[XP] Netwerk adapters starten traag

Pagina: 1
Acties:

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:51
Sinds kort heb ik op mijn nieuwe laptop, en ook al een tijdje op een oude laptop, het probleem dat als windows opstart het dik een minuut duurt voordat mijn netwerk adapters geladen wordt.
Het probleem kwam plotseling. In de tussentijd zijn er ook geen programma's geinstalleerd die het kunnen beinvloeden. Eigenlijk alleen Windows Update.

Wat ik heb geprobeerd:
Windows firewall uitzetten
Security centre uitgezet
Andere firewall geprobeerd (comodo)
Adapter opnieuw geinstalleerd
Onnodige startup programma's/services uitgezet

Allemaal zonder resultaat.

Het gaat hier om Windows XP SP2 met de laatste updates
Lan adapter
Intel Wlan adapter
2 VMware adapters

Googlen heeft me niets opgeleverd behalve workstation/server service uit te zetten... alleen zo onhandig als je gebruik wilt maken van het netwerk.

Het rare is trouwens dat ik wel gelijk het netwerk op kan. Alleen is het natuurlijk wel handig dat het icoontje van de wireless adapter verschijnt ivm het connecten met een access point.

[ Voor 10% gewijzigd door Zym0tiC op 21-11-2006 20:13 ]

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Als je wel al verkeer hebt, maar alleen je icons in je systray staan er nog niet, wat is dan het punt?

De zeroconfig wlan client van XP werkt gelijk, niet pas op het moment dat je het icon kan zien.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:51
alt-92 schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 20:48:
Als je wel al verkeer hebt, maar alleen je icons in je systray staan er nog niet, wat is dan het punt?

De zeroconfig wlan client van XP werkt gelijk, niet pas op het moment dat je het icon kan zien.
Duurt zowieso dik 1 minuut, tijdens die minuut kan ik niet een wlan netwerk kiezen en een wep/wpa code opgeven. Vaak moet ik ook ip instellingen wisselen, ook dat is op dat moment niet mogelijk. Is dus heel vervelend. En het hoort gewoon gelijk te werken, heeft het altijd gedaan. Ook op andere pc's.

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!