Toon posts:

Red Hat Xdesktop op Windows

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleem...Ik kom niet meer bij een Linux Server.

Ik moet een Linux Red Hat server bereiken vanaf een Windows XP station.
Voorheen kon ik dit altijd doen met een programma die de XDesktop over de windows desktop heen 'trok' en daarmee kon ik via het netwerk (remote) werken op de linux machine.

Wie weet hoe dit programma heet en of er iets anders bestaat waarmee ik hetzelfde kan doen. Een monitor aan de Linux machine hangen is helaas geen optie. (Voorheen heeft het remote gebeuren overigens uitstekend gewerkt.)

Thnx,

Verwijderd

Kun je niet gewoon putty gebruiken?

• Drgn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Je bedoelt VNC? TightVNC, RealVNC zijn bekende clients..

Leave the gun, get the canoli

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

gewoon met putty ssh'en, of anders pingen.

offtopic:
mensen die dit al niet kunnen moeten ook ver bij servers vandaan blijven imo

remote X gewoon? (zijn ms clients voor)
vnc?
ssh?
noem maar op.

zelf wat uitzoeken, daar word je ook niet zo moe van hoor.

[ Voor 33% gewijzigd door Boudewijn op 21-11-2006 16:57 ]

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-02 20:30

Super_ik

haklust!

cygwin?

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Verwijderd

Met putty kun je ook X11 over ssh doen

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor de reacties!

Ik ben bekend met Putty en VNC ken ik ook (draait nu niet) en ik was eigenlijk benieuwd naar de tool die ik ooit gezien heb.

Ik ga in ieder geval nog even de tools bekijken die jullie genoemd hebben en verder zoeken.

offtopic:

Dit soort aannames kun je niet maken nadat je een enkel bericht van iemand ziet.

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Cygwin is een Linux-like omgeving om Linux gebaseerde taken uit te voeren. Voor ssh kan je onder Windows het gemakkelijkste PuTTY gebruiken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 17:26:

offtopic:

Dit soort aannames kun je niet maken nadat je een enkel bericht van iemand ziet.
Deze opmerking komt voort uit het feit dat menig Linux server freak verre van enthousiast is voor X.

Linux slaat alles op in tekst bestanden, en kan je deze met een tekstverwerker als vi afhandelen. Geen X voor nodig.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2006 18:00 ]

Verwijderd

Sowieso X op een server is niets, en je had idd zoals boudewijn al zei zelf kunnen zoeken. En echte linux-admins kunnen alles via de console. X = :X

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

eensch.

vooral het te lui zijn om te zoeken is niet echt eens server skill.

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

GX

Nee.

Jij bent op zoek naar een win32 Xdcmp tool..

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:06

mace

Sapere Aude

In unix-like OS-en is alles een bestand, zelfs de devices enzo, dus je kan idd met een console alles, en ik doe dat zelf ook. Soms is het echter handig om een grafische omgeving te hebben om informatie op te vragen die beter leesbaar is in een grafische vorm.

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2025

RSpliet

*blink*

Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 17:55:
[...]

Deze opmerking komt voort uit het feit dat menig Linux server freak verre van enthousiast is voor X.

Linux slaat alles op in tekst bestanden, en kan je deze met een tekstverwerker als vi afhandelen. Geen X voor nodig.
"Linux slaat alles op in tekstbestanden"... blijkbaar heb jij er geen kaas van gegeten :| Iedereen weet toch dat de FS driver dat doet, in opdracht van de applicatie, via de Linux kernel, en Linux er dus in feite het minst mee te maken heeft... sjeez, wat doe jij op Linux?

Niet persoonlijk bedoeld trouwens, CybErvee. Dat was toevallig een mooi voorbeeld om even te happen. Maar ik kan mij voorstellen dat reacties zoals ik in de vorige voorbeeldparagraaf gaf niet zo tof overkomen. Misschien is de beste Jeffrey123 wel een Linux enthousiasteling die voor het eerst met X in aanraking komt, of heeft zich om wat voor reden dan ook niet in VNC verdiept. Dat hij op een server geen X hoeft te draaien is mooi, ik hou ook niet van remote beheren ala grafisch. Maar er zijn grafische beheertools, zelfs voor Apache. En als poster die fijn vind, heeft hij een mooie reden voor X.

offtopic:
En dit kon beter in een TR, maar moest t even kwijt. Excuses

Edit: met hierboven dus... en we gaan offtopic, sry! VNC/XDCMP is your friend, vnc waarschijnlijk eenvoudiger te configureren (XDCMP spreekt het X protocol geloof ik, is wel efficienter, maar qua authenticatie heb ik geen idee hoe ze werkt).

[ Voor 8% gewijzigd door RSpliet op 21-11-2006 22:04 ]

Schaadt het niet, dan baat het niet

• freyk
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-02 18:54
Ik zou voor ssh en vnc gaan.

Maar webmin, FreeNX en xming zijn ook beste aardige clients.

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-02 20:30

Super_ik

haklust!

mithras86 schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 17:32:
[...]

Cygwin is een Linux-like omgeving om Linux gebaseerde taken uit te voeren. Voor ssh kan je onder Windows het gemakkelijkste PuTTY gebruiken.
cygwin kun je ook gebruiken om op een remote X sessie in te loggen
installeern cygwin met alleen het X/base package en type in die console
#X -query serverip

hoppa, X omgeving van je server.

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

Iedereen die serieus iets met IT wil doen, en al helemaal als het om servers gaat, moet de achtergronden begrijpen.

Als je bijvoorbeeld dit artikel op Wikipedia had gelezen, had je gezien dat X11 netwerk transparant is, en dat je dus gewoon een X server op windows wilt hebben. Daar kun je cygwin voor gebruiken, maar er zijn er nog veel meer.

Een grafische desktop kan handig zijn, maar als je je verdiept in de technologie op de achtergrond kun je t ook prima af zonder GUI.

It sounds like it could be either bad hardware or software

Verwijderd

1 woord, Xming

Verwijderd

Zijn er 3 als je "1 woord" meerekend, maar ff serieus nu. TS is het al gelukt?

Verwijderd

is 1 een woord dan? 8)7

• Da Fox
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-01 18:01
waarom ook niet:
Deze heb ik ooit gebruikt :)

"Man fears the darkness, and so he scrapes away at the edges of it with fire." - Rei Ayanami

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
Als je echt remote bezig bent (als in 'op afstand'), en dus geen 100MBit netwerk tussen je pc en de server hebt, en je wilt toch X-forwarding gebruiken (of VNC), is het aan te raden een SSH-tunnel op te zetten, bv. met Putty. Het verhoogt je snelheid en verbeterd de beveiliging sterk (standaard is een geforwarde X niet geencrypt). Ik krijg van de website de indruk dat xwin32 zo'n tunnel al gebruikt.

Voor nog meer performance moet je eens kijken naar FreeNX en een client van NoMachine: werkt nog prima over 56k6!

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

Pagina: 1