Ik ben momenteel bezig met een computer waarbij ik het niet voor elkaar krijg windows opnieuw te instaleren. Tijdens installatie van windows XP krijg ik continu bsod's met telkens een van de volgende meldingen: Page Fault. Irq less or not equal. Na wat gezocht te hebben op mbv google kwam ik er achter dat het geheugen misschien kapot gegaan is. Het vreemde is echter dat ik wanneer ik een (oude) hardeschijf van 800 mb met windows 95 op de pc aansluit het geheel een tijdje werkt. Ook de maxtor tool heb ik gebruikt om de harde schijf te testen en met nullen te overschrijven test en overschrijven zijn allebij geslaagd.
Memtest geeft error bij test 7, random number sequence. Heel veel errors zelfs, momenteel al een half miljoen. Nu is het ook zo dat de voeding een raar geluid maakt (het is niet het fannetje). Als ik in de bios kijk of zelf de 12 volt en of 5 volt lijn meet zijn deze waarden keurig binnen het bereik. Nu is mijn vraag hoe zeker kan ik ervan zijn dat de ram modules kapot zijn of heeft dit toch met iets anders te maken??
De computer heeft 2 ram modules ik heb al getest met allebij afzonderlijk maar helaas zonder verbetering. Het lijkt mij ook vreemd als ze allebij tegelijk kapot gegaan zouden zijn. De specs staan hieronder, wie kan mij een definitief antwoord geven??
AMD Duron 1200 mhz
2 * 256MB ram
40 Gb maxtor hd
Cd speler
Chipset : Via KM266
Mb: K7VMM (http://www.motherboard.cz/mb/ecs/K7VMM.htm (wel een beetje spamachtige site maargoed, er staat misschien nuttige info)
Alvast bedankt voor de reacties
Memtest geeft error bij test 7, random number sequence. Heel veel errors zelfs, momenteel al een half miljoen. Nu is het ook zo dat de voeding een raar geluid maakt (het is niet het fannetje). Als ik in de bios kijk of zelf de 12 volt en of 5 volt lijn meet zijn deze waarden keurig binnen het bereik. Nu is mijn vraag hoe zeker kan ik ervan zijn dat de ram modules kapot zijn of heeft dit toch met iets anders te maken??
De computer heeft 2 ram modules ik heb al getest met allebij afzonderlijk maar helaas zonder verbetering. Het lijkt mij ook vreemd als ze allebij tegelijk kapot gegaan zouden zijn. De specs staan hieronder, wie kan mij een definitief antwoord geven??
AMD Duron 1200 mhz
2 * 256MB ram
40 Gb maxtor hd
Cd speler
Chipset : Via KM266
Mb: K7VMM (http://www.motherboard.cz/mb/ecs/K7VMM.htm (wel een beetje spamachtige site maargoed, er staat misschien nuttige info)
Alvast bedankt voor de reacties