pagina: 1
Acties:

• royozz
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-01-2025
dag luitjes,

Na veel geklooi heb ik eindelijk mijn p5w dh deluxe met de E6400 aan het draaien gekregen, was vooral lastig met de herkenning van de ide schijf, maar goed....
Ik heb nu nog 1 probleempje ik heb de 'marvill yukon chipset' ethernet drivers netjes erop gezet maar ik krijg GEEN internetverbinding, alleen maar een melding dat er een netwerk kabel unplugged is???!!!
Heb de bios geflashed naar de laatste versie.

Heeft hier iemand ervaring mee???

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Geen mobo-probleem, Processors, Mobo's & Geheugen » Netwerken dus, compleet met titelverfatsoenlijking.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-03 08:35

Equator

Crew Council

#whisky #barista

De melding dat je kabel unplugged is, zou kunnen wijzen op het feit dat er een stukje negatiation fout loopt.

Heb je een HUB/Switch tussen je PC en router/modem zitten :?
Zo nee, probeer dan eens te spelen met de verschillende instellingen.
auto / 10Mbit HalfDuplex / 10 Mbit Full Duplex / 100Mbit half Duplex / 100Mbit Full Duplex.

Beginnen met 100Mbit FD ;)

Je kan deze instellingen vinden in de eigenschappen van de netwerkkaart.
Rechtermuisknop Netwerk instellingen -> Properties. Rechtermuisknop LAN verbinding -> properties.
Klik op Configureren, tabblad geavanceerd -> speed & duplex settings

MOcht er geen enkele instelling zijn die werkt, dan zou ik je kabel nog eens controleren..

• royozz
op dit moment maak ik gebruik van zo'n (topcom) usb lan adapter en maak ik dus contact met internet en is de kabel dus goed.
Maar ik kan nog altijd geen connectie krijgen via het giga net van mijn mobo, en ik had die duplex instellingen al geprobeerd maar helaas...

• royozz
volgens mij heeft het dus wel met het mobo te maken..... :? Anders had ik nu toch geen connectie?

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-03 08:35

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Wat zegt de device manager van Windows over de hardware zelf. Werkt die goed, of niet :?

Wat voor kabel gebruik je, en op waar sluit je die kabel op aan :?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

royozz schreef op woensdag 22 november 2006 @ 17:17:
volgens mij heeft het dus wel met het mobo te maken..... :? Anders had ik nu toch geen connectie?
Dat de NIC toevallig op het mobo is gesoldeerd wil niet zeggen dat het in essentie aan het mobo ligt ;) Wanneer de NIC gaar blijkt te zijn, dan moet je uiteindelijk wel het mobo omruilen, maar dat maakt het nog geen PMG probleem.

• royozz
OPGELOST!!!
ik heb het mac adres van mijn usb lan adapter (die ik bij mijn telenet installatie oude pc kreeg) ingevuld bij de advanced properties , network adres and it works!!!! :) thx to dukey

[ Voor 3% gewijzigd door royozz op 23-11-2006 18:34 ]

Pagina: 1