Toon posts:

[actionscript] SharedObject / Netstream: Webcam->harddisk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer voor een stageproject een flash(flex2) applicatie te maken die een webcam input als flv opslaat.
Ik heb het al voor elkaar gekregen met Flash en de Flash Media server, maar ik wil de webcamstream lokaal opslaan. Niet op een mediaserver.
Weet iemand of dit mogelijk is?
Het is mogelijk om data vanuit flash lokaal op te slaan met de SharedObject.
Met de NetStream functie kun je naar een remote server streamen. Het tevergeefs geprobeerd deze te combineren.
Weet iemand of het uberhaupt mogelijk is om een client-webcam naar de client-harddisk te streamen?

• LB Back
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-06 11:07
Die Shared Objects slaan wel data op maar alleen tekst, een soort cookies eigenlijk. Voorzover ik weet kun je geen camstream lokaal opslaan. Misschien wel met een 3d party tool.

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:16
shared objects hebben sowieso een maximale grote van 100MB, hoewel groter schijnt te werken maar niet ondersteund wordt. Een stream erin opslaan gaat inderdaad niet werken.

Ik vrees dat je met flash/flex niet kan realiseren wat je wil.
In vroege flash versies kon je nog wel een textfile opslaan lokaal, maar zelfs dat is er vanwege security issues (begrijpelijk)ook uitgehaald.

Ik weet niet wat voor applicatie je voor je stage moet ontwikkelen en welke beperkingen je opgelegd krijgt. Op zich zou je door kunnen gaan met flash/flex en media server, waarbij je eventueel media server lokaal draait.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan helaas niet te veel vertellen over het project, maar waar het op neer komt is dat we eigenlijk willen dat gebruikers via de webapplicatie een flv opslaan op hun computer en deze dan uploaden.
Vanwege budget redenen (Media server: $4500,-) willen we liever geen servers hoeven gebruiken, maar tot nu toe heb ik het alleen voor elkaar gekregen met server.

Iig bedankt voor jullie meedenken :)

Mocht iemand toch een manier weten waarmee het kan (zonder dat de client extra dingen moet installeren) hoor ik het graag, maar we hebben ons er al bij neergelegd dat het niet kan... |:(