Toon posts:

[MKB] Gezocht: goedkope boekhoudingsoftware *

Pagina: 1
Acties:
  • 2.123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers

Mijn vader is afgelopen augustus geemigreerd naar Curacao en is daar een bungalow park begonnen. Omdat je net zoals in nederland een accountant moet hebben, en er ook belastingen moeten worden afgedragen. Heb ik in een uurtje tijd in excel een boekhouding geschreven, wat heel simpel op Pagina 1 de uitgaven noteert, op pagina 2 de inkomsten, en op pagina 3 de stand van zaken laat zien.

Nu begrijpen jullie wel dat dit niet lang door kan gaan, op dit moment moeten wij alle facturen van bewoners handmatig invoeren, handmatig een nummer geven + kenmerk en dit handmatig koppelen aan een naam+paspoort.

Nu ben ik dus op zoek naar een boekhoud programma wat eigenlijk de volgende zaken in zich heeft
-Kasboek
-Snelle uitdraai van inkomsten-uitgaven
-Facturen aanmaken
-paspoort/Etc aan koppelen, desnoods als een JPEG op een uitdraai
-Betrouwbaar

Nu ben ik zelf aardig op zoek gegaan, en heb een aantal programma's gevonden

Davilex Account:
Dit is absoluut niet wat ik zoek, vind het ronduit slecht en de interface doet oubollig aan, kwa handigheid aan facturen kon ik er niks van vinden.
Microsoft Money 2006
Foei Foei ssj_gohan, ik heb deze gedownload op advies van een goeie vriend, wiens vader er al jaren mee werkte. Moest je van het zijn om het zo te noemen. Ik heb het dus gedownload. Handig dat je facturen kan maken en versturen, contact lijst en online payments etc. Alleen 1 nadeel is dat ik online moet werken. Ten tweede is het gedownload en na mijn weten niet verkrijgbaar bij welke pc winkel bij mij in de buurt. Illigale software + klein bedrijf =problemen
Exact
Wordt voornamelijk door grote bedrijven gebruikt....viel ook VER buiten ons budget

Maar nu zit ik dus vast met het probleem dat ik er nog steeds niet veel mee kan, probleem is ook dat wij geen budget hebben voor programma's zoals die van grote bedrijven. Reken erop dat we het liefst rond de 100-200 euro gaan zitten aan software. Tevens moet het niet zwaar ingewikkeld zijn, en wil ik geen programma's die mysql gerelateerd zijn. Wij zijn immers allemaal onbekend met mysql, en het bedrijfje wordt voornamelijk zonder personeel gedraaid.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-12 00:32

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 19:36:
[...]
Exact
Wordt voornamelijk door grote bedrijven gebruikt....viel ook VER buiten ons budget

Maar nu zit ik dus vast met het probleem dat ik er nog steeds niet veel mee kan, probleem is ook dat wij geen budget hebben voor programma's zoals die van grote bedrijven. Reken erop dat we het liefst rond de 100-200 euro gaan zitten aan software. Tevens moet het niet zwaar ingewikkeld zijn, en wil ik geen programma's die mysql gerelateerd zijn. Wij zijn immers allemaal onbekend met mysql, en het bedrijfje wordt voornamelijk zonder personeel gedraaid.
Exact heeft meerdere pakketten waarvan Compact de meest geschikte zou zijn.

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Topicstarter
PcDealer schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 19:43:
[...]

Exact heeft meerdere pakketten waarvan Compact de meest geschikte zou zijn.
De goedkoopste is 375 Euro en Compact Financieel is 975 Euro...Way out of our budget

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Is het geen idee (want ik ken je deadline niet voor de wetgever) om e.e.a. zelf te bouwen op een MySQL-database met een ODBC-koppeling naar Access ofzo voor het frontend?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Microsoft Money 2006
Bij mij werkt die ofline ook perfect en ik kreeg Money gratis bij me Microsoft works suite, wat los geen drol kost in vergelijking met office.

• software
  • Laatst online: 02-01 09:26
Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 19:49:
[...]

De goedkoopste is 375 Euro en Compact Financieel is 975 Euro...Way out of our budget
Wat is dan jou budget ?
Of zelfs iets maken/laten maken ?

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Misschien iets aan dit overzicht?

• MAX3400

MAX3400

Even voor onze info (ik ben namelijk geografisch niet zo sterk); valt Curacao onder de Nederlandse Wet of hebben ze eigen wetten/regels voor boekhouden? Scheelt namelijk nogal over wat je kan gaan doen met kant-en-klare pakketten die in NL te koop zijn.

