voor 1000 euro een game/school/media pc

Pagina: 1
Acties:

• zerodian
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-07-2021
Ik heb laatst mijn oude systeem verkocht en ben nu van plan om een nieuwe te bouwen. Aangezien ik ook van plan ben om naar de hcc te gaan zal ik ook daar wat onderdelen gaan kopen. omdat dat al snel in de buurt komt vraag ik me af of deze configuratie nog verbeteringen nodig heeft:

1GB PC6400 DDR2, CL5.0 (OCZ, OCZ2G8001G)
Antec NeoHE 500. 500W (ATX12V 2.2)
Antec Nine Hundred (ATX, Geen PSU, Zwart,...
Asus GeForce 7600 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 2...
Intel Core 2 Duo E6600 (S775, 2x2.4GHz, 4MB...
MSI P965 Platinum, iP965 (ATX, PCI-e, Sound...
Plextor 16x50x PX-130A (Zwart)
Seagate Barracuda 7200.10, 250GB (7200rpm...
Zalman CNPS9500 LED (Socket 478/754/77...
totaal zonder verzending op tweakers pricewatch: € 994,59

Onderbouwingen:

Geheugen:
Het geheugen wil ik graag op 800Mhz laten draaien, omdat ik van plan ben om te overklokken. Lager zou goedkoper zijn, maar ik wil nu niet iets kopen waar ik later dan spijt van krijg. Ik begin met 1GB, zodat ik later uit kan breiden naar 2GB als ik vista ga draaien. Nu vindt ik 1GB nog wel genoeg.

Voeding:
Ik heb gekozen voor de NeoHE, omdat ik graag een modulaire voeding wilde. Ten eerste omdat ik altijd gedonder heb met die lange kabelbomen, en ten tweede omdat het er overzichtelijker en mooier uit ziet. Ik ben namelijk ook van plan om mn kast een beetje te modden en dan is zon lange kabelboom lastig weg te werken. Over het vermogen weet ik eigenlijk heel weinig. Ik heb 500Watt gekozen omdat mij dat genoeg lijkt voor de toekomst zegmaar. Misschien zou 430Watt ook al genoeg zijn, maar ik weet niet of de voeding het dan nog trekt als ik er een 8800gts bij doe, wat later het plan kan zijn.

Behuizing:
Het liefst zou ik een zo stil mogelijke pc willen, die er ook nog heel mooi uitziet. Soms gaat dit gedeeltelijk samen, zo dacht ik dat dit ook het geval is bij de Antec Nine Hundred. Alleen zijn er nog te weinig reviews op internet te vinden om dat te onderbouwen. Over de behuizing ben ik er ook nog niet helemaal over uit.

Videokaart:
Ik had deze in de lijst opgenomen omdat ik denk dat deze nog wel een tijdje meegaat in het game-circuit en ook niet al te duur is. Later wil ik deze wegdoen en er een 8800gts inzetten. Dus hier moet niet te veel geld in gaan zitten.

Processor:
Deze cpu koos ik omdat hij gewoon op dit moment een van de betere is. Ik neem aan dat ik hier nog wel minimaal 2 jaar mee door kan.

Moederbord:
Ik wilde de Msi p965 platinum nemen omdat hij volgens hardwareinfo.nl beter presteerd dan de Asus p5b. Hier heb ik verder weinig over te zeggen. Eigenlijk weet ik niet zo goed wat ik voor moederbord zou moeten kiezen, als het maar in de prijsklasse van de boven genoemde twee ligt.

Brander:
Ja, ik weet dat Plextor een goed merk is en dat deze niet al te duur is. Later zou er ook nog een gewone dvd-speler bij moeten komen om rechtstreeks dvd's te kunnen kopieren.

Harddisk:
Ik hoef niet zo'n mega grote schijf te hebben, dus 250GB is ruim genoeg. Ik dacht aan een barracuda omdat ze perpendicular hebben. Een andere reden om ze te kiezen weet ik niet. Ook vraag ik me af of het nut heeft om hem met of zonder NCQ te nemen.

Zalman:
Dit wil ik eigenlijk omdat het me vet lijkt om zo'n fan in je kast te hebben. Ook een bijkomend voordeel is dat ie goed koelt en lekker stil is.

Ik zou graag veel reacties op dit systeem willen zien, zodat ik zeker weet dat ik geen miskoop doe of iets beter had kunnen doen. Geld geef je maar een keer uit :9.

Wat ik graag wil weten is of de voeding genoeg vermogen heeft, of dat het wel wat minder kan. Misschien zijn er ook mensen die een behuizing weten die goed stil is en er ook knap uitziet. Een sidewindow zou leuk zijn. Het moederbord heb ik ook nog steeds mijn twijfels bij, ik hoop dat iemand deze wegneemt,

alvast bedankt.

