Toon posts:

script voor Google-search?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat dit hier goed zit...

Kent/heeft iemand een script oid dat het mogelijk maakt om Google-searches te doen inclusief interpunctie?

Ik wil graag kunnen zoeken naar dingen als . Immediately if, dus inclusief de punt en de hoofdletter. Zal jullie niet vermoeien waarom :-)

Heb userscripts.org al helemaal doorgebladerd, maar daar niets gevonden; als iemand iets weet, ben ik 'm eeuwig dankbaar

groet,
Niels

• MarkvE
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-01 17:16
Gewoon tussen quotes zetten?

code:
1
". Immediately if,"

Vormkracht10

Verwijderd

Topicstarter
MarkvE schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 14:47:
Gewoon tussen quotes zetten?

code:
1
". Immediately if,"
werkt niet...

• MIster X
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 21:57
Google heeft uitgebreide helppagina's waarop dit soort vragen worden beantwoord:
Hoe kan ik ervoor zorgen dat de interpunctie in mijn zoekopdracht wordt herkend?

Google herkent momenteel geen speciale tekens als uitroeptekens, vraagtekens of het @-teken. Dergelijke tekens komen zo vaak voor dat ze een zoekopdracht zouden vertragen. Verder is het gebruik van interpunctie op het web zo inconsistent (er wordt bijvoorbeeld Dhr. en Dhr gebruikt), dat het opnemen van interpunctietekens in een zoekopdracht vaak ten koste gaat van de relevantie van uw zoekresultaten.

Hoewel het op het moment niet mogelijk is Google te dwingen alle speciale tekens te herkennen, begrijpen we dat veel handige zoektermen speciale tekens bevatten. We hebben uitzonderingen gemaakt voor woorden als C++ en $10, en we onderzoeken manieren om het zoeken op woorden zoals C/net mogelijk te maken.

Ga naar http://www.google.nl/help/refinesearch.html voor meer informatie.

Verwijderd

Topicstarter
Dat wist ik wel; maar dat betekent dus ook dat het geen aan de interface opgelegde beperking is, maar dat het query-matig gewoon niet mogelijk is (en dus ook niet kan worden opgelost met een script)? Dan is er weinig hoop...

dank!