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Ik gebruik zelf snelstart software(snelstart.nl) werkt zeer gebruiksvriendelijk. Ongeveer 200 euro voor een pakket.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:30

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

LED-Maniak schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 19:58:
Ik gebruik zelf snelstart software(snelstart.nl) werkt zeer gebruiksvriendelijk. Ongeveer 200 euro voor een pakket.
Same here, ik heb net gister uitleg gekregen over Snelstart van ons administratiekantoor en ben er gister al even een uurtje mee bezig geweest. Boekingen gaat vrij snel als je er een beetje handigheid in gekregen hebt en eventueel (is wel een extra module) kun je er ook mee factureren. Ik heb het verkoop gedeelte even snel bekeken en het ziet er volledig uit, denk dat de opmaak van een factuur nog het moeilijkst is. :P

Als je een beetje rondzoekt kom je eigenlijk ook overal Snelstart tegen.
Wat misschien slim is, vraag je accountant eens wat hij gebruikt, het lijkt mij handig dat je hetzelfde gebruikt omdat je dan van de accountant ook wat makkelijker ondersteuning kan krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 19:52:
Is het geen idee (want ik ken je deadline niet voor de wetgever) om e.e.a. zelf te bouwen op een MySQL-database met een ODBC-koppeling naar Access ofzo voor het frontend?
De deadline is Januari 2008 UITERLIJK, dit omdat ik vanaf die datum bij mijn vader komt te wonen. Mijn kennis van mysql is nihil, eigenlijk niks. En wat is ODBC?
software schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 19:53:
[...]

Wat is dan jou budget ?
Of zelfs iets maken/laten maken ?
Budget is rond de 400 Gulden, we krijgen daar 400 gulden subsidie op, dus ik schat zo rond de 190Euro dat ons uiterste budget is.
LED-Maniak schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 19:58:
Die ga ik eens bekijken

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-12 22:17
Syntess software misschien iets? (Syntess Atrium Entry dan bijv.)
Turbocash? (gratis)

Misschien kan je op www.hotscripts.com ook nog een gratis php pakketje vinden...

[ Voor 45% gewijzigd door Westereen op 21-11-2006 20:59 ]

• huiser
  • Laatst online: 14-11 18:38
GnuCash?

-Huiser

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 20:40:
[...]

De deadline is Januari 2008 UITERLIJK, dit omdat ik vanaf die datum bij mijn vader komt te wonen. Mijn kennis van mysql is nihil, eigenlijk niks. En wat is ODBC?

[...]

Budget is rond de 400 Gulden, we krijgen daar 400 gulden subsidie op, dus ik schat zo rond de 190Euro dat ons uiterste budget is.

[...]

Die ga ik eens bekijken
Welke Gulden bedoel je?

• MAX3400

MAX3400

Zie mijn sig...

De gulden op Curacao

Verwijderd

Ik gebruik Nedsoft Factuur voor de facturering, de rest laat ik doen door een accountant.
Kijk eens op http://www.nedsoft.nl

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:55
Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 19:49:
[...]

Als je nu denkt te boekhouden wanneer je inkomsten en uitgaven registreert, dan vermoed ik dat je de aanschafprijs van een boekhoudpakket heel snel terugverdient door de besparing op je accountantskosten.

Kun je trouwens niet beter een boekhouder/accountant zoeken die online boekhouden aanbiedt ?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Verwijderd

Topicstarter
Sorry vergeten te vermelden...Mijn vader is verhuist/geemigreerd naar Curacao. Daar hanteerd men de Antilliaanse Gulden.
StevenK schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 21:57:
[...]

Als je nu denkt te boekhouden wanneer je inkomsten en uitgaven registreert, dan vermoed ik dat je de aanschafprijs van een boekhoudpakket heel snel terugverdient door de besparing op je accountantskosten.

Kun je trouwens niet beter een boekhouder/accountant zoeken die online boekhouden aanbiedt ?
In nederland hebben wij 25 jaar lang ook een goeie accountant gehad, deze heeft een tweede kantoor op curacao dus daar gaan wij vanzelf sprekend ook zaken mee doen. Enige wat hij wilt is een overzicht en de maandelijkse verplichtingen (aanslagen/betalingen/etc)

Het boekhouden is puur voor ons zelf, en de facturatie is voor naar de gasten toe. Die wij nu gebruiken is ook goed, maar we willen dit meer automatisch hebben...om fouten te vookomen

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2006 22:58 ]

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:55
Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 22:55:
In nederland hebben wij 25 jaar lang ook een goeie accountant gehad, deze heeft een tweede kantoor op curacao dus daar gaan wij vanzelf sprekend ook zaken mee doen. Enige wat hij wilt is een overzicht en de maandelijkse verplichtingen (aanslagen/betalingen/etc)

Het boekhouden is puur voor ons zelf, en de facturatie is voor naar de gasten toe. Die wij nu gebruiken is ook goed, maar we willen dit meer automatisch hebben...om fouten te vookomen
In dat geval moet je met de meeste freeware pakketten ook al uit de voeten kunnen.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Verwijderd

Topicstarter
StevenK schreef op woensdag 22 november 2006 @ 07:40:
[...]

