Toon posts:

Hoe & wat: cd's branden voor dj/master gebruik

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Stel je bent dj en je draait met cd's (of je wilt een goede master maken), wat is dan de beste manier om hiermee om te gaan?

De drie punten van discussie:

1. Welk brandprogramma?
2. Welk merk/soort cdr's?
3. Hoe branden (snelheid, etc)?

Ik denk er zelf het volgende over:

Punt 1.
Ik heb mijn oog laten vallen op Sony CD Architect, een redelijk eenvoudig programma waarbij het alleen maar gaat om audio branden.

Punt 2.
Ik heb onlangs een spindel Taiyo Yuden cdr's gekocht. Dit om de jarenlange goede reputatie (had de eerste cd fabriek ooit volgens mij).

Punt 3.
Daar ben ik dus nog niet over uit. De cdr's zijn max 48x, mijn brander kan dat aan, maar dat lijkt me geen verstandige keuze. Langzamer branden is beter, dat is bekend. Ik geloof echter niet dat branden op 2x per definitie wel zo goed is.
Ik gok dat 4x een mooie snelheid is.

Daarnaast is het natuurlijk zo dat als je de cd's gebruikt voor djgebruik, ze goed moet vervoeren.
Bij mij zit dat wel snor door het gebruik van een stevige cd map.

Verwijderd

Ik draai zelf ook al een aantal jaartjes mee en sinds het cd bakken is het wel heel makkelijk gegaan.

wat ik zelf doe is het volgende.

1.Branden met Nero , niet moeilijk gewoon simpel audio cdtje bakken.

2. Ik brand zelf voornamelijk met Traxdata en Philips. Opzich maakt het niet heel erg veel uit want de meeste dj-cd-spelers happen alles wel(en zeker de pioneers...)

3. ik brand ze meestal op 24x met een kanttekening dat ik altijd een cd-tje 2x brand. Doe ik om diverse redenen ( vaak genoeg meegemaakt dat een bepaald nummertje maar op 1 cd heb gebrand , kheb ze dubbel mocht die ene cd krassen of dergelijke hebben).

Wat betreft je vervoer.. gewoon cd mappen van Case logic of UDG volstaan zeker wel.