Home media pc .... goedkoop.

Pagina: 1
Acties:
  • 278 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
De dvd speler is aan vervanging toe en ik vind dat daar wel eens media pc voor in de plaats mag komen.

Requirements:
-Moet alles aan CD/DVD/DIVX/CDR/DVDRW slikken ( dus een gemodde xbox valt af, die slikken volgens Xbox media center niet alles)
-Netwerk aansluiting zodat niet altijd alles gebrand moet worden maar gestreamd (of gekopieerd kan worden naar hd) --> Dus alle DVD recorders + HD vallen uit, die hebben geen netwerk
-Stil (Dus geen oude luide pc).
-Cheap --> volwaardige media pc kost minimaal 500-600 € moet goedkoper kunnen. (Mobo 100 €. case 50, DVD_ROM 25 € , afstand bed 25 € ,120 GB maxtor disk heb ik nog liggen) ==> 200 euro?
-afstandsbediening.
-optie om er later een DVB-s (CI) (satelliet) kaart op aan te sluiten, kabel wordt ook duurder en duurder.

Zoiets als een Freecom MediaPlayer 3.5 Netwerk kit zou ook mooi zijn, maar daar kun je weer geen (goedkope) dvd in bouwen.

Een optie waar ik aan dacht is een stille epia (of hoe heet dit nu, kan met "epia" alleen oude topics vinden?) pc, echter wat ik heb kunnen vinden zijn deze net zo duur als een volwaardige media center pc.

Sofware? Voor een pc achtig ding is daar wel uit te komen. (linux media distributie b.v.) Dat zal vooral staan of vallen met de hardware. Dat is niet de kern van de vraag. beetje knutselen ben ik niet vies van, maar uiteindelijk moet ook niet technische mensen ermee kunnen werken.

Dus de vraag: Waar vind ik dit goedkoop?
kast+ mobo + dvd-ROM moet toch onder de 175 euro kunnen?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Ik mis een processor ?

Blij Met Wilco

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:32
Heb zelf geprobeerd een mediacenter te bouwen met een Via epia Nehemiah 1 Ghz, maar dit leverde erg veel problemen op met playback.

Heb nu voor 79 euro een moederbordje met Geode 1750 gekocht. Kastje met voeding erbij voor 22 euro en een stillere Pabst op de CPU voor 8 euro. Geheugen, HD, DVD-brander, tunerkaartje en Wifi had ik nog. Nog een grafisch kaartje (Mobile Radeon) zonder fan voor 30 euro gekocht en ik ben er erg tevreden mee.

Moet nog wel twee probleempjes oplossen met synchronisatie van beeld en geluid en de remote, maar daar heb ik wel vertrouwen in. Hoewel de CPU fan nog wel iets stiller kan (Wellicht fanless?) ben ik erg tevreden met deze toch redelijk stille, maar zeker zuinige, configuratie.

Wat mij wel tegenvalt is de beeldkwaliteit: Op mijn PC monitor is dat zonder meer goed, maar op mijn ouderwetse CRT TV via S-video is er toch wel kwaliteitsverlies. Als je DVI kunt gebruiken verwacht ik beter beeld. Moet ook zeggen dat mijn tv-sgnaal analoog is.

• Sjakskus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-01 12:59
Is die Geode wel sterk genoeg voor mediacenter
Ook in combinatie met het opnemen van (meerdere) tv prgramma's
enz.

Synchronisatie van beeld en geluid kun je meestal oplossen door rollup 1 en 2 te installeren
deze kun je van de MS site downloaden

Beschikbaar voor ontwikkeling van (webbased) applicaties en dataconversies

• bszz
Ik heb hier geen enkel probleem mee, maar ik heb dan ook en single tuner kaartje.... Zal eens naar de CPU load kijken. Ik weet wel dat hij een stuk beter presteert dan de Nehemiah die ik eerst had.

• Sjakskus
ik gebruik nu een Atlon 2600+ die ik eigenlijk in een andere pc zou willen stoppen
Ook klinkt dat 14watt verbruik wel goed in mijn oren,
die 2600+ zit op een kleine 84 watt geloof ik

Verwijderd

interessant topic, vraag me af welke case jij (bszz) dan gebruikt hebt? gewone desktop case ziet er niet uit en een fatsoenlijke htpc case kost gelijk klauwen met geld

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik gebruik:

amd 2400+
Asus A7N8X Deluxe
512 MB 333Mhz
ati Radeon 9200 128MB
2x250 gig in RAID-0
lite-on DVDROM
Hauppauge 500MCE
MS MCE Remote
Thermaltake kast a 100E.

