Setup.exe Het pad bestaat niet. Error

Pagina: 1
Acties:
  • 672 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• pietervdb
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-11-2023
Ik wil hier een programma installeren op mijn laptop dat ik nodig heb voor mij werk, maar ik kan het niet installeren. Telkens als ik setup.exe wil opstarten krijg ik de volgende error.

C:\...\setup.exe
Het pad bestaat niet.

Controleer het pad en probeer opnieuw.

Ik heb het mapje al op verschillende plaatsen op mijn harde schijf gezet (C en D en van cd-rom) maar telkens krijg ik dezelfde error.

Op een andere PC wil het wel installeren.

Screenshot

Ik heb programma van een officiële cd, ook als ik de demo versie afhaal heb ik het probleem nog steeds

edit: Ik heb al met siemens gebeld, en het probleem voorgelegd maar tot zo ver heb ik nog geen antwoord gekregen.

[ Voor 8% gewijzigd door pietervdb op 21-11-2006 13:15 ]

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06-2025

Gamo

Research Before You Buy

Je kunt eensch met een Trial van RegSupreme je register op schonen. Lijkt een beetje op een in de knoop zijnde link.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:09

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Je hebt wel admin rechten? En is het een XP Pro?

De software van Siemens (Step7 bijvoorbeeld, ik zie S5_S7 in je screenshot staan) is daar erg kritisch in.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• pietervdb
Het is XP Pro en ik heb alle rechten, het is juist met deze setup.exe en met deze van het demo programma dat ik problemen heb.

Het enige dat ik nog kan bedenken is dat alletwee de setups gemaakt zijn met Setup Launcher van InstallShield Software Corporation.

Screenshot

edit:
Als na de foutmelding mijn pc wil afsluiten krijg ik een Toepassingsfout van ntvdm.exe, als ik niet probeer te installeren en ik herstart mijn pc krijg ik deze fout niet.
edit2:

Volledige foutcode:
Kan toepassing niet juist initialiseren (0xC0000142).

[ Voor 28% gewijzigd door pietervdb op 21-11-2006 14:08 ]

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

ntvdm.exe:
ntvdm.exe is een proces dat toebehoort aan de New Technology virtual driver machine. Dit proces is nodig om 16-bits applicaties te laten werken op een 32-bits systeem (zoals de meeste systemen in de periode rond het jaar 2000 dus). Dit is een niet-essentieel proces, maar je beëindigt het best niet als er (16-bits) programma's draaien die dit proces mogelijk nodig hebben.
bron

Ik weet niet of het programma dat je wil installeren dit proces nodig heeft (ik denk van wel, hij loopt er niet zomaar op vast), maar schakel dit proces anders eens uit voordat je de setup start?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• pietervdb
Ik heb daarnet eens gechecked en het wordt opgestart als ik op setup.exe klik. Dus ik denk wel dat het nodig is.

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik was er al bang voor dat dit proces door de setup werd gestart. Heb je een virusscanner draaien? Zo ja, misschien zit die de setup in de weg. Zet de virusscanner dus tijdelijk even uit, en kijk of dat helpt.

• pietervdb
Met virusscanner disabled werkt het ook niet.

Antwoord gehad van Siemens aan hun software ligt het niet, ik moet microsoft contacteren. Maw waarschijnlijk een format :'( (Dagje werk tot dat alle software er terug op staat)

• pietervdb
Gamo schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 13:21:
Je kunt eensch met een Trial van RegSupreme je register op schonen. Lijkt een beetje op een in de knoop zijnde link.
Bedankt voor de hint RegSupreme heeft veel fouten uit mijn register gehaald, maar het werkt nog niet.

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06-2025

Gamo

Research Before You Buy

Hmm kijk eens of ntvdm.exe op de Windows CD staat, en vervang je huidige versie ermee? Misschien is dit bestandje kapot.

Succes

• Jake Bullet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:53

Jake Bullet

Applicatie verpakker

Als je setup.exe eens hernoemt naar iets anders, bv bla.exe?

Laat filemon eens meelopen, misschien zoekt hij een setup bestand op een onlogische plek. Soms moet een setup (plus onderliggende directory structuur) zelfs in de root staan voordat het werkt.

[ Voor 62% gewijzigd door Jake Bullet op 22-11-2006 12:41 ]

• wens
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-07 19:40
Bij een Dell laptop levert een van de meegeleverde programma's ook zo'n probleem op.
Mogelijk is hier hetzelfde aan de hand.

Zet de Compatibility van de setup.exe een op Windows 98.
Dat schijnt de workaround te zijn.

[ Voor 34% gewijzigd door wens op 22-11-2006 12:53 ]

• pietervdb
Jake Bullet schreef op woensdag 22 november 2006 @ 12:38:
Als je setup.exe eens hernoemt naar iets anders, bv bla.exe?

Laat filemon eens meelopen, misschien zoekt hij een setup bestand op een onlogische plek. Soms moet een setup (plus onderliggende directory structuur) zelfs in de root staan voordat het werkt.
Nope lukt niet, toch bedankt.

• pietervdb
wens schreef op woensdag 22 november 2006 @ 12:52:
Bij een Dell laptop levert een van de meegeleverde programma's ook zo'n probleem op.
Mogelijk is hier hetzelfde aan de hand.

Zet de Compatibility van de setup.exe een op Windows 98.
Dat schijnt de workaround te zijn.

• Jake Bullet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:53

Jake Bullet

Applicatie verpakker

Heb je toevallig een hyperthreading cpu? Dit tijdelijk uitzetten kan ook wel eens helpen.

Mocht het niet lukken, dan kan ik de setup ook nog in een msi pakketje voor je bakken.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zet het anders eens in een map met een naam van maximaal 8 karakters, alleen letters?

[ Voor 10% gewijzigd door sanfranjake op 22-11-2006 21:50 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-06 21:28

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Anders met je Windows-CD erin even Start => Uitvoeren => sfc /scannow

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• wens
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-07 19:40
pietervdb schreef op woensdag 22 november 2006 @ 15:53:
[...]

Nog een poging dan :) :
* Maak een shortcut naar setup.exe
* Zet in de Properties onder tab "Shortcut" onder de knop "Advanced" de optie "Run in separate memory space" aan
* Start de shortcut

• pietervdb
Jake Bullet schreef op woensdag 22 november 2006 @ 20:59:
Heb je toevallig een hyperthreading cpu? Dit tijdelijk uitzetten kan ook wel eens helpen.

Mocht het niet lukken, dan kan ik de setup ook nog in een msi pakketje voor je bakken.
T'is een Core Duo T2500

• pietervdb
wens schreef op woensdag 22 november 2006 @ 22:00:
[...]

Nog een poging dan :) :
* Maak een shortcut naar setup.exe
* Zet in de Properties onder tab "Shortcut" onder de knop "Advanced" de optie "Run in separate memory space" aan
* Start de shortcut
Man u bent geweldig. T'is gelukt.

Duizendmaal dank.

Aan al de andere ook bedankt voor de opmerkingen/hints/tips

[ Voor 7% gewijzigd door pietervdb op 23-11-2006 08:32 ]

Pagina: 1