Toon posts:

dvd player die alle dvd's upscalen naar 1080i

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb dit gevonden naar mein zoektocht naar een hd player..
http://www.nextag.com/dvd-hd-player-samsung/search-html
Heb een samsung gepakt als voorbeeld.
Het zijn gewoon dvd players die je oude collectie upscalen naar b.v 1080i
Dus geen dure hardware om van je mooie hd lcd te genieten
Zeer betaalbaar !!!
Heeft hier iemand ervaring mee!??

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:22
Want upscalen verbeterd het beeld ten zeerste? Lekkere onzin!

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:37

Nik

Het scheelt wel, het is duidelijk beter, zeker tekenfilms zien er strakker uit. Maar alleen op een afstandje. van dichtbij is het echt niet om aan te zien. Dan zie je het verschil met echt HD.

Sterker nog, iets wat er is, kun je ook niet maken. Je kunt het alleen benaderen...

• sf2
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-02 04:51

sf2

nou ik heb zo-een speler "philips dvp5960" met een "toshiba 37wl66z" via HDMI met upscale naar 1080i.

ik moet zeggen dat bij mij niet erg verschil ziet. hier bedoel ik dan de meeste films. echter bij kwaliteit dvd lijkt-of-het wel dat beter is. dit zijn bij films van 8,5 zonder poes-pas (superbit) en zoals boven genoemde animatie films. maar-ja ik zit nou 3,5 meter van de tv, en dan is het weer te verwaarlozen. :|

nadeel naar 1080i upscalen (bij mij dus) is dat er blur ontstaat. het proces vraagt veel van de processer. alleen weet ik het niet of het aan de speler of de lcd tv ligt. ik kijk dus gewoon lekker op oude pal resolutie. via HDMI dan. |:(

ik wist wel van-te-voren dat ik 1080i niet mooier zult zijn. gekocht wegens de prijs en overige functies van een ter!ng goeie speler.

nog iets...
ik heb een collega. hij heeft een denon 1920 en panasonic plasma van 42pv60. daar zag ik wel degelijk verschil. zijn spullen is wel van andere (prijs)klasse. _/-\o_

[net een lange film gezien zie mijn tijdstip huh huh. nou effe :z ]

[ Voor 3% gewijzigd door sf2 op 22-11-2006 03:11 ]

vul wat leeg is, leeg wat vol is en krap waar jeukt.

Verwijderd

Moet je maar eens naar Denon DVD-3930 of DVD-A1XVa kijken... dat geeft aan dat upscalen goed kan gaan, maar ja... dan praat je wel over een klasse die aan de "andere kant" van de spectrum staat (muv Lexicon of Classe: die staan nog een stuk verder weg). Die spelers mag je niet vergelijken met een Samsung, Sony of Philips spul ;)

• mxhans196
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-02 10:37
Ik heb de Pioneer DV-696AV.
Overgaan van 576i naar 576p (over de component uitgang) geeft al een grote verbetering.
720p (HDMI) ziet er echt nóg beter uit. Verschil tussen 720p en 1080i zie ik echter niet op mijn TV.
Mijn TV is dan ook geen 'full HD'. Hij kan een signaal van 1080i aan, maar de resolutie is niet hoger dan 1366x768, zoals de meeste LCD TV's.
Conclusie:
Iets wat er niet is kun je er niet bij verzinnen, maar blijkbaar geeft dat 'upscalen' toch een positief resultaat op mijn TV. Ik zie nog maar weinig verschil tussen een goede DVD of een HDTV uitzending. Ook mijn digitale TV ontvanger 'upscaled' en dat ziet er best goed uit.

Deze tekst niet lezen !

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dan heeft jouw TV blijkbaar een slechte scaler en/of deinterlacer (ik gok het laatste). Het maakt in theorie namelijk geen moer uit of je TV of je DVD speler het signaal naar een andere resolutie schaalt. Een LCD TV zal het altijd zelf naar een progressive signaal op de resolutie van het scherm aanpassen (upscalen dus in geval van DVD).

Het is wel opvallend dat de TV ineens van 720x1280 naar 1366x768 wel goed kan scalen (en dat twee keer scalen er beter uit ziet dan een keer door het scherm).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:05

voodooless

Sound is no voodoo!

Hang maar eens een PC aan je LCD TV stel deze in op native resolutie, en speel dan een DVD af. Veel beter dan dat kun je het niet krijgen, tenzij je DVD interlaced is. In dat geval zijn er wat hardware oplossingen die een superieure deinterlace bieden, zoals de Faroudja chip doet. Maar goed, de meeste DVD's zijn gelukkig gewoon progressive.

Ik denk dat de upscale chipjes ook wel ongeveer de zelfde kwaliteit leveren als de PC het kan, zeker als je via TV via DVI-D/DHMI aangesloten is. Het is dan helemaal afhankelijk van de TV of dat beter of slechter is.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Ik heb deze aan mn Sony KDF-E50A11 hangen, een Oppo 971H.
Zeer betaalbare DVD-speler met Faroudja DCDi chipset, upscaled naar 480p, 576p, 720p, 540P, 1080i.
DVI uitgang, hangt aan mn HDMI van mn RPTV.
Ik ben er zeker voor het geld zeer tevreden over, staat op 720p en geeft een zeer strak beeld.
Uiteraard is het geen HD kwaliteit, maar om je huidige dvd collectie ermee af te spelen is het een aanrader !!
nog wat reviews:

http://www.projectorcentral.com/oppo_opdv971h_dvd_player.htm
http://www.livingcinema.n...dvi-hdmi-scart-p-168.html
http://www.prillaman.net/oppo971_review.html

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:30
Het DVD beeld moet hoe dan ook gescaled en gedeinterlaced worden, daar kom je met geen mogelijkheid onderuit wanneer je een LCD tv hebt met 1366*768 of meer pixels. De vraag is alleen welk apparaat het beter doet; de tv of de DVD speler :)

Feit is dat er DVD spelers zijn die dit beter doen dan tv's, daarom kan het zeker zinvol zijn een DVD speler met goede scaler en met name goede deinterlacer te hebben. Maar verwacht niet de kwaliteit van native HD films (hoewel HD ook niet altijd garant staat voor topkwaliteit) want een (PAL) DVD is en blijft 720*576.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1