Toon posts:

[XP] Spontaan begint PC te piepen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De laatste week heb ik ineens dat mijn PC ineens begint te piepen via het onboard speakertje van het moederbord.

Deze piept dan meestal 3 keer ofzo snel achter elkaar en stopt dan weer.
Dit doet ie als je bezig bent of als de pc ook niets staat te doen (zit niemand achter de pc bv), als het begint maakt het ook niets uit wat je doet het gaat door en stopt vanzelf.

In de event viewer staat geen melding en dus ook geen foutmelding, ook komen tijdens het piepen geen meldingen op het scherm (of taakbalk), ook werkt alles gewoon.

Er is niets veranderd aan setup of hardware, ook zijn er geen bios settings gewijzigd, sterker nog er is niemand in de bios geweest.

Ik heb de bios eens door gelopen maar kan ook daar geen enkele foute instelling vinden.
Voor de systeem specs zie svp onderschrift.

Iemand een idee wat dit kan zijn?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2006 13:52 ]

• Isnowiz
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-02 22:53
2-3 piepjes staat over het algemeen voor problemen met het geheugen.
Je kunt proberen de geheugen-dimms om te draaien.

Succes ermee.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:20

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ooit al eens gekeken en/of gezocht naar BEEP codes? Zo nee, dan moet je dat eens doen :)
en dat resulteert zo ongeveer in bovenstaande reply

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij krijg je alleen post error beeps met het opstarten en niet tijdens het werken wat ie nu dus doet. Tijdens het starten hoor ik geen beeps.
Als er een geheugen fout zou optreden tijdens het werken zou XP volgens mij ook direct vastlopen of een BOSD geven, maar er is in XP zelf totaal geen error te vinden.

Ook is het sporadisch, lijkt wel alsof er een toets blijft hangen van je keyboard.