Toon posts:

[probleem] Sony cybershot f717 geeft rare foto's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik heb een sony cybershot f717 een paar jaar oud nu. Plots is hij rare foto's gaan geven. Een voorbeeld hieronder. Soms geeft hij wel deze foto's en soms weer niet. Bij filmpjes is dit probleem er niet. Ik hoop dat iemand een oplossing weet maar ik vrees het ergste.

Grtz, Martijn

Voorbeeld rare foto

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Lijkt me geen kapotte CCD, zoals het bekende probleem, maar maybe is je kaartje niet helemaal lekker.

Probeer eens je memorystick te formatteren of een andere stick te gebruiken?

Verwijderd

Topicstarter
Sorry had ik ook moeten vermelden, ik heb het stickje geformatteerd, geen resultaat, echter gaf hij daarvoor aan dat er een worm op was gesignaleerd. Vrij raar, maar misschien komt het doordat de camera op een mac en een pc wordt gebruikt. Anyway het lijkt me niet dat die worm de camera kan infecteren toch? Een ander stickje heb ik ook al geprobeerd, ook geen resultaat.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 21:54:
Sorry had ik ook moeten vermelden, ik heb het stickje geformatteerd, geen resultaat, echter gaf hij daarvoor aan dat er een worm op was gesignaleerd. Vrij raar, maar misschien komt het doordat de camera op een mac en een pc wordt gebruikt. Anyway het lijkt me niet dat die worm de camera kan infecteren toch? Een ander stickje heb ik ook al geprobeerd, ook geen resultaat.
Ander stickje, zelfde resultaat, dan is het toch de ccd denk ik.

Bij het fout uitlezen van een JPG file krijg je hele andere artifacts, je mist gewoon de oneven (of even) beeldlijnen lijkt het wel.

Maybe dan tóch een ccd fout?

PS hoe ziet de pic er op de camera zelf uit als je preview doet en inzoomt?

PS. en op het display? Probeer ook even digitaal te zoomen, misschien dat het zichtbaar wordt, zo ja, dan is je CCD rot.

[ Voor 12% gewijzigd door Fairy op 21-11-2006 22:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok probeer ik zo, maar het vreemde is dat hi het niet doet bij het maken van een filmpje, of bij het gewone beeld door het schermpje.

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-01 17:14
heb je al de standaard dingetjes geprobeerd?

- Terug naar fabrieksinstellingen
- Eventueel Firmware update

en is dit probleem na een bepaald iets op getreden of was het al eerder voorgekomen ?

*off toppic* Leuke foto tot zover het te zien is :+ *off toppic*

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-01 18:53
_trickster_ schreef op woensdag 22 november 2006 @ 19:07:
*off toppic* Leuke foto tot zover het te zien is :+ *off toppic*
Juist ja, stuur eens een goede foto, kunnen we het beter vergelijken ;).
[/off topic]

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Als je dezelfde foto maakt maar dan volledig digitaal ingezoomd, zijn de lijntjes dan ook 2x zo dik?

En wat doet ie in TIFF mode?

[ Voor 13% gewijzigd door Fairy op 22-11-2006 20:35 ]

Pagina: 1