Toon posts:

Informatie over backup zaken m.b.t servers

Pagina: 1
Acties:
  • 20 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ten eerste,
ik weet niet precies dit onderwerp op de juiste plaats is gepost. Indien dit niet het geval is.
Excuses hiervoor.

Voor mijn afstudeerstage ben ik op zoek naar mogelijkheden m.b.t.zowel :

- een complete uitwijkvoorziening voor het hele computernetwerk

- als ook een eenvoudigere oplossing, zoals het gebruik van bijv. een tweede server (tandem idee ?)
, of het gebruik van een RAID oplossing

Wie kan mij hierover meer informatie geven?
Ik ben al veel op internet gaan zoeken, maar echt iets concreets kan ik niet vinden.

Verwijderd

En wanneer moeten we je scriptie inleveren bij je?

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Backup moet je altijd extern doen via Rsync/Robocopy oid, met RAID heb je op z'n hoogst een hogere bedrijfszekerheid maar als de server uitfikt ben je alsnog je data kwijt. Afhankelijk van het budget en de hoe belangrijk de server is kan je eraan denken om een 2e server op een andere locatie te hebben. Als je daar je backup naartoe wegschrijft is het een kwestie van backup terugzetten op die server en binnen een paar uur kan je weer up and running zijn.
Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 19:12:
En wanneer moeten we je scriptie inleveren bij je?
Op dezelfde dag als jij een topicreport doet ipv dat soort replies plaatst.

[ Voor 20% gewijzigd door AtleX op 21-11-2006 19:15 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het is niet de bedoeling dat wij huiswerk voor jou gaan maken zonder dat je zelf met concrete en specifieke vragen komt :) Over backupstrategieën kun je ongetwijfeld het een en ander in de Search vinden in de subfora Opslagmedia & I/O Controllers en Professional Networking & Servers.

Nog succes met je studie :+

Dit topic is gesloten.