Toon posts:

Gmail webmail werkt niet, Outlook niet mogelijk

Pagina: 1
Acties:
  • 425 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik zit op dit moment voor een half jaar op Curacao vanwege afstuderen. Op kantoor hier werken wij nog met een mainframe en hebben per pc dus zo'n vreemd kastje met slechts voeding, vga aansl. utp en ps2 voor muis en toetsenbord. Ik kan dus geen programma's installeren daar ik geen harddisk tot mijn beschikking heb. wel een stukje hdd op het mainframe, maar da's meer voor documenten en zo.

Gelukkig hebben we wel internet, maar nou kom ik met veel regelmaat niet op Gmail. Microsoft Outlook is beveiligd tegen het toevoegen van personal accounts.

Het probleem is dat ik dagelijks mijn email niet kan lezen via de site van gmail. Ik heb een site gevonden (mail2web.com) maar die kan mijn email niet up to date weergeven... Heeft iemand een idee hoe ik toch mijn email kan lezen (wellicht van een andere webmail site)??

alvast bedankt

• iglesiasdelsol
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-12-2025
Heb je de POP instelling in je Gmail account wel aangepast?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in Gmail de instellingen goed staan voor gebruik van POP! De pop instellingen zullen ook wel werken als ik ze in microsoft outlook zou kunnen binnenhalen, maar dat is beveiligd en ik kan hier dus geen accounts toevoegen. Ik werkte meestal gewoon via webmail van gmail, dat ging altijd goed. Totdat hij ineens begon te miepen hier en nu zegt hij gewoon dat hij de pagina (gmail.google.com) niet kan vinden. ik weet dat het niet aan gmail ligt, maar aan het netwerk hier intern, dus ik zoek eigenlijk een manier om mijn mail op mijn werk te lezen via een andere website (zoals bijv. mail2web.com) maar die is dus niet up to date...

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Een creatieve mogelijkheid:

Maak een hotmail accountje aan en laat je mail doorsturen van je Gmail naar je Hotmail.

Ga ik Gmail (als je er in komt) naar Settings (recht bovenin) en dan naar Forwarding and and popup.
En dan: Forward a copy of incoming mail to jenieuwemailadres@hotmail.com & keep Gmails copy in Inbox (zou ik zeggen).

Edit:
Vraag desnoods een goede vriend/vriendin die je kunt vertrouwen om hier in Nederland in je Gmail account in te loggen en het dan door te sturen.

[ Voor 19% gewijzigd door EWK op 21-11-2006 14:26 ]

Hoi!

• iglesiasdelsol
Kan je wel programmaatjes installeren op die computer?
Dan is het installeren van poppeeper of een ander dergelijk programma misschien iets?

• EWK
  • Niet online

EWK

iglesiasdelsol schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 14:25:
Kan je wel programmaatjes installeren op die computer?
Dan is het installeren van poppeeper of een ander dergelijk programma misschien iets?
Kijk eens in de ts:
Ik kan dus geen programma's installeren daar ik geen harddisk tot mijn beschikking heb.
:Y

Hoi!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:32

Sherlock

No Shit

installeren op een USB stickje Oeps, dat was even posten zonder na te denken zeg :X

[ Voor 52% gewijzigd door Sherlock op 21-11-2006 14:29 ]

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

• iglesiasdelsol
Oeps, da's waar... USB stickje proberen?
Inderdaad lijkt dan de optie van een hotmail (of yahoo ;) ) adres met doorsturen daarheen de beste optie...

Verwijderd

Topicstarter
urnie538 schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 14:24:
Een creatieve mogelijkheid:

Maak een hotmail accountje aan en laat je mail doorsturen van je Gmail naar je Hotmail.

Ga ik Gmail (als je er in komt) naar Settings (recht bovenin) en dan naar Forwarding and and popup.
En dan: Forward a copy of incoming mail to jenieuwemailadres@hotmail.com & keep Gmails copy in Inbox (zou ik zeggen).

Edit:
Vraag desnoods een goede vriend/vriendin die je kunt vertrouwen om hier in Nederland in je Gmail account in te loggen en het dan door te sturen.
'k geloof dat jou creatieve mogelijkheid toch de beste is. Denk dat ik dat maar ga proberen. Of kent iemand anders toevallig een website waar je mail van andere accounts kunt raadplegen?

• EWK
  • Niet online

EWK

Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 14:31:
[...]

'k geloof dat jou creatieve mogelijkheid toch de beste is. Denk dat ik dat maar ga proberen. Of kent iemand anders toevallig een website waar je mail van andere accounts kunt raadplegen?
Misschien wel handig om even te checken of je wel constant op Hotmail kunt, kijk anders even naar een andere email-host.

Hoi!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:08

Dido

heforshe

Je hebt wel een werkende account onder Outlook? Dan zou je je Gmail daarheen kunnen forwarden ipv een extra mailaccount?

Wat betekent mijn avatar?

Verwijderd

Waarom werkt gmail.com zo schraal? Kan je niet een keertje overleggen met de systeembeheerder?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 14:40:
Waarom werkt gmail.com zo schraal? Kan je niet een keertje overleggen met de systeembeheerder?
Hou op schei uit. Die mensen hier denken de wijsheid in pacht te hebben, maar een simpel probleempje om printer x als standaarprinter in te stellen kunnen ze al niet oplossen, laat staan dat ze weten hoe dit probleem opgelost dient te worden. Ikzelf (niet zo'n techneut) heb het idee dat het te maken heeft met security pages of met cookies ofzow. Want er zijn dagen dat het wel werkt en het lijkt wel alsof er een ingebouwde refresh per x-aantal dagen is dat hij alles eruit gooit. er zijn nu meerdere pagina's zoals van mijn school of internetbankieren van de postbank die het nu ook niet doen.. allemaal van die specifiek beveiligde paginas...
Pagina: 1