Snijtekens PS of illustrator

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Topicstarter
Ik wil op een A4 wat visitekaartjes printen en vervolgens snijden op 80x50 (kaartjesmaat)
Nu zou ik graag om de 80 en 50cm snijlijnen hebben zodat ik weet waar de kaartjes gesneden moeten worden.

Hoe kan dit met PS cs2 of illutrator CS?
Snapt (engels) het kaartje ook op die "lijnen" ?

Ik kan met Ps wel wat maar werk er niet dagelijks mee, dus gebruik svp niet te veel inside namen of te veel stappen overslaan

[ Voor 17% gewijzigd door Pinin op 21-11-2006 18:55 ]

www.casarodriguillo.com

• Raynman
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:23
In Inkscape kun je voor zover ik weet (weining ervaring met het programma) wel hulplijnen en daarbij ook snapping instellen. Zal in Illustrator of PS vast ook wel kunnen.

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-01 12:57

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

kan je instellen bij printen iig.
kan nu niet ff kijken, maar als je het print.(print preview) Kan je paar dingen op main screen aanvinken en dan zie je snijlijnen, zo'n ding voor in de hoek en volgens mij zelfs zo'n kleur ding.

Huub Huub Barbatruc!

• Pinin

Pinin

Topicstarter
@DNA-saint: Ik heb het gevonden wat je bedoeld, je moetmet PS bij print preview op output zetten en dan registartion marks of corner crob.

Dit werkt prima maar ik wil graag 2 naastelkaar en vier onderelkaar maar dan maar één snijlijn per zijde en dus niet elk kaartje apart snijden. snappie? is dat ook mogelijk, of met een ander trukje. liefst in Ai omdat kaartje daar ook gemaakt is.

www.casarodriguillo.com

Verwijderd

in Illustrator: trek een kader van 80 x 50 mm en dan filter => create => crop marks en dan kun je het kader verwijderen en de snijtekens dupliceren :)

• Pinin

Pinin

Topicstarter
THX, allen is gelukt

www.casarodriguillo.com

Pagina: 1