netwerk werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-02 14:14
Ik ben sinds een aantal dagen bezig met me thuisnetwerk maar krijg het niet goed voor elkaar. Ik heb een desktop met windows xp home sp2 die aangesloten is op een sitecom router. Nu staat bestanden delen etc. aan en heb ik ook nog een schijf gedeeld. Op de laptop die ook op de sitecom router zit met windows xp home sp2. Nu is het probleem dat ik op de laptop wel "laptop" en "desktop"zie staan maar als ik dan op "desktop" druk zegt hij dat ik hier geen rechten voor heb. En op de desktop pc krijg ik de melding dat hij niet op de "mshome" kan. Ik heb ook het tropic al doorgelezen over bestanden delen in windows xp waar werdt gesproken over useracounts aanmaken in windows xp. Maar als ik dit wil doen krijg ik steeds na het kiezen van een naam de melding dat de groep niet bestaat (gebruiker,gast,beheerder alles gehad). Wat gaat er hier fout ? Pingen lukt wel gewoon, en ook het internet werkt gewoon op allebij de pc's

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
Beide Pc's moeten wel in dezelfde werkgroep zitten, bijv. mshome.

• TheZoo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-02 14:07

TheZoo

Animals Behind Bars

clonedonkey schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 16:29:
Ik heb ook het tropic al doorgelezen over bestanden delen in windows xp waar werdt gesproken over useracounts aanmaken in windows xp. Maar als ik dit wil doen krijg ik steeds na het kiezen van een naam de melding dat de groep niet bestaat (gebruiker,gast,beheerder alles gehad).
Lees die handleiding nog maar eens goed door, want daar doe je toch wat fout.
MEN-O schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 16:31:
Beide Pc's moeten wel in dezelfde werkgroep zitten, bijv. mshome.
Nee hoor.

[ Voor 16% gewijzigd door TheZoo op 21-11-2006 16:32 ]

We may be humans, but we are still animals.
We are immortal for a limited time.

• clonedonkey
Netwerknaam is bij allebij mshome dus ookal maakt dat niet uit staat dat toch goed. Heb die handleiding goed gelezen maar ik kan ik het extra-mappen-weergave ding die "eenvoudig delen" nergens vinden dus daar gaat het al fout.

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
firewall, antivirus uitgeschakeld?
thuisnetwerk wizard al uitgevoerd?

met XP home moeten ze overigens wel in dezelfde werkgroep zich bevinden dacht ik.

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
Nee hoor.
Je hebt gelijk, net ff geprobeerd (XP pro, dat wel). werkt gewoon. (Waarom eigenlijk ??)

• clonedonkey
Windows firewall staat uit. Virusscan tijdelijk gedisabled,wizard thuisnetwerk uitgevoerd.
Alleen het werkt nog steeds niet. de laptop ziet mshome wel met iedereen erin, maar kan alleen naar zichzelf connecten. De desktop kan niet eens in mshome komen,dus ziet nieteens zichzelf.

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
clonedonkey schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 17:01:
Windows firewall staat uit. Virusscan tijdelijk gedisabled,wizard thuisnetwerk uitgevoerd.
Alleen het werkt nog steeds niet. de laptop ziet mshome wel met iedereen erin, maar kan alleen naar zichzelf connecten. De desktop kan niet eens in mshome komen,dus ziet nieteens zichzelf.
maak eens een andere groep aan

• clonedonkey
Je bedoeld i.p.v. mshome een andere ? Want dat heb ik zojuist geprobeerd maar werkt ook niet helaas.

• clonedonkey
Nu ineens zien de pc's elkaar allebij wel maar kunnen ze nog niet meer elkaar connecten. krijg dan de melding dat ik hier waarschijnlijk geen rechten voor heb...

• TheZoo

TheZoo

Animals Behind Bars

clonedonkey schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 16:42:
maar ik kan ik het extra-mappen-weergave ding die "eenvoudig delen" nergens vinden dus daar gaat het al fout.
Dan heb jij vast ooit dit gedaan:
How to turn off simple file sharing
To disable simple file sharing, follow these steps:
  • 1. Click Start, and then click My Computer.
  • 2. On the Tools menu, click Folder Options, and then click the View tab.
  • 3. In the Advanced Settings section, clear the Use simple file sharing (Recommended) check box.
  • 4. Click OK.
Dus dan mag je dat vinkje nu weer aanzetten :P

edit:

Hmmm, lees net nog in dit artikel: Note You cannot turn off simple file sharing in Microsoft Windows XP Home Edition.

MEN-O schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 16:52:
[...]

Je hebt gelijk, net ff geprobeerd (XP pro, dat wel). werkt gewoon. (Waarom eigenlijk ??)
Bij PC's die niet in een domain zitten, is elke pc een security boundary. De werkgroepen zijn er alleen maar om een logische indeling te kunnen maken. Volgens mij een functionaliteit die niet echt gebruikt wordt :P
clonedonkey schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 17:51:
Nu ineens zien de pc's elkaar allebij wel maar kunnen ze nog niet meer elkaar connecten. krijg dan de melding dat ik hier waarschijnlijk geen rechten voor heb...
Dan nu nog de rechten goed zetten.
Dat ze elkaar niet direct zien, heeft volgens mij ook te maken met het updaten van de master browser list, wat wel even kan duren. Maar dat weet ik niet zeker.

[ Voor 5% gewijzigd door TheZoo op 22-11-2006 00:01 ]

• clonedonkey
Oke. Maar hoe kan ik het met die rechten nu goed regelen want via die tutorial hier lukt het niet aangezien dat alleen voor winxp pro is, dat uitzetten van simple file sharing.

• TheZoo

TheZoo

Animals Behind Bars

clonedonkey schreef op woensdag 22 november 2006 @ 00:08:
Oke. Maar hoe kan ik het met die rechten nu goed regelen want via die tutorial hier lukt het niet aangezien dat alleen voor winxp pro is, dat uitzetten van simple file sharing.
Je hebt dus alleen simple file sharing? :?
Dan moet het met deze handleiding wel lukken.

[ Voor 12% gewijzigd door TheZoo op 22-11-2006 08:17 ]

• clonedonkey
Lijkt me inderdaad hetgeen ik nodig heb. Alleen hoe doe ik het onderstaande dan want dat zie ik nergens :

Lokale NTFS-machtigingen:
• Eigenaar: Volledig beheer
• Administrators: Volledig beheer
• Systeem: Volledig beheer
• Iedereen: Wijzigen

Machtigingen voor netwerkshare:
• Iedereen: Volledig beheer

• TheZoo

TheZoo

Animals Behind Bars

Dat is level 5 in het document wat ik je heb aangedragen :?

• martijn946
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-03 09:33
Zijn de administrator passwords op beide pc's hetzelfde?

MyMeuk

• clonedonkey
Staan voor allebij de pc's geen wachtwoorden ingesteld.

Snap wel dat het level 5 is maar het probleem is meer waar en hoe dit in te stellen

[ Voor 45% gewijzigd door clonedonkey op 23-11-2006 15:38 ]

Pagina: 1