[asp/php] Tips voor het switchen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-12-2024

megamuch

Tring Tring!

Topicstarter
Ik heb een klein projectje aangenomen om een webshop over te zetten van asp naar PHP.

ASP lezen is geen probleem en schrijven van php ook niet. Het enige addertje onder het gras is dat de backend van de shop moet blijven bestaan, en dus op ASP moet blijven draaien.

Het hele spul draait onder mssql 2000.

Ik heb even een paar uurtjes de code bekeken van de huidige frontend, en dat is in 1 woord: Spaghetti :'(

Nou zit ik een beetje te denken hoe ik dit het beste aan kan pakken. Aan de ene kant kan ik 1 op 1 de asp code erbij pakken, converteren naar php en het vervolgens opschonen. Maar dat is dubbel werk.
Andere oplossing is heel de asp code te vergeten en het gewoon zelf adhv het huidige DB schema opnieuw opbouwen.

Wat zou de medetweaker doen in deze situatie?

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
megamuch schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 23:02:
Wat zou de medetweaker doen in deze situatie?
Daar is, zonder inside-info van het project op basis van de huidige gegevens, weinig over te zeggen. Waarschijnlijk is het het verstandigst om "from scratch" te beginnen; maar als het in no-time klaar moet is 1:1 overzetten misschien wel sneller. Ikzelf ben zowieso niet zo van het 'nadoen' en neig in 9 v/d 10 gevallen naar 'from scratch'. Een DB is zelden "te complex" om te begrijpen en het idee achter een project is dat ook zelden; kwestie van het idee opnieuw uitwerken met de huidige DB in gedachten en gaan met die banaan. Maar ik ben ook de eerste die toegeeft soms "te goed" wil doen door alles opnieuw te schrijven waar dat eigenlijk niet nodig is. "Dan is het mijn code en niet andermans rommel" is een mening waar ik mezelf meer dan eens op betrap. En dan hoeft het niet eens echt een rommel te zijn wat 'de ander' heeft gedaan; alleen is dat in mijn ogen dan zo.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Converteren? Zijn er ASP > PHP converters dan? :X Aangezien je zegt dat de huidige code en spaghetti is zou ik zelf prefereren de code vanaf de basis opnieuw op te bouwen om de bestaande database heen. Een website is geen statisch is wat nooit veranderd, als je er nu nog meer een chaos van maakt zal het in de toekomst steeds moeilijker worden de website aan te passen, dat lijkt me niet echt handig. :P

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:50

Cyphax

Moderator LNX
Ik zou zoveel mogelijk zaken als queries en niet-ASP-specifieke spullen uit het huidige systeem halen (en eventueel bekijken en verbeteren) en dan opnieuw beginnen in PHP. Rechtstreeks vertalen duurt denk ik weinig of niets langer en je kunt het nu eens netjes aanpakken dus die kans zou ik aangrijpen.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depress
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-06 16:58
Ze bedoelen gewoon met de hand. Er zijn geen tools voor, ASP is geheel anders opgebouwd als PHP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:15
Ik zou de features van de huidige front-end bekijken en een lijstje van maken (eventuele nieuwe features hierbij schrijven) en dan de databasestructuur bestuderen en daarna met die gegevens de front-end van scratch gaan maken.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Pagina: 1