Je hebt maar een pc nodig die windows xp kan draaien voor windows MCE 2005. Belangrijkste is je TV kaart en die kaarten van Hauppauge hebben een 2 hardwarematige decodeders, dus amper CPU load als je 2 kanalen opneemt.

Je kan alles kijken, TV, DivX, Xvid, FM/AM radio, Webradio, DVD. ISO/IMG kan je zelfs mounten met klein addon programma, zodat je alles met je afstandsbediening kan doen!

echt een aanrader!

Ik heb oude hardware gebruikt hiervoor, maar dit kan je dus ook voor een prikkie 2ehands kopen van iemand!

• bszz
Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 11:26:
interessant topic, vraag me af welke case jij (bszz) dan gebruikt hebt? gewone desktop case ziet er niet uit en een fatsoenlijke htpc case kost gelijk klauwen met geld
Mijn case ziet er inderdaad niet uit, maar ik heb nog wat MDF liggen, en daar bouw ik zelf nog een kastje van (en daar zet ik de PC in). Bijkomend voordeel is dat het geheel nog wat stiller wordt.

O ja, ben even aan het zoeken geweest en ik was kennelijk niet de enige die z'n oog op de Geode had laten vallen.

• Sjakskus
Ik heb voor mijn neefje een mediacenter in elkaar gezet met een semrpon 2800+
dat werkte op zich prima

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
Op die epia en geode moederborden zitten die vast aan het moederbord.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

• bszz
leuk_he schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 11:36:
[...]

Op die epia en geode moederborden zitten die vast aan het moederbord.
Dat is niet helemaal waar. Je kunt ook een losse Geode kopen, en daar zijn allerlei bordjes voor te krijgen. Overigens ook nog interessant dat passief koelen inderdaad kan

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
bszz schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 11:05:
Heb zelf geprobeerd een mediacenter te bouwen met een Via epia Nehemiah 1 Ghz, maar dit leverde erg veel problemen op met playback.
Wat voor software werkt dat niet? Of is die gewoon te traag voor divx?
Wat mij wel tegenvalt is de beeldkwaliteit: Op mijn PC monitor is dat zonder meer goed, maar op mijn ouderwetse CRT TV via S-video is er toch wel kwaliteitsverlies. Als je DVI kunt gebruiken verwacht ik beter beeld. Moet ook zeggen dat mijn tv-sgnaal analoog is.
Wat voor soort tv is dat? Op met moment stuur ik signaal via een oude videorecorder (Composite ->video -> antenne uit -> coax kabel -> tv) door naar een tv op een ander verdieping en dat gaat best redelijk

En waar vindt je een stille kast die er ook nog leuk uitziet voor 22 euro? als ik de link van de geode volg dan kom ik op Deze van 22 euro en die lijkt me juist een cheapass 300 watt goedkope voeding te hebben. Of vergis ik me daarin? Een voeding van 300 watt is een beetje overkill voor een 14 watt moederrbord (ok, daar moet nog power voor HD & geheugen bij, maar dan nog moet het in 50-100 watt passen )

[ Voor 7% gewijzigd door leuk_he op 21-11-2006 11:54 ]

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Als je wat om je heen kijkt kun je voor onder dat bedrag een S939 3000+ incl mobo vinden 2e hands.
Met C&Q is dat een zuinigere en stillere oplossing. 2e voordeel is dat je in principe met die CPU ook HD content kunt afspelen, in ieder geval op 720p, en als je een Geforce 6200 ofzo erin mikt moet 1080 ook nog wel lukken (en met een 6600/7600 of ATi Radeon X1k series kaart zeker) :)
Met een Geode kun je High Definition helaas vergeten (voor videokaartacceleratie is SSE2 vereist).

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

• bszz
leuk_he schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 11:52:
[...]

