Ik weet niet of ik hier goed zit, aangezien het niet echt een "webdesign" vraag is, maar meer een vraag voor beginnende HTML. Ik moet voor m'n studie een site maken en ik zou graag boven aan de pagina de datum willen hebben. Is er een HTML tag die dat mogelijk maakt? Dus die automatisch de dag weg zet?
Nee, maar met Javascript kan het wel.
[google=javascript date]
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Volgens mij kan het niet met html maar wel met javascript. Enige nadeel is dat javascript client sided is waardoor je dus de tijd ophaalt van dat syteem. Als dit dus fout staat dan staat het "" ook fout op de website.
Beste is om gewoon een serversided taal te gebruiken bijvoorbeeld php. Daar kun je met de "date" functie datum, tijd etc plaatsen. Deze is dan altijd hetzelfde als de tijd van de server.
Gebruik ook even de zoekfunctie want ik kan me een topic herrinneren net zoals deze een aantal dagen geleden.
Beste is om gewoon een serversided taal te gebruiken bijvoorbeeld php. Daar kun je met de "date" functie datum, tijd etc plaatsen. Deze is dan altijd hetzelfde als de tijd van de server.
Gebruik ook even de zoekfunctie want ik kan me een topic herrinneren net zoals deze een aantal dagen geleden.
De tijd van de gebruiker...is toch de tijd van de gebruiker? Dus waarom zou dat dan fout moeten zijn? Wordt toch verder niks mee gedaan dan alleen afbeelden.Compusmurf schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 13:15:
Volgens mij kan het niet met html maar wel met javascript. Enige nadeel is dat javascript client sided is waardoor je dus de tijd ophaalt van dat syteem. Als dit dus fout staat dan staat het "" ook fout op de website.
Servertijd is ook niet alles, zodra je over tijdszones gaat klopt de afgebeelde tijd niet meer (server in NL en gebruiker in Engeland - > verkeerde tijd). En ook tijdsnotatie kan anders zijn zoals in Amerika de maand eerder wordt vermeld dan de dag. Plus dat de servertijd nadat de pagina geprint is naar het scherm ook vast staat. Met Javascriptje kun je het leuk laten meelopen.
[ Voor 6% gewijzigd door Dukey op 21-11-2006 13:27 ]
Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)
Ja tuurlijk is de tijd van de gebruiker de tijd van de gebruiker. Ik bedoel hiermee dat als de tijd daar niet juist is dan staat deze ook fout op de website.De tijd van de gebruiker...is toch de tijd van de gebruiker? Dus waarom zou dat dan fout moeten zijn? Wordt toch verder niks mee gedaan dan alleen afbeelden.
Dit is programmeertechnische dan wel af te vangen door de tijdzone te controleren en de tijd hierop aan te passen.Servertijd is ook niet alles, zodra je over tijdszones gaat klopt de afgebeelde tijd niet meer (server in NL en gebruiker in Engeland - > verkeerde tijd). En ook tijdsnotatie kan anders zijn zoals in Amerika de maand eerder wordt vermeld dan de dag. Plus dat de servertijd nadat de pagina geprint is naar het scherm ook vast staat. Met Javascriptje kun je het leuk laten meelopen.
Ik vraag me wel af wat je met een tijd op een website moet. Het is wel grappig, maar totaal onnodig, omdat 99% van de bezoekers rechts onderin ook een klok heeft staan
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Verwijderd
@CodeCaster... vergeet niet dat minstens 5% hem rechtsboven heeft 
Je kan eventueel ook een kleine <iframe> die een stukje externe pagina laadt, waarin uiteraard een klok wordt afgebeeld... er zijn best wel wat websites die alleen de tijd of een klok aanbieden... uiteraard wil je hem fancy analoog
Je kan eventueel ook een kleine <iframe> die een stukje externe pagina laadt, waarin uiteraard een klok wordt afgebeeld... er zijn best wel wat websites die alleen de tijd of een klok aanbieden... uiteraard wil je hem fancy analoog
Hallo PrinceSL, als je de volgende keer een topic opent in de , lees dan ook: Waar hoort mijn topic?
Daarnaast geeft je topicstart mij het gevoel dat je heel erg weinig zelf hebt geprobeerd, iets wat we toch wel van onze users verwachten voordat ze een topic openen. Zie daarvoor ook: Webdesign, Markup & Clientside Scripting Policy
Als ik nl. google gebruik en zoek naar show date on website (of het Nederlandse equivalent), dan krijg ik genoeg hits die je verder kunnen helpen. Mocht je dit al zelf geprobeerd hebben, geef dat dan voortaan ook aan in je starpost. Succes verder iig
Daarnaast geeft je topicstart mij het gevoel dat je heel erg weinig zelf hebt geprobeerd, iets wat we toch wel van onze users verwachten voordat ze een topic openen. Zie daarvoor ook: Webdesign, Markup & Clientside Scripting Policy
Als ik nl. google gebruik en zoek naar show date on website (of het Nederlandse equivalent), dan krijg ik genoeg hits die je verder kunnen helpen. Mocht je dit al zelf geprobeerd hebben, geef dat dan voortaan ook aan in je starpost. Succes verder iig
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Pagina: 1