wrt54g + speedtouch home = disconnects

Pagina: 1
Acties:

• michaeltb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:39
Hey,

Ik ben in het bezit van een linksys wrt54g en een speedtouch home isdn. Mijn provider is xs4all. Nu heb ik het probleem dat mijn verbinding wegvalt. Dit gebeurd compleet willekeurig, soms na 5 min soms na een uur pas. Ik heb er al een hele tijd mee aan de gang, en dit is nu de 3e wrt54g die k van mijn pcboer heb gekregen. Ditmaal een v7. Ik heb al van alles geprobeerd. Maar goed ik heb vertrouwen in jullie, dus laat de ideeën maar komen.

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-03 08:44
Laat ik nou ook een wrt54g hebben en een speedtouch home en xs4all.

Bijna gelijke situatie alleen mijn wrt54g is een v2 of v3.

Eerste vraagstuk die jezelf kunt stellen, zit het probleem wel in die wrt54g..., de verbinding valt weg maar gebeurd dat ook met een vpn verbinding als je die home rechtstreeks op een pc aansluit.

je hebt al vanalles geprobeerd zeg je ook, maar wat is van alles voordat wij hier in herhaling treden ;)

• Tweakod3x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-03 13:45
Hoe heb je alles draaien? Maakt je ST verbinding, of doet de WRT54G dat voor je?

De Speedtouch doet dit nl. out of the box,maar je kan de WRT54G op PPTP instellen. DWZ dat je je adsl username\pass in je router instelt. (Die gaat dan ahw voor je inloggen...)

Je moet dan wel een speciaal ini filetje uppen naar je Speedtouch. Volgens mij is die wel ergens op de KPN site te vinden.

Proud owner of the [CBJ]Lanhok!

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Dat doen de nieuwe speedtouches ;)
De 500 series en nieuwer...

Naar de ST home moet je zelf een verbinding maken.

Probeer eens een WRT54GL te bemachtigen...
Die WRT54Gv5 en hoger zijn enge ellendige dingen.

[ Voor 13% gewijzigd door Romke op 22-11-2006 13:59 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• needless to say
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-03 17:32
Ik heb hier jaren aan een stuk een WRT54G v2 met een Alcatel Speedtouch Home ADSL gehad. Dat werkte steeds perfect.

Sinds kort heb ik VDSL met een slechtere router en heb ik bijna spijt dat ik overgestapt ben :(.

Heb je misschien een V5 of V7? Daarvan is gekend dat ze nogal connectieproblemen hebben. Installeer eens de laatste nieuwe firmware. En ga anders op zoek naar de WRT54GL, die kost evenveel maar is véél beter (oa 2 keer zoveel geheugen)

• CrazyBernie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-03 08:46

CrazyBernie

Good for you better for me

Ik had precies hetzelfde probleem met een wrtg54g Versie 5. Kon niet eens fatsoenlijk een film streamen over de wireless. Heb echter de onofficieele firmware geinstalleerd vanavond na lang dubben of ook dat nou wel of niet kon doen. En waarempel hij werkt perfect heb inmiddels al 3 uur tv gekeken via de wireless zonder een enkele disconnect.

Kijk even hier http://www.dd-wrt.com/dd-wrtv2/index.php

En flash hem zo snel mogelijk is echt een wereld van verschil.
Pagina: 1