Hallo,
Zoals velen gebruik ik op mijn sites de include() funtion om pagina's op een bepaalde plaats weer te geven. Nu ben ik een nieuwe site aan het maken, maar daar werkte het scriptje opeens niet (gaf wel output, maar het bleef bij home.php ipv ook naar andere pagina's te gaan). Nu is er op die server php 5 geinstalleerd, dus ik denk dat daar het probleem ligt.
Wat heb ik gedaan:
Ik dacht toch dat dit stukje wel door velen gebruikt werd? Het lukt mij echter niet het werkend te krijgen... iemand nog suggesties hoe het in PHP 5 werkend te krijgen?!
Alvast bedankt
Zoals velen gebruik ik op mijn sites de include() funtion om pagina's op een bepaalde plaats weer te geven. Nu ben ik een nieuwe site aan het maken, maar daar werkte het scriptje opeens niet (gaf wel output, maar het bleef bij home.php ipv ook naar andere pagina's te gaan). Nu is er op die server php 5 geinstalleerd, dus ik denk dat daar het probleem ligt.
Wat heb ik gedaan:
- In eerste instantie de pagina getest op een andere server (php4), daar werkte die prima (klik - alleen de links 'home' en 'domburg' werken). Op die manier ben ik erachter gekomen dat er een nieuwe versie van php was
- Gezocht naar de wijzigingen op php.net, phphulp, hier de search ed., maar nergens iets kunnen vinden over wijzigingen mbt de include() functie.
- Andere scripts (met dezelfde strekking) geprobeerd, maar zelfde verhaal.
- URL van 'het probleem': klik
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| <?php if($id == "") { include("home.php"); } else { if(file_exists("$id.php")) { include("$id.php"); } else { include("error/404.html"); } } ?> |
Ik dacht toch dat dit stukje wel door velen gebruikt werd? Het lukt mij echter niet het werkend te krijgen... iemand nog suggesties hoe het in PHP 5 werkend te krijgen?!
Alvast bedankt