Verwijderd

Eigelijk niks op aan te merken zo behalve dat ik weet dat de msi niet de Superster is in overclocken zou persoonlijk voor de DS3 gaan. En je koeling, zalman ziet er wel Gelikt uit maar er zijn beteren voor de prijs van bijvoorbeeld 9500 kan je beter naar een TT big typhoon kijken of naar iets van Scythe (<-- zou niet weten hoe je het schrijft) of zo`n tuniq tower. Maar dat is een kwestie van even googelen en je bent eruit. ;)

• zerodian
Hmm ik heb ff gekeken naar die Gigabyte DS3 en die ziet er inderdaad ook goed uit. Misschien dat ik daar ook nog ff over moet nadenken. Die CPU cooler van Zalman zien er vel vet uit, die van Syscte wat minder vindt ik. Maar daar ben ik ook nog niet helemala over uit

• kapert
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-01 06:32
zerodian schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 20:57:

Behuizing:
Het liefst zou ik een zo stil mogelijke pc willen, die er ook nog heel mooi uitziet. Soms gaat dit gedeeltelijk samen, zo dacht ik dat dit ook het geval is bij de Antec Nine Hundred. Alleen zijn er nog te weinig reviews op internet te vinden om dat te onderbouwen. Over de behuizing ben ik er ook nog niet helemaal over uit.
Geen reviews ? Ooit gehoord van Goolge:

http://www.overclockerson...php?page=articles&num=681

http://www.pro-clockers.com/reviews.php?id=176&page=2

http://www.bjorn3d.com/read.php?cID=996

http://www.virtual-hideou..._Nine_Hundred/index.shtml

Dit moet toch wel genoeg wezen :9

• zerodian
Ik bedoelde niet dat er geen reviews te vinden zijn op google, maar dat er (bijna) nog geen mensen zijn die ervaring over een langere periode hebben. Die review sites zeggen ff in een dag wat ze van de kast vinden, maar vaak ga je na langere tijd anders over het product denken. Zulke reviews ben ik nog niet tegengekomen. Maar toch bedankt, er zit er eentje bij die ik nog moet doorlezen :).

• BigFast
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11-2021

BigFast

Cantona.

Conclusie

Met de P965 Platinum zet MSI een prima moederbord neer, maar bijzonder kunnen we het moederbord zeker niet noemen. Als het we het moederbord vergelijken met de topmodellen uit de P965 reeksen van ASUS en Gigabyte, dan komen we er bij MSI maar bekaaid van af. Waar ASUS en Gigabyte hun borden echt hebben volgepropt met extra features, kunnen we bij MSI helaas geen enkel punt aanwijzen waarmee men zich echt onderscheidt van de concurrentie. Voor echte hardware liefhebbers en zeker voor overklokkers is één van de borden van ASUS en Gigabyte zodoende een betere keuze. Heb je echter geen behoefte aan toeters en bellen, dan haal je met MSI P965 Platinum absoluut een een prima, snel en stabiel moederbord is huis.
Ik zou voor de p5b gaan. Lezen is een vak. Jij hebt bij de prestaties gekeken, maar niet naar de algemene eind conclusie. Ik zou overigens sowieso de ASUS p5B nemen.

• zerodian
BigFast schreef op woensdag 22 november 2006 @ 18:33:
[...]

Ik zou voor de p5b gaan. Lezen is een vak. Jij hebt bij de prestaties gekeken, maar niet naar de algemene eind conclusie. Ik zou overigens sowieso de ASUS p5B nemen.
Mag ik weten waarom voor de p5b en niet de ds3?? ik wil het verschil eigenlijk wel eens horen. Het enige verschil dat ik zie is dat de p5b goedkoper is.

Verwijderd

zerodian schreef op woensdag 22 november 2006 @ 18:56:
[...]

Mag ik weten waarom voor de p5b en niet de ds3?? ik wil het verschil eigenlijk wel eens horen. Het enige verschil dat ik zie is dat de p5b goedkoper is.
http://www.google.nl
:O

• zerodian
Wat is dat nou voor antwoord?? Oke dat sloeg nergens op, alsof ik dat nog niet gedaan had :|.

Maar het enige verschil dat ik kan vinden is dus de prijs en dat hij betere condensatoren zou hebben. Ik werkt nu ook nog steeds met de oude soort en dat gaat nog altijd goed. Dus dat vindt ik nu niet echt een voordeel. Wat is dan het beste moederbord dat voor ongeveer 120-130 euro te krijgen is??

• siddler
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-01 11:43
zerodian schreef op woensdag 22 november 2006 @ 19:29:
[...]

Wat is dat nou voor antwoord?? Oke dat sloeg nergens op, alsof ik dat nog niet gedaan had :|.

Maar het enige verschil dat ik kan vinden is dus de prijs en dat hij betere condensatoren zou hebben. Ik werkt nu ook nog steeds met de oude soort en dat gaat nog altijd goed. Dus dat vindt ik nu niet echt een voordeel. Wat is dan het beste moederbord dat voor ongeveer 120-130 euro te krijgen is??
ik heb voor een vriend een systeem samengesteld met een budget van 1100€. Hier heb ik een P5B in gedaan. Heb hem vergeleken met de MSI I965(d8 ik tenminste), de P5B had wat meer sata poorten en nog wat dingen. Aangezien hij toch niet overclock was het nie belangrijk om verder dan dat de kijken voor mij.
Pagina: 1