Toon posts:

netwerkadres

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi ik heb het volgende probleem...
ik heb een nieuwe adsl verbinding die werkt perfect op mijn laptop maar zodra ik deze wilt aansluiten dan heeft ie problemen met verkrijgen van een netwerkadres...
nu heb ik in de hardware gekeken en alles is compleet behalve mij sm-buscontroller niet..nu heb ik al gegeken maar kan het oorzaak van het probleem niet vinden en oplossen.
wie heeft er hier wel een oplossing voor of kan mij helpen..
het gaat om een desktop van dell optiflex 620
m.v.g.
arnold

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 11:06:
hoi ik heb het volgende probleem...
ik heb een nieuwe adsl verbinding die werkt perfect op mijn laptop maar zodra ik deze wilt aansluiten dan heeft ie problemen met verkrijgen van een netwerkadres...
met "deze" bedoel je die desktop (die je later noemt)?

Wij kunnen niet zien op welke PC je nu werkt :+
nu heb ik in de hardware gekeken en alles is compleet behalve mij sm-buscontroller niet..nu heb ik al gegeken maar kan het oorzaak van het probleem niet vinden en oplossen.
wie heeft er hier wel een oplossing voor of kan mij helpen..
het gaat om een desktop van dell optiflex 620
m.v.g.
arnold
Er kunnen verschillende oorzaken zijn. De eerste 2 waar ik aan denk is dat je router DHCP niet aan heeft staan, en je laptop een vast IP heeft. De 2e optie is dat er een MAC-filter op je router actief is, en dat het MAC-adres van je desktop niet vrij gegeven is. :)

• Piels
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-12-2025
Hallo, welkom op GoT. :w

Werk je draadloos of met een kabel?
Het kan zijn dat op je Desktop een statisch ip staat ingesteld. Het kan ook zijn dat er op je router MAC filtering aan staat.
Draai je iets van firewall software?

Kijk even hier voor tips en trucks:
FAQ - Netwerken

En hier hoe je een goede topic start moet doen :)
Policy - Netwerken

[ Voor 25% gewijzigd door Piels op 21-11-2006 11:16 ]

Windows Phone Apps: Belstatus, Pinautomaten

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-03 08:44
je kunt proberen om even zelf een vast ipadres in te stellen, pak daarbij gewoon de ipgegevens die je laptop krijgt en verhoog het ipnummer met 1.

Verwijderd

Topicstarter
ik werk met een kabel en het probleem is met de desktop...op dit moment werk ik dus vanaf mijn laptop

Verwijderd

Topicstarter
op mijn laptop werkt alles perfect zodra ik mijn kabel in mij lanpoort stopt werkt alles perfect maar zodra ik hem in mijn desktop stopt heb ik het probleem met het verkrijgen van mijn netwek adres dus het kan niet aan de modem liggen....heeft de sm-buscontroller hier misschien mee te maen??

• Piels
Heb je al naar de "oplossing" gekeken die hierboven worden aangedragen?

Heb je de FAQ al doorgenomen?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-03 16:47

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Is het niet gewoon het probleem dat je provider nu gewoon alleen die laptop online laat, en geen IP geeft aan een andere PC?

Geef eens wat meer info over de apparatuur? Is het een modem, of een modem/router, want dat maakt het al een heel ander verhaal.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
het is een modem merk arris type touchstone maar heb de instellingen hetzelfde staan op mijn desktop als op mijn laptoo

Heb gekeken op de FAQ en zie hier op geen echte oplossing

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-03 19:57

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Heb je nu adsl of kabel-internet? Die Arris modems worden voor zover ik weet voor kabel-internet gebruikt en niet voor adsl.
Wat is je provider?

Als je UPC (oftewel Chello) hebt, dan wordt bij hun "opgeslagen" welk mac-adres er gebruik mag maken van het internet en aangezien het op je laptop wel werkt zal het mac-adres van je laptop bij hun geregistreerd staan. Wil je met meerdere pc's op internet zul je een router moeten aanschaffen en daar het mac-adres van de laptop inzetten.

[ Voor 54% gewijzigd door FlipFluitketel op 21-11-2006 12:16 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• dlmh
  • Laatst online: 28-03 20:14

dlmh

Lo-Fi

Het probleem met ADSL-modems (en mogelijk ook kabelmodems) is dat hij een DHCP-lease geeft aan een bepaald MAC-adres. Pas zodra de lease vernieuwd wordt zal je op een andere PC de modem kunnen gebruiken. Loop even naar je computerboer en pik daar een routertje op voor 15,- EUR ;)

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
het is kabel internet

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Vul aub even aan met welke provider..

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Verwijderd

Topicstarter
ok kijk dan zal dat het probleem zijn.....

Verwijderd

Topicstarter
upc(chello)

• Piels
Dus de oplossing.

Een router kopen en daar je computer naam die je van je provider hebt gehad in zetten. Dan kunnen alle computers die aan de router hangen gebruik maken van internet. :)

Edit:
Arnold1980. Er bestaat een hele mooie edit knop ( Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif ). Die bestaat niet voor niets ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Piels op 21-11-2006 12:29 ]

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Hier staan wat antwoorden op de vragen over meerdere pc's.
Lees dat eens op je gemak door en schaf evt. een router aan.

[edit]
Iets specifieker: Klik.

[ Voor 32% gewijzigd door FlipFluitketel op 21-11-2006 12:27 ]

• dlmh
  • Laatst online: 28-03 20:14

dlmh

Lo-Fi

Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 11:06:
ik heb een nieuwe adsl verbinding die werkt perfect op mijn laptop maar...
Duidelijke informatie geven is ook een kunst ;)

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

• Jimster
  • Laatst online: 10:22
^^
Idd.. Chello is geen adsl |:(

Even in simpele taal uitleggen aan Arnold...
Elke netwerkkaart heeft een uniek adres, het MAC-adres. Chello weet het adres van je laptop en geeft alleen dat adres een ip-adres. Het MAC-adres van de kaart in je PC is onbekend bij Chello en deze krijgt dus geen ip (netwerkadres).
Het makkelijkste is om een router te kopen en het MAC-adres van je laptop daarin te clonen. Dan kunnen je laptop en je gewone pc allebei tegelijk online.
Ik weet niet of het mogelijk is bij Chello om 2 MAC-adressen te registreren, maar zoja dan kan je het MAC-adres van je PC misschien telefonisch doorgeven. Je kan dan nog steeds maar met 1 pc tegelijk online!
Hoe je je MAC-adres vindt of hoe je een MAC-adres kloont in een router is hier op GoT en ook op Google genoeg informatie te vinden. Succes :)

Verwijderd

Topicstarter
hey sorry ben ook maar een leek maar thnx ......ga het ff proberen

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Jimster schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 13:22:

Ik weet niet of het mogelijk is bij Chello om 2 MAC-adressen te registreren, maar zoja dan kan je het MAC-adres van je PC misschien telefonisch doorgeven. Je kan dan nog steeds maar met 1 pc tegelijk online!
Je kunt (voor zover ik me kan herinneren) gewoon een router tussen je modem en je pc zetten, dan draai je vanaf die pc de setup opnieuw, en dan detecteert de setup wel dat er een modem tussen zit. Vervolgens registreert je modem het MAC-adres van je router, in plaats van van je laptop of pc. Alles wat je dan aan je router prikt kan gewoon op internet. :)
Pagina: 1