Nut en noodzaak e-mail forwarding

Pagina: 1
Acties:

• Pancake
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-12-2021
Okee, ik kom er niet helemaal uit. Ik wil een domeinnaam registeren (stel: mijndomein.nl) om een kleine website voor ons gezin te kunnen onderbrengen én om een aantal vaste e-mailadressen (lees: POP3-boxen) te verkrijgen voor mijzelf en mijn gezin, zodat ik niet meer gebonden ben aan een bepaalde ISP.

Nu zit ik een beetje te stoeien met het nut en noodzaak van e-mailforwarding. Door te zoeken en te lezen ben ik er achter dat dat eigenlijk niets anders is dan het doorsturen van je mail naar een ander e-mailadres dat draait bij (bijvoorbeeld) je huidige ISP (zoals ik zelf al vermoedde), maar waarom zou je dat doen? Je kunt je mail die op jaap@mijndomein.nl binnenkomt toch gewoon ophalen m.b.v. de SMTP van je ISP en de POP3 van mijndomein.nl?

Zie ook dit bericht

Computers zijn pas leuk als ze het _niet_ doen...

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Dat is handig als je niet 10 mailboxen wilt checken. Voor op je desktop PC is dat nog niet zo'n probleem om in te stellen, maar als je eens ergens anders bent vind ik het persoonlijk handiger om maar 1 adres te hoeven checken waar alles naar geforward wordt.

Tevens hoef je dan op de server niet een mailbox aan te maken (alleen forward).

[ Voor 44% gewijzigd door Palomar op 21-11-2006 11:14 ]

• Hendal.
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-02 11:58

Hendal.

Chocolate moose

Ja dat kun je doen.

Daarentegen kun je het ook instellen als een forward dus en daarmee krijg je alles netjes op 1 mailbox binnen(ofwel handig als je meerde mailboxen hebt).

Evt. is het handigt om mail van bv. werk waar je thuis of zo niet bij kan zodat je die alsnog thuis kan ontvangen.

Wat voor ideeen heb je er zelf over?

BF2 Stats specs || JA hij doet het nog :-) ||

• Pancake
Wat voor ideeen heb je er zelf over?
Nou ja, mijn opmerking over nut en noodzaak geeft eigenlijk al aan dat het voor mij niet hoeft.

Momenteel heb ik vijf POP3-boxen bij Tiscali waar ik mij ook prima mee red. Dat het met e-mail forwarding wellicht allemaal wat handiger te beheren is (helemaal als je inderdaad via webmail je mail wilt checken omdat je op vakantie bent of zo) dat neem ik direct aan, maar ik mis het forwarden bij Tiscali nu eigenlijk ook niet.

Misschien had ik de topictitel moeten wijzigen in "Noodzaak van e-mail forwarding"

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Het is ook handig als je verschillende dingen gescheiden wilt houden. Bijv. je maakt een aantal forwards aan: tweakers@pancake.nl voor al je tweakers-gerelateerde spul. Dan nog bijv. nieuwsbrieven@pancake.nl, msn@pancake.nl, onbetrouwbare_sites_die_om_email_vragen@pancake.nl etc. etc. Als je vervolgens veel spam krijgt kun je zien waar dat naar toe gestuurd is en evt. die forward opheffen.

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-02 17:37

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Pancake schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 11:09:
Okee, ik kom er niet helemaal uit. Ik wil een domeinnaam registeren (stel: mijndomein.nl) om een kleine website voor ons gezin te kunnen onderbrengen én om een aantal vaste e-mailadressen (lees: POP3-boxen) te verkrijgen voor mijzelf en mijn gezin, zodat ik niet meer gebonden ben aan een bepaalde ISP.

Nu zit ik een beetje te stoeien met het nut en noodzaak van e-mailforwarding. Door te zoeken en te lezen ben ik er achter dat dat eigenlijk niets anders is dan het doorsturen van je mail naar een ander e-mailadres dat draait bij (bijvoorbeeld) je huidige ISP (zoals ik zelf al vermoedde), maar waarom zou je dat doen? Je kunt je mail die op jaap@mijndomein.nl binnenkomt toch gewoon ophalen m.b.v. de SMTP van je ISP en de POP3 van mijndomein.nl?

Zie ook dit bericht
Je moet niet alle isp's over een kam scheren he. De ene mailserver is de andere niet. Neem je een cheap ass hosting abo met hun cheap ass pop3 mailboxen dan is dat vragen om problemen (en je moet de smtp server van je access provider toch gebruiken) terwijl de pop3 mailbox van je access provider meestal wat degelijker is. In dat geval heb je dus liever een forward dan een eigen pop mailbox.

I'm not as think as you stoned I am

• Hendal.
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-02 11:58

Hendal.

Chocolate moose

Pancake schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 11:28:
[...]

Nou ja, mijn opmerking over nut en noodzaak geeft eigenlijk al aan dat het voor mij niet hoeft.
Het klinkt bij jou bijna als moet.

Tuurlijk hoef je niks te forwarden en kun je gewoon de e-mail adressen behouden.

Het is alleen een optie die er is die je kan gebruiken om wat voor reden dan ook die je kan bedenken waardoor het voor jou handig is.

Wat palomar zegt is wel een goede reden

BF2 Stats specs || JA hij doet het nog :-) ||

• Pancake
Het klinkt bij jou bijna als moet.
Omdat ik heel veel las over de mogelijkheid tot forwarden en ik niet echt iets kon vinden waarom je zou forwarden, begon bij mij het idee te ontstaan dat forwarden inderdaad ook echt moest.

Maar desondanks zijn mij nu verschillende redenen aangedragen waardoor ik in ieder geval de mogelijkheid om te forwarden ga overwegen.

Pagina: 1