Zin of onzin?

Pagina: 1
Acties:

• Mokum71
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-11-2025
Beste tweakers,

Ik heb een advies nodig...Ik heb eerder al een topic geplaatst (Zie deze link) Advies gevraagd over keuze P5W DH DLX of P5B DLX maar kreeg bijna geen reaktie hierop, vandaar dus deze nieuwe.

Ik zit dus te denken om over te stappen op een P5B Deluxe omdat ik een vermogen heb betaald voor de Corsair repen en een nieuw mobo goedkoper is, en optimaal gebruik wil maken van mijn geheugen.

-Ik weet van vele reviews dat qua snelheid de P5B Deluxe rond de 5 procent langzamer is dan de P5W Deluxe.

Mijn vraag is dus heeft het zin om voor volle gebruik van mijn geheugen over te stappen op een P5B Deluxe, ga ik dat merken of is dat gewoon zonde van het geld??!!

Thanx weer ;)

• Iet
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2025

Iet

Een van beide verkopen is wellicht altijd een optie toch? En wat dat betreft leveren geheugenmodeles je waarschijnlijk het dichtste bij de nieuwprijs op.

I use a <insert heavy config>."Dude! Solitaire must load like instantly"

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-01 11:54
Wat draait je geheugen wel (max) op die P5W? Gaat het je alleen om mem OC (m.a.w. processor blijft gelijk op beide combo's)? Alleen paar mhz'en meer op mem merk je weinig tot niets van.

• MMMMMM
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-10-2025
Mokum71 schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 12:30:
Ik heb eerder al een topic geplaatst (Zie deze link) Advies gevraagd over keuze P5W DH DLX of P5B DLX maar kreeg bijna geen reaktie hierop, vandaar dus deze nieuwe.
Geloof niet dat de manier om reacties te krijgen, multiple topics openen is... :X

• Mokum71
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-11-2025
Bedankt voor jullie snelle reakties...

Ik draai nu stabiel op 900 mhz(geheugen) getest met Orthos benchmark programma. Het max wat ik gehaald heb is 1032 mhz(geheugen) maar dan is hij niet stabiel, ik wil dus zover mogelijk mijn processor overclocken met max. geheugen bandbreedte, ik draai momenteel op 3.6 ghz stabiel en wil dit geheugen wel rond de 1150/1200 mhz hebben draaien wat ook gehaald is met de P5B Deluxe, standaard draaien de geheugen repen op 1066 mhz. Ik ga dus niet zwaar overclocken verder.

Thanx weer people!! :o

Verwijderd

Zijn er niet meer andere planken dan die mischien zelfs beter presteren dan die P5B Deluxe, en waar je ram ook in werkt? Al eens aan Abit gedacht?

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-01 11:13

icecoolsniper

never run from a sniper!

Gewoon een beetje reviews zoeken op het net. DFI borden zijn iig erg goed om mee te OC'en.

Hier een linkje naar een review database:

http://www.techpowerup.com/reviewdb

edit:

wat betreft het overclocken van je mem. Voltage al verhoogd? Andere timings ingesteld?

edit2:

Of die paar procent extra performance het waard is weet ik niet. Alleen JIJ kan daar over beslissen.
En die paar procent winst blijkt uit reviews, maar dat wil niet zeggen dat jij ook zo'n bord krijgt waar het verschil zo is, misschien is er wel helemaal geen verschil, of presteert het geheel juist slechter. Dat is een risico wat je moet nemen.

[ Voor 60% gewijzigd door icecoolsniper op 21-11-2006 13:49 ]

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

Pagina: 1