[garantie EVGA ] welke voorwaarden

Pagina: 1
Acties:

• crazyheinz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-03 12:34
Ik heb gelezen dat als je de evga kaarten overclockt, de fabrikant daar geen problemen van maakt...
Maar nu vraag ik me af of je er een andere koeler mag opplaatsen zonder de garantie te verbreken.

De reden dat ik dit vraag is aangezien mijn 7900 GT kapot is. Ik heb hem rma gestuurd. Enkele weken geleden kreeg ik een bericht van Salland dat EVGA mijn kaart defect had beordeeld.
Ze gingen mij een nieuwe KO versie sturen aangezien de GT nie meer te verkrijgen was.
Nu krijg ik na 2 weken wachten echter bericht dat de garantie van de kaart weg is aangezien er geen serienummer te vinden is op de kaart.
Ik heb er een andere koeler op gestoken, dat klopt, maar daarbij heb ik het serienummer niet verwijderd.
Daar ben ik wel redelijk zeker van. Er zat een zalman vf900cu op.

Voordat ik de kaart terugverzond heb ik nieuwe koelpasta op de kaart gesmeerd en de orginele koeler er weer opgezet.
http://www.ocaholic.ch/pi...7900gtko/evga7900gt-2.jpg
Dit is een foto van de achterkant van zo een kaart. Je ziet het serienummer. Die staat echter niet in de weg om de koeler te kunnen plaatsen. Dus waarom zou ik indertijd de serienummer hebben verwijderd???
Hier klopt er toch iets niet. Eerst gingen ze me een nieuwe geven en nu ineens is het serienummer 'verdwenen'. Men zou dat toch van de eerste keer hebben gezien en niet gemeld hebben dat ik een nieuwe zou krijgen??

[ Voor 75% gewijzigd door crazyheinz op 21-11-2006 12:41 ]

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09-2025
Is het niet zo dat het stickertje gewoon los is gaan zitten en er thuis afgevallen is ofzo?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Of in de doos tijdens transport? De lijm kan uitgedroogd zijn geraakt. Vreemd dat ze daar niet als eerste naar gekeken hebben :?

• crazyheinz
Ik vind het echt heel raar. In de mail die ik heb teruggkregen zeiden ze dat ze eerst een nieuwe kaart hebben ontvangen en dan mijn kaart naar evga hebben opgestuurd...
Killed-1 schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 13:55:
Is het niet zo dat het stickertje gewoon los is gaan zitten en er thuis afgevallen is ofzo?
Dat zou eventueel kunnen, maar wat voor verschil zou het uitmaken??

[ Voor 45% gewijzigd door crazyheinz op 21-11-2006 14:46 ]

• TFDev
  • Laatst online: 26-09-2025
Dat ze nu kunnen zeggen dat je geen garantie mer hebt? Dat spaart hun weer geld / moeite...

• Dubbel Fristie
  • Laatst online: 21:04
Ik kan je vertellen dat ik bij aardig wat kaarten merk dat een serial nummer gewoon niet goed aan een PCB kan blijven plakken.
Op zich ook wel logisch omdat een PCD vol ''hobbeltjes'' zit waaraan het stickertje gewoon niet goed kan hechten :'(

Bij mijn X850XT zit hij ook nog maar net vast, gellukig weet ik dat als hij eraf valt hij op de bodem van mijn kast moet liggen ;)

Staat er geen serial nummer op de doos ?

• crazyheinz
Ja dat is ook een leuk verhaaltje, mijn moeder heeft de dozen van al mn onderdelen weggesmeten... }:O
Maar ik heb het factuur nog, dus moest het probleem zijn dat hij zogezegd niet meer in garantie is ofzo, kan ik dat toch gebruiken?
Killed-1 schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 15:08:
Dat ze nu kunnen zeggen dat je geen garantie mer hebt? Dat spaart hun weer geld / moeite...
Idd daar heb ik ook al aan gedacht. Zeggen dat er geen seriecode meer aanhangt en dan zijn we er van af...

[ Voor 40% gewijzigd door crazyheinz op 21-11-2006 15:21 ]

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:24
Tsjah, als je met een auto bij de dealer aankomt waar het chassisnummer op een of andere manier uit is verdwenen dan zul je ook weinig aanspraak meer kunnen maken op je garantie.

PS. check anders even op de bodem van je kast. Misschien dat de sticker daar gevallen is.

• crazyheinz
Nee daar ligt hij niet. :/

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

dominator schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 15:26:
Tsjah, als je met een auto bij de dealer aankomt waar het chassisnummer op een of andere manier uit is verdwenen dan zul je ook weinig aanspraak meer kunnen maken op je garantie.
Is het natuurlijk wel zo dat je het chassisnummer niet als los velletje met een tie-rap vastgemaakt aan de antenne is meegeleverd is Tenzij je moeite moet doen om het serienummer te verwijderen gaat die vlieger natuurlijk niet op. Dan is het wel heel gemakkelijk. Slechte kwaliteit stickers gebruiken en alle garantie afwijzen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• stylezzz
  • Laatst online: 21:24
Dat klopt. Maar stickers(met al dan niet slechte lijm) verdwijnen ook niet zomaar in het luchtledige, ze zouden dan toch op z'n minst op de bodem van de kast moeten liggen of ergens tegen een fangrill klaar om naar buiten gezogen te worden... ;)
Pagina: 1