In dat geval moet je met de meeste freeware pakketten ook al uit de voeten kunnen.
Ben een beetje aan het rotzooien met OsFinancials, tot nu toe een programma wat aardig in de richting komt.

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-12 08:43
In die lijst komt ook minipak faktuur / boekhouding terug.
Gebruik dit al jaren, het is een eenmalige aankoop, en indien je het aandurft zonder support, daarna geheel gratis.
Er komen regelmatig updates uit met nieuwe features, en als je zelf een goed idee hebt, en het is op korte termijn toe te passen, dan zullen zij dat ook doen.

De software werkt snel safe en simpel, gebouwd voor het kleinbedrijf.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik pas je topictitel nog even aan; leuke topicstart trouwens :)

Boekhouding Kleinbedrijf > [MKB] Gezocht: goedkope boekhoudingsoftware *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
heb de afgelopen middag wat zitten knoeien met osFinancials. Vond dat er veel positieve dingen in zaten, maar jammer dat het toch niet geheel werkte, miste een aantal dingen die er wel in moeten.

Inmiddels veel zitten rondkijken, aantal die wij serieus overwegen
-Nedsoft
-Exact

Alleen exact is een grote uitgave, maar ja, het is maar hoe je het bekijkt, een foute aanslag kost je een boete (ook op curacao) dus ik vraag me af wat beter is. Een heel goedkoop iets of een duur pakket.

Tevens wil ik access niet uitsluiten, ik heb vorig jaar een ECDL curcus access gehad, maar dit ging tot bepaalde hoogte. Wil me er toch in verdiepen.

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-12 21:07
Schijnt aardig goed pakketje te zijn voor nop (volgens de Computer!Totaal)

De wijzen komen uit het Oosten!

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
osFinancials ziet er veelbelovend uit, maar is ook pas 3 maanden geleden geforked van TurboCash, en zit waarschijnlijk nog in z'n pubertijd.

Kijk ook eens naar wat er beschikbaar is qua cursusmateriaal.. Misschien kan je vader voor Exect ook nog cursussen volgen mocht dat in de toekomst nodig zijn, misschien bij osFinancials ook wel, maar hoe zit dat bij de andere pakketten?

Met een open source pakket zoals osFinancials kun je er in ieder geval wel vanuit gaan dat je data altijd te exporteren zal zijn, bij Exact zit alles waarschijnlijk opgesloten in een proprietaire database.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• Rooster
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:25
Ik heb er zelf geen ervaring mee maar een kennis van me heeft zelf een programma genaamd Wefact uitgegeven en zegt dat het erg goed gaat met de zaken.

http://www.wefact.nl/
Tevens moet het niet zwaar ingewikkeld zijn, en wil ik geen programma's die mysql gerelateerd zijn.
Ik heb er zeer weinig verstand van maar aangezien dit online draait neem ik aan dat het via mysql draait helaas.

[ Voor 38% gewijzigd door Rooster op 22-11-2006 16:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Even een kleine update over hoe we het hebben opgelost

Ik heb via een website een excel template gevonden, zag er goed uit maar miste wat kleine dingen. Sommige dingen waren ook behoorlijk irritant (zoals macro's die verwezen naar niets)

Uiteindelijk samen met mijn vader rond tafel gezeten (via de webcam wel te verstaan) en gekeken wat we persee nodig hadden en wat we absoluut niet nodig hadden. Uiteindelijk alles zelf helemaal veranderd zodat er bijna niets meer van die template over was, nu werkt het en heb een aantal dingen er in gekregen.

Kasboek
Facturen (zowel Engels als Nederlands) waarbij excel alles berekend (prijs per nacht, totaal prijs, omzetbelasting)
Adressen database (enige uit die template wat werkte 8)7 )
Maandelijkse uitdraai

al met al blijf ik er aan sleutelen, ontzettend handig. En misschien als ik het ooit zo goed onder de knie heb dat ik hem deel.

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Hoewel TS er nu redelijk uit is, zoek ik nog verder. Iemand nog meer tips. Belangrijk is het factureer gedeelte.

Ik doe het nu in excell en dat werkt redelijk.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:30

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Cyberpope schreef op woensdag 29 november 2006 @ 09:17:
Hoewel TS er nu redelijk uit is, zoek ik nog verder. Iemand nog meer tips. Belangrijk is het factureer gedeelte.

Ik doe het nu in excell en dat werkt redelijk.
http://www.microsoft.com/...ctureren/factureren5.aspx
Daarmee factureer ik, die facturen boek ik daarna weer in Snelstart in. Ik gebruik Snelstart door de accountant, die gebruikt het ook en kan mij dus wel wat ondersteunen. Factureren met Snelstart heb ik ook geprobeerd maar kost teveel tijd omdat ik producten altijd moet toevoegen enzo. In dat Excel ding kan ik gewoon intikken wat ik wil en het uiterlijk is ook goed aan te passen.
Pagina: 1