[Delphi] Delen tekst in een Memo of Richedit bold/italic.

Pagina: 1
Acties:
  • 415 views sinds 30-01-2008

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-11 13:52
Ik zit met een probleempje.

Ik ben een programmatje aan het maken voor school, hier zit ook een commentaar veld bij, in dat commentaar wordt dan natuurlijk tekst getypt, en dan wil je natuurlijk ook aparte woorden bold kunnen maken.

Dit laatste is me niet gelukt, ik krijg aparte woorden niet bold, wel het hele memo veld natuurlijk, maar daar heb ik eigenlijk niets aan.

Ik heb wat rond lopen kijken in de help en op google gezocht, maar ik ben er nog steeds niet uit.

Er is natuurlijk een functie zoals Memo1.SelText, maar als je dat [fsBold] wilt maken bijvoorbeeld dan komen de types niet overeen. (String and Set)

Ik ben niet zo'n geweldige programmeur in Delphi (ook niet in andere talen, maar moet het toch in Delphi doen), en heb nog maar een klein beetje les gehad op school in Delphi, en sinds ik nu stage loop kan ik het niet aan leraren vragen.

Bedankt :>

Dit probleem is opgelost !

[ Voor 5% gewijzigd door Montaner op 21-11-2006 16:25 ]

• RobLemmens
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-11 09:29
Delphi is een tijd geleden voor mij maar als ik het goed heb dan gaat dit niet op een simpele manier met een memo control, daar is de TRichEdit (weet naampje effeniet zeker)? voor. In dat control kun je stijlen toepassen op stukken text.

• Montaner
RobLemmens schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 16:10:
Delphi is een tijd geleden voor mij maar als ik het goed heb dan gaat dit niet op een simpele manier met een memo control, daar is de TRichEdit (weet naampje effeniet zeker)? voor. In dat control kun je stijlen toepassen op stukken text.
Ja je hebt richedit, dan heb je bijvoorbeeld richtedit1.Defattributes, maar dan pas je het weer toe op de komplete richedit, natuurlijk is er dan ook weer richedit1.seltext, maar als je die dan weer [fsBold] probeerd te maken kom je weer op hetzelfde uit, het kan natuurlijk zo zijn dat er weer wat speciale commando's voor zijn, maar die weet ik niet en zoek ik dus :P.

• RobLemmens
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-11 09:29
Al eens in de help van delphi gekeken? Meen me te herinneren dat daar voorbeelden tussen staan. Heb je uberhaupt de property seltext wel eens opgezocht?

• Montaner
RobLemmens schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 16:17:
Al eens in de help van delphi gekeken? Meen me te herinneren dat daar voorbeelden tussen staan. Heb je uberhaupt de property seltext wel eens opgezocht?
Ja ik heb er gekeken, maar daar stond de oplossing niet. Ik heb inmiddels de oplossing wel gevonden, bedankt voor de reactie's. De Delphi help staat trouwens redelijk vol met fouten, als je de examples probeert te compilen wil je nog wel eens fouten krijgen. Maarja.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:05

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

trix0r schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 16:24:
[...]

Ja ik heb er gekeken, maar daar stond de oplossing niet. Ik heb inmiddels de oplossing wel gevonden, bedankt voor de reactie's. De Delphi help staat trouwens redelijk vol met fouten, als je de examples probeert te compilen wil je nog wel eens fouten krijgen. Maarja.
Als je dan die oplossing ook nog even hier vermeld en je startpost niet zo ranzig doorstreept, dan is dit topic in de toekomst voor iemand met hetzelfde probleem ook nog een beetje nuttig ;)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Depress
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-11 21:01
Op de reactie dat de help compile errors geeft:
Het is geen afhaalbalie, er zijn dingen waar je rekening mee moet houden buiten de gegeven code om.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:25

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

De delphi code voorbeelden zijn toch erg vaak correct. Dat het niet compileerd ligt waarschijnlijk eerder bij jou dan de Delphi help.

Daarnaast: moet je nou je topic doorstrepen? Dat is wel heel arrogant van je. Het is hier geen helpdesk speciaal voor jou. Sterker nog: het is uberhaupt geen helpdesk hier. We verwachten hier van je dat je zelf ook wat zaken probeert en dat je ook even vermeld welke zaken je niet hebt geprobeerd en wat daar niet mee lukte. Dit mist dus totaal. Als je dit wel had gedaan en daarnaast een oplossing gemeld dan was je topic gewoon open gebleven.

Aangezien je precieze probleem niet bekend is maar blijkbaar wel opgelost en je het blijkbaar leuk vindt het topic wat onbruikbaar te maken gaat deze dicht. Let de volgende keer aub Welkom in Programming - FAQ en Beleid eens door wilt lezen dan weet je ook wat we van je wachten voordat je hier een topic opent.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.