Mijn ouders hebben thuis nog een zooi VHS banden liggen van vroeger en die wilden ze graag op dvd hebben. Kan je dit doen door een VCR aan te sluiten op een dvd-recorder? Of heb je daar speciaal tuig voor nodig?
Kan gerust, maar probeer het eens uit.
Saved by the buoyancy of citrus
De meeste VHS kan je gewoon omzetten. Voor bv Disney tapes heb je wel iets nodig vanwege de beveiliging (is mij nog niet echt gelukt, maar het kan bv met een goedkope tv kaart)
Koopvideo's zijn vaak uitgerust met macrovision beveiliging, dan zou er een video-stabilizer o.i.d tussen moeten. Zelf opgenomen banden kun je zonder meer overzetten. Ik ben er zelf inmiddels ook mee begonnen.
edit: de paar koopvideo's die ik had en die ik wilde overzetten heb ik overigens zonder enig probleem op dvd gezet, beveiliging was niet aanwezig of de dvd-recorder was er niet gevoelig voor.
Bij VHS werkt de beveiliging dmv beeldkwaliteit. De intensiteit van het beeld wordt steeds gefluctueerd. De tv corrigeert dit automatisch, maar videorecorders en dvd-recorders mogen in principe niet uitgerust worden met zo'n videostabilizer om de werking van de beveiliging niet te omzeilen. In de praktijk zal echter blijken dat veel video's gewoon overgezet kunnen worden.
edit: de paar koopvideo's die ik had en die ik wilde overzetten heb ik overigens zonder enig probleem op dvd gezet, beveiliging was niet aanwezig of de dvd-recorder was er niet gevoelig voor.
Bij VHS werkt de beveiliging dmv beeldkwaliteit. De intensiteit van het beeld wordt steeds gefluctueerd. De tv corrigeert dit automatisch, maar videorecorders en dvd-recorders mogen in principe niet uitgerust worden met zo'n videostabilizer om de werking van de beveiliging niet te omzeilen. In de praktijk zal echter blijken dat veel video's gewoon overgezet kunnen worden.
[ Voor 57% gewijzigd door pianoman op 21-11-2006 11:49 ]
Dit is wel echt heel erg basic, en je hebt blijkbaar ook nog geen moeite gedaan om zelf een oplossing te zoeken, zie ook Audio, Video & HiFi forum policy - Het regime m.b.t het starten van een topic.Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 10:51:
Mijn ouders hebben thuis nog een zooi VHS banden liggen van vroeger en die wilden ze graag op dvd hebben. Kan je dit doen door een VCR aan te sluiten op een dvd-recorder? Of heb je daar speciaal tuig voor nodig?
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()