Toon posts:

Virtual drive CloneCd uitschakelen of desnoods verwijderen

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vrij oude versie van CloneCd. De weinige keren dat ik CloneCd gebruik werkt het prima. Maar nu heeft die virtual drive van CloneCd de hebbelijkheid zich overal vóór te dringen. In EAC en CDex bijvoorbeeld krijg je als beschikbare drive alleen de Elby CD-ROM adapter te zien. Ik heb 'm in apparaatbeheer uitgeschakeld, en één keer ging dat goed zodat ik bij mijn 2 echte drives kon komen. Maar de volgende dag was gewoon de oude situatie weer en erger, want uitschaklen en verwijderen helpt ook niet meer.
Is daar iets aan te doen?
Alvast bedankt voor elke tip.

• ronny
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02-2024

ronny

Trotse vader

Onder de windows services staat CloneCD ook tussen. Als je hier de service stopt en op handmatig zet als het niet meer werken.
Als je er weer gebuik van wilt maken moet je eerst met de hand de service weer opstarten.
je kan de services vinden onder start>instellingen>config scherm> administrator tools> services.

specs werkpaard Youngtimer Touring Car Campionship

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie, Ron.
Ik neem aan dat je een Engelstalige Windows hebt, want Adm Tools kan ik niet vinden. Als het in het Nederlands Systeembeheer is, dan kan ik in de Services(lokaal) daar niets over CloneCD vinden. Zoals ik al schreef, het is een oude Versie 4.01.2 of zoiets.
Naar aanleiding hiervan dacht ik eens in Deze Computer>Beheren te kijken, en onder Verwisselbare Opslag>Media vond ik een vermelding van Elby CD-Rom. Ik dacht "Bingo" en verwijderde hem, daarna voor de zekerheid opnieuw opgestart, maar helaas... het is nog steeds hetzelfde :-(
De vermelding bij Media is wél verdwenen. In Apparatenbeheer staat de Elby CD/Rom ook nog steeds uitgeschakeld.
Kijk ik soms verkeerd?
En... hoe kan ik ook weer instellen dat ik gewaarschuwd wordt voor een antwoord?
Alvast bedankt!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2006 17:33 ]

• Pruttelpot
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-06-2022
ronny schreef op woensdag 22 november 2006 @ 10:55:
je kan de services vinden onder start>instellingen>config scherm> administrator tools> services.
Of je rechtermuisknop op Deze Computer -> Beheren/Manage
Of start -> uitvoeren -> mmc -> console -> add/remove snap-in -> services

(administrator tools staan 9 van de tien keer niet ingeschakeld)

• Compunologist
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
En ik had het toch al een keer zo mooi uitgelegd ;)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit is meer een software-probleem dan een hardware-probleem :)
Topicmove Opslagmedia & I/O Controllers » Client Software Algemeen dus.

Verwijderd

Topicstarter
De tip om toch nog eens via Google te zoeken (maar nu in het Engels) leverde mij de oplossing. Het blijkt dat die virtual drive onder apparaatbeheer/schijfstations staat. Ik krijg de indruk dat ik nu uit de problemen ben.
Iedereen hartelijk bedankt voor de moeite!

Rob
Pagina: 1