Hyperlink -> symbolic link probleem in firefox

Pagina: 1
Acties:

• grep
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-11 13:02

grep

meer begrep...

Topicstarter
Ik ben bezig met een interne website op m'n werk op te zetten, waarbij ik nu tegen het volgende probleem aan loop:

Sommige content van de website wordt op disk via symbolic links met elkaar verbonden.
Als ik nu in IE op een hyperlink klik, die naar zo'n symbolic link wijst dan werkt dat prima.
In firefox krijg ik echter alleen de source code van de doel pagina te zien. Hij wordt op een of andere manier niet gerendered.
Ik heb die source html code ook al eens letterlijk gecopy/paste in firefox maar dan kan hij dat prima tonen, dus daar ligt het imo niet aan.

Ik heb al e.e.a. met de FollowSymLinks option in apache lopen proberen maar dit hielp allemaal niet. Zit nog aan mod_rewrite als mogelijkheid te denken, maar als het aan de apache configuratie ligt, waarom kan IE het dan nu wel?

Dit is niet echt mijn vakgebied en kom met google inmiddels ook niet verder. Kan iemand mij in de goede richting duwen waar dit aan zou kunnen liggen?

apache2-2.0.49-27.38
Firefox 1.5.0.7

Specs | Outcast UT clan | You're going to reap what you sow.

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Volgens mij iets ala content mime headers die fout lopen bij FF? (had het vroeger ook in oude mozzilla voor random asp-pagina's)

• grep
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-11 13:02

grep

meer begrep...

Topicstarter
Kweenie of dat op hetzelfde neer komt, maar het probleem bleek te liggen in het feit dat de symbolic link niet de .html extentie had (de file waar hij naar verwees wel).
IE kon hier blijkbaar wel mee om, FF niet.

Specs | Outcast UT clan | You're going to reap what you sow.

Verwijderd

grep schreef op woensdag 22 november 2006 @ 13:41:
Kweenie of dat op hetzelfde neer komt, maar het probleem bleek te liggen in het feit dat de symbolic link niet de .html extentie had (de file waar hij naar verwees wel).
IE kon hier blijkbaar wel mee om, FF niet.
Het probleem is dat IE alles dat op HTML lijkt als HTML parsed. Probeer maar eens een HTML-pagina als plain text (Content-Type: text/plain) te verzenden en laat IE hier op los. Probeer dat maar eens uit met het volgende php-bestand.

PHP:
1
2
3
4
5
6
<?php
    header('Content-Type: text/plain');
?>
<!DOCTYPE html>
<title>Boe!</title>
<h1>Bah</h1>

Firefox geeft gewoon de HTML-code weer, want het Content-Type is text/plain. IE negeert deze header en parsed het onterecht als HTML.