Toon posts:

7300 GS/Moederbord/HD probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor mn broertje ben ik een nieuwe pc in elkaar aan het zetten, maar ik loop daarbij tegen meerdere problemen aan.

De computer bestaat uit onderstaande onderdelen: (alle gekocht bij Azerty)
Mobo: A8N-E
Proc: Athlon 64 3200+ (overgenomen van mij, tweede hands dus)
Werkgeheugen: Kingston 512 mb DDR pc3200
DVD: LG DVD-rom
Videokaart: Asus nVidia 7300GS
Kast: Centurion 5 (blue)
Bediening: Logitech UltraX Media Keyboard, Microsoft optical mouse
Voeding: Antec smartpower 350 watt
HD: Maxtor DiamondMax 10 160 Gb

Ok, nu het probleem. Nadat ik (we) alles inelkaar hadden gezet, begonnen de problemen bij het installeren van windows. Volledig formateren bleef op nul staan, snel formateren ging wel goed. Daarna ging het de eeste keer goed, leek het. Maar op het bureaublad aangekomen, bleek de installatie heel brak. Hij bleef constant, zo om de 10 sec even vast staan, en was erg langzaam. Toen heb ik maar besloten om de installatie overnieuw te doen, o.a. omdat ik ook enkele dingen die je tijdens de installatie normaal zou moeten instellen niet gezien heb. De volgende keren bleef hij telkens ergens in de installatie steken. Als je hem dan opnieuw opstart ging hij allerlei dingen herstellen en verwijderen en opnieuw kopieren, en uiteindelijk kwam hij weer op de zelfde plek in de installatie terecht. Maar hij blijft ook dan weer ergens steken in de installatie.

Toen heb ik de HD bij mij erin gehangen (mijn eigen HD's allemaal los gemaakt), en de windows cd erin gestopt. Alles loopt gewoon vlotjes verder, en de installatie is geslaagd. De HD terug in de pc waar HD in hoort. Alle drivers geinstalleerd alleen de videokaart drivers moeten nog, halverwege de installatie daarvan wordt het scherm zwart, en gaat even later uit. Als ik hem dan opnieuw opstart stopt hij op een blauw scherm waar "Welkom" opstaat, dat scherm zit er heel brak uit en hij gaat daarna niet verder. (dus niet zo'n blauw fout melding scherm, maar zo'n scherm als bij het inloggen) Alleen via VGA-modus opstarten, en dan de NVIDIA drivers eraf gooien is hij weer normaal aan de praat te krijgen. Daarom heb ik hem in mijn eigen pc gezet om te kijken of het aan de videokaart lag, en ja daar gebeurt precies hetzelfde na de installatie van de software. Enkel lijkt hij de installatie wel netjes af te maken en vraagt hij om opnieuw te mogen opstarten. Maar ook hier blijft hij op het "Welkom" scherm staan, dat er anders uitziet als normaal.

Op de computer die ik in elkaar aan het zetten ben, heb ik de videokaart ook nog eens met 3 verschillende versies drivers geprobeerd (93.71 91.47 en de versie die bij mijn 6800GT zat (nummer weet ik ff niet meer)).

Kan ik hieruit concluderen dat de videokaart gewoon kapot is en teruggestuurd moet worden?
En wat moet ik denken van het probleem tijdens het installeren, is de mobo misschien ook kapot? (het lijkt mij dat het niet aan de HD ligt, maar dat weet ik niet zeker)
Want hierbij moet ik nog ff vermelden dat ik met een oude PATA schijf van 6 GB wel een fatsoenlijke installatie heb kunnen maken. Dus misschien ligt het aan de SATA poorten op het mobo? (ik heb helaas geen andere SATA schijf om het te proberen)

• Reconhell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-10-2018
Dat lijkt me wel duidelijk.
Rma'tje videokaart. ;(

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dat dacht ik eigenlijk ook al.

Maar waardoor werd dan nog dat probleem tijdens het installeren veroorzaakt?

• amiga1260
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-01 22:34
Ik denk dat het aan je geheugen ligt. Probeer eens Memtest om het geheugen te testen.

Dit probleem had mijn broertje ook. Bij zijn PC ging en er 2 Dimm's kapot

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, hij heeft nu 350% coverage bij Memtest, en 0 errors. Dus het geheugen kan het ook niet zijn.

Maar er moet toch iets mis zijn, want anders had hij gewoon windows moeten kunnen installeren :?

Edit: wat ik nog vergeten ben te zeggen, is dat de HD in het begin rare geluiden, soort tikken gaf. Maar toen ik hem bij mijn computer erin hing was dat niet meer zo. En nu ik hem weer teruggehangen heb in de andere computer merk ik het ook niet meer.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2006 19:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het tikken is toch niet helemaal weg, bij het opstarten is het er soms nog.

En zonet Ad-aware geinstalleerd en als ik die laat scannen loopt die heel snel al vast en begint de HD te tikken.

Misschien toch gewoon een harde schijf probleem?

• Reconhell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-10-2018
Als die videokaart zo doet in je andere pc , is het de videokaart. Punt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had besloten om naast de videokaart, het moederbord en de HD terug te sturen. Maar nu wou ik die gaan inpakken en toen kwam ik een papiertje tegen met technical updates wat bij het moederbord hoorde. E n daar staat op dat de sata poorten andere nummers hebben. Dat betekent dat ik steeds de HD op sata4 had, en nog geen enkele keer op sata1 geprobeerd heb. Nu ik het op sata1 probeer gaat het formateren wel goed.

Zou het kunnen dat hierdoor het probleem werd veroorzaakt of is dat niet mogelijk?

Ik ga denk ik eerst maar alleen de videokaart terugsturen, en daarna kijken of alles goed werkt met de videokaart.

Verwijderd

Topicstarter
Nu krijg ik dit mailtje terug van azerty:

Beste heer Visser,

We hebben uw videokaart getest, maar we hebben geen fout gevonden.

Tevens de harde schijf getest, ook deze was foutloos. Waarschijnlijk ligt dit aan de sata 150 compatible modus jumper, deze moet op een nforce4 moederbord op sata 150 compatible staan, hier hebben wij deze op gezet. Hiervoor rekenen wij geen testkosten.
We hebben uw produkten getest met onze eigen testonderdelen, software en drivers.
De videokaart is ook 2 uur getest met 3dmark06.

De producten werken dus gewoon.

De testkosten bedragen 15 euro.

Uit service overweging kunt u nu kiezen uit de volgende opties:

1) U betaalt de testkosten bij afhalen.

2) U betaalt de testkosten bij aan de postbode (onder rembours). Het totaal bedrag incl. rembourskosten bedraagt in dat geval 27,50 euro

3) U betaalt de testkosten via vooruitbetaling. Het totaal bedrag inc. verzendkosten bedraagt in dat geval 23,95 euro. U kunt het totaalbedrag incl verzendkosten overmaken op rekening 12.06.15.797 onder vermelding van het rma nummer.

Graag horen we voor welke optie u kiest.

Wat nu? :s
Pagina: 1