Toon posts:

Optiplex GX1 voeding tikt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een mobo gekregen een optiplex gx1 dus. Ik weet dus niet of deze nog werkt. Ik sluit alles aan, alleen weet ik niet hoe het zit voor de connectors van power en reset knoppen. Weet iemand hoe dit zit bij dit moederbord? Nou zonder die dingen te hebben aangesloten begint mijn werkende atx voeding 300W te tikken. Nou dit duid op een kortsluiting volgens mij. Maar komt dit doordat ik die connectors niet heb aangesloten of is het mobo naar de sooi?
Ik hoop dat jullie kunnen helpen

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Gebruikten die Dell optiplex dingen geen gewijzigde pinout voor de aansluiting en zijn ze dus niet ATX standaard? Dat verklaart op zich waarom je je mobo ermee kan slopen. Het tikken van de voeding vind ik dan wel weer moeilijk te verklaren.
Doet het geval het nog wel op een ander mobo?

Verwijderd

Topicstarter
Je bedoelt dat die 20 pins kabel in een andere volgorde er in moet? En ja de voeding werkt nog op mijn anderen pentium III

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 22:31:
Je bedoelt dat die 20 pins kabel in een andere volgorde er in moet? En ja de voeding werkt nog op mijn anderen pentium III
jup, idd.
Als die voeding nog werkt dan denk ik dat je kans loopt dat alleen het mobo mogelijk defect is als je er een standaard ATX voeding aan hebt gehangen (nu zal het vast ook zo zijn dat niet alle optiplexen een afwijkende pinout hebben, dus dat zou je dan even op moeten zoeken, wat voor plank je precies hebt).

Verwijderd

Topicstarter
ja dan komen we gelijk bij het volgende probleem en dat is dat ik nergens op de moederborden (het zijn 2 iedentieke) kan vinden welke het zijn. Het enigste wat ik kan opmaken is een dell optiplex gx1 slot 1 cpu tot aan 450mhz. en op het mainboars zitten geen pci aansluitingen. En alles zit onboard dus video audio en netwerk.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 22:38:
ja dan komen we gelijk bij het volgende probleem en dat is dat ik nergens op de moederborden (het zijn 2 iedentieke) kan vinden welke het zijn. Het enigste wat ik kan opmaken is een dell optiplex gx1 slot 1 cpu tot aan 450mhz. en op het mainboars zitten geen pci aansluitingen. En alles zit onboard dus video audio en netwerk.
Ow, dan heb ik waarschijnlijk wel een vermoeden welke dat zijn (heb er hier ook 1 tegen de muur als ik het goed heb). Waarschijnlijk zit er 1 lang bruin slot op (en hier kan een PCI/ISA riser in, misschien ook AGP).
Afaik hebben die echt een Dell voeding nodig om te kunnen werken, anders doen ze idd niets (of gaan ze stuk in het ergste geval).
Dat betekent dat je of ergens een Dell voeding vandaan moet halen, of de pinout van je huidige voeding aan moet passen.

Verwijderd

Topicstarter
oke dat is duidelijke taal maar waar vind ik de pinout voor mijn mobos?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 22:50:
Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 22:50:
hier

Mocht je trouwens in de buurt wonen mag je ook wel een Dell voeding lenen om te testen, heb er hier nog eentje liggen die ik speciaal gebruik als ik weer een Dell plank krijg met niet standaard ATX pinout :)

Verwijderd

Topicstarter
thnx gast dit is echte service (Y)
ik woon in tilburg en jij?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 23:01:
thnx gast dit is echte service (Y)
ik woon in tilburg en jij?
Cuijk.. 't ligt nog wel in dezelfe provincie, maar niet echt naast de deur.
mail me anders even op het adres in mijn profiel: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/forum/user_email_gfx/26632/AAAAE6/000000

Verwijderd

Topicstarter
nu ben ik bezig met die pinout maken maar nu kom ik er niet helemaal uit. Ik heb 3 orange en een groene over en ik moet 2 rode een orange en een key(blank) hebben voor die pinout. Weet jij hoe dat moet misschien?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 23:30:
nu ben ik bezig met die pinout maken maar nu kom ik er niet helemaal uit. Ik heb 3 orange en een groene over en ik moet 2 rode een orange en een key(blank) hebben voor die pinout. Weet jij hoe dat moet misschien?
Ik zal vanavond even de voeding erbij pakken en kijken of het te achterhalen is :P De kleuren wijken namelijk totaal af van wat normaal ATX is (groen zit niet op een Dell voeding bijvoorbeeld).

Ik zal kijken of de pinout te achterhalen is van het ding (en dan voornamelijk welke kleuren wat zijn :)).

Verwijderd

Topicstarter
Thnx maar er is me iets anders opgevallen en dat is dat volgens mij die dell voedingen een aparte 3,3 volt stekker heeft. (de power 2 stekker). Dus ik denk niet dat ik deze zomaar kan namaken.
dan ga ik wel opzoek na een dell voeding of ik kom een keer langs. Ik hoor nog wel van je
Pagina: 1