Toon posts:

Hoe CPU power aan mobo aansluiten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste allen!

Heb de search gebruikt maar kon niet echt bruikbare informatie vinden over dit.

ik heb het volgende mobo: Asus P5N32-SLI SE Deluxe
en de volgende cpu: Intel Core 2 Duo E6600
en de volgende PSU: Enermax Liberty 400W

Aan de PSU zitten 2 stuks 4-pin connecors waar een kaartje aan hangt 'only for CPU'.

nu begrijp ik wel dat deze dus bedoeld zijn voor de connector op het mobo, linksboven
de CPU. (right??)

daar zit op het mobo echter een 8-pin connector, waarvan een helft is afgedekt door een
plastic dopje.

is het nou de bedoeling dat ik alleen het onafgedekte deel gebruik en daar dus 1 van de 2
4-pins op aansluit?
of is het de bedoeling dat ik het kapje ervanaf haal en beide 4-pins met dat kaartje only for CPU
BEIDE daarop aansluit??

verder zit er aan de ATX power plug nog een extra 4-pin connectortje dat in princiepe
precies naast de grote op de mobo connector past, dit is ook de bedoeling lijkt me??

beetje n00b vragen maar ik ben hier al zo lang uit geweest...

alvast bedankt hoor!!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Dat kapje mag je er afhalen en dan kan je de 8 polige stekker erin steken. Als je voeding die aansluiting heeft zou ik ze zeker gebruiken.

Verder is het de bedoeling dat je op de ATX connector (die grote op het moederbord) 24-pins aansluit. Dus ook die extra 4 pins connector naast de 20 pins connector.

Hier kan je ook zien dat er geen kapje (meer) zit op de 8-pins CPU connector:
http://www.hothardware.co...ors.jpg&articleid=729&t=a

[ Voor 21% gewijzigd door Admiral Freebee op 21-11-2006 20:48 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je eigenlijk wel in de handleiding van je moederbord gekeken? Ik kan me niet voorstellen dat het daar niet in staat.