[Vista] Kan Intel Matrix Storage Manager niet installen

Pagina: 1
Acties:

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-02 22:05
Ik draai sinds kort op Vista RTM en het bevalt op zich allemaal prima alleen....

Ik kan de update van Intel voor mijn SATA controllers niet installeren. Het gaat om deze update uit de meuktracker:

meuktracker: Intel Matrix Storage Manager 6.2.0.2002

Hij blijft (welke versie van de matrix managers ik ook probeer) steeds zeggen "your computer does not meet the minimum system requirements to install this software".

Dit, terwijl ik toch 100% zeker een ICH6R Sata Raid controller heb. (ik heb hem overigens niet in Raid geconfigureerd maar goed). De tool van Intel die mijn chipset en I/O controller kan identificeren zegt ook dat ik een "Intel(R) 82801FR I/O controller hub (ICH6R)" heb.

In de Readme staat o.a. :

The 'Intel(R) Chipset Software Installation Utility'
must be installed prior to installing the
Intel(R) Matrix Storage Manager.

Maar deze is er (nog) niet voor Vista en de xp versie installeren helpt niets.

Googled, gesurft met 2 man sterk en tot nu toe nog steeds niets gevonden. Iemand een idee?

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Het heeft toch geen zin omdat te installeren als je geen RAID hebt??

Overigens, de XP driver hoeft niet te werken, je maakt je echt zorgen om niets

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• MacDokie
Snakiej schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 22:45:
Het heeft toch geen zin omdat te installeren als je geen RAID hebt??

Overigens, de XP driver hoeft niet te werken, je maakt je echt zorgen om niets
Nou mijn pc loopt gewoon slecht en het lijkt me wel een optie om SATA drivers te installen en te proberen. Het gaat er niet zozeer om of het direct helpt, het gaat erom dat het niet installeert terwijl de ondersteuning er zou moeten zijn.

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Domus schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 22:48:
[...]

Nou mijn pc loopt gewoon slecht en het lijkt me wel een optie om SATA drivers te installen en te proberen. Het gaat er niet zozeer om of het direct helpt, het gaat erom dat het niet installeert terwijl de ondersteuning er zou moeten zijn.
Dan moet je de chipset drivers installeren :) Deze zorgen ook voor je SATA bus enzo ;)

• MacDokie
Snakiej schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 22:52:
[...]

Dan moet je de chipset drivers installeren :) Deze zorgen ook voor je SATA bus enzo ;)
En die kan ik dus niet vinden voor vista voor een 915P chipset

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Domus schreef op donderdag 23 november 2006 @ 13:58:
[...]

En die kan ik dus niet vinden voor vista voor een 915P chipset
Vista is RTM, maar niet voor de gewone gebruiker. Je moet dus ook wachten totdat die uitkomt voor consumenten, dan zal Intel die wel gaan ondersteunen.

• ewf2003
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-01 09:24
Ik gebruik een Asus P5W DH ook met een Intel Storage manager maar bij mij is wel de Intel SATA controler geinstaleerd in Vista RTM. Zie je die wel?
Pagina: 1