Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Andere voeding op router gezet, kan dit kwaad?

Pagina: 1
Acties:
  • 194 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op mijn speedtouch router (4 poorten) een andere voeding gezet omdat ik vanwege omstandigheden de andere niet meer kon gebruiken.
Op de onderkant van de router staat 15VAC 1000 mA bij router input
en op de voeding staat 15V 1A output. Hij werkt ook. Zou dit kwaad kunnen aangezien het niet de bijgevoegde voeding is?

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:16
Als ze dezelfde specificaties, polarisatie en aansluiting hebben kan het geen kwaad zover ik weet

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

1000 mA = 1A

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 16:08:
Ik heb op mijn speedtouch router (4 poorten) een andere voeding gezet omdat ik vanwege omstandigheden de andere niet meer kon gebruiken.
Op de onderkant van de router staat 15VAC 1000 mA bij router input
en op de voeding staat 15V 1A output. Hij werkt ook. Zou dit kwaad kunnen aangezien het niet de bijgevoegde voeding is?
Is de voeding ook AC? of DC? in bijde gevallen maakt het niet uit though.

edit, eh jawel natuurlijk 15VAC = 21V na gelijk richten maar als het werkt zou ik het gewoon zo laten

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2006 17:12 ]

• halfgaar
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-11 11:37
Niet alleen is het voltage hoger als je hem 15V DC geeft, als de voeding in de router symmetrisch is, dan gaat het niet werken met DC invoer, omdat hij AC nodig heeft om de negatieve en positieve spanning te maken.