Geen verbinding met 1 laptop

Pagina: 1
Acties:

• corneej
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-03 21:00
Ik heb het volgende probleem.

Ik heb bij een vriend van mij een draadloos netwerk aangelegd.

zij hadden een Sitecom Router WL-173 gekocht en 2 HP laptops. De laptops bevatten een draadloze netwerkkaart.

Allereerst had ik het probleem dat ik geen internet verbinding kreeg. Dit kwam door de verouderde Firmware die niet werkte met @Home. Ik heb vervolgens de firmware geupdate dit werkte vervolgens wel.

Nadat ik vervolgens alles heb ingesteld en de beveiliging (WPA) heb ingesteld heb ik met de laptops verbinding gemaakt met het netwerk. Dit werkt perfect.

Nu belde hij mij op dat de laptop van zijn vriendin alleen verbinding kreeg wanneer zijn laptop aan stond. kan iemand mij vertellen hoe dit kan

Verwijderd

ik kan niet begrijpen wat zijn laptop ermee te maken heeft, behalve als hij een soort van mesh-networking heeft waarbij de laptop van zn vrienden eigenlijk verbinding maakt met internet via de laptop van die vriend.... maar dit is standaard volgens mij niet mogelijk.

Wat ik me afvraag is met welk access point zn vriendin verbinding maakt en welke netwerken ze allemaal ziet als je zoekt op draadloze netwerken. ik heb zelf weleens gehad dat ik een draadloos netwerk niet kon zien terwijl een andere laptop dit wel kon. Het veranderen van de "channel" van de wireless access point heeft toen het probleem verholpen. Ik denk als je echt antwoord wil op deze vraag, je iets meer informatie zal moeten verkrijgen van je vrienden.