Wat voor software werkt dat niet? Of is die gewoon te traag voor divx?
Geen idee wat het probleem was, maar het beeld hapert, zowel bij divx playbak als bij tv kijken via mediacenter. Na teveel hoofdpijn-uurtjes heb ik besloten om er maar een gewoon office/internet bakje van te maken. Die had ik toch nodig
Wat voor soort tv is dat? Op met moment stuur ik signaal via een oude videorecorder (Composite ->video -> antenne uit -> coax kabel -> tv) door naar een tv op een ander verdieping en dat gaat best redelijk
een goedkope samsung CRT. wellicht moet ik nog wat aan de kleurinstellingen en scherpte doenm. Maar zwart is nu bijvoorbeeld grijs en dat viel mij tegen.
En waar vindt je een stille kast die er ook nog leuk uitziet voor 22 euro? als ik de link van de geode volg dan kom ik op Deze van 22 euro en die lijkt me juist een cheapass 300 watt goedkope voeding te hebben. Of vergis ik me daarin? Een voeding van 300 watt is een beetje overkill voor een 14 watt moederrbord (ok, daar moet nog power voor HD & geheugen bij, maar dan nog moet het in 50-100 watt passen )
de voeding zat er al in. Wat voor merk het is weet ik niet en moet ik maar vertrouwen op de info van de verkoper ("is best een dure voeding geweest"). Het is i.i.g. geen Qtec, en als ik het goed begrijp gaat het om systemen die nieuw zijn maar uit ewlkaar gehaald zijn voor de onderdelen. Het was voor mij een goedkope oplossing, de voeding is erg stil, en als ik echt de kolder in de kop krijg koop ik wellicht nog eens wat anders. (Maar ja, als ik 3 uur per week tv kijk is het veel.....)

• bszz
Cheetah schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 12:04:
[...]
Als je wat om je heen kijkt kun je voor onder dat bedrag een S939 3000+ incl mobo vinden 2e hands.
Met C&Q is dat een zuinigere en stillere oplossing.
He Cheetah, hoe is het met je D805? ;)

De Geode kun je eenvoudig passief koelen. Stiller kan niet......
2e voordeel is dat je in principe met die CPU ook HD content kunt afspelen, in ieder geval op 720p, en als je een Geforce 6200 ofzo erin mikt moet 1080 ook nog wel lukken (en met een 6600/7600 of ATi Radeon X1k series kaart zeker) :)
Met een Geode kun je High Definition helaas vergeten (voor videokaartacceleratie is SSE2 vereist).
Als je dat wil. Maar ik weet zeker dat ik de komende 5 jaar geen HD content ga afspelen.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-01 03:14
Ik heb ook met zo'n EPIA 1000Mhz dingetje zitten spelen, leuk speelgoed maar DivX afspelen icm MCE ging niet echt goed. Ik had nog een oude athlon 2200+ of iets in die richting staan en die werkt perfect. MCE draait vlekkeloos icm Hauppuage TV kaartje. Zelfs N64 emulator draait goed en kan lekker spelletjes spelen :P

Case heb ik gewoon PC kast gelaten, die staat ergens in een kast verstopt maar heb met een USB hubje de remote reciever en een externe DVD erop aangesloten. Gaat goed hoor afspelen, branden weet ik niet want dat kan ie niet :P Content branden doe ik met de interne.

Voor de volgende wil ik ook een wat energie zuinigere of met een mooie MCE behuizing of een omgebouwde VCR

[ Voor 37% gewijzigd door Megamind op 21-11-2006 12:27 ]

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
Cheetah schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 12:04:
[...]
uiteraard zal ik ergen een compromis moeten maken als het om geld gaat.

http://www.silentpcreview.com/article313-page5.html

code:
1
 AMD A64 3000+ Venice     full load: 20/31 Watt idle 5 Watt

Toch een beetje veel nietwaar? Volgens mij heb je zoveel performance ook helemaal niet nodig.Op een xbox met 733 PIII (ik weet het, je mag niet alle mhz vergelijken) draait de meeste divx goed blijkbaar.

• Cheetah

Cheetah

bszz schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 12:21:
He Cheetah, hoe is het met je D805? ;)
Heeft een tijdje lekker gedraaid, maar is inmiddels weer vervangen door een Allendale (C2D E6400) ;)
De Geode kun je eenvoudig passief koelen. Stiller kan niet......
Goed, da's waar natuurlijk... hoewel ik moet zeggen dat als je bij een 3000+ het voltage omlaag schroeft en een beetje redelijke heatsink gebruikt je met wat airflow door de kast ook passief kunt koelen.
Wat ik me alleen afvraag: zit bij die Geode in die aanbieding hierboven de heatsink niet vastlijmt aan de CPU? Ik weet dat dat een flinke tijd een erg populaire manier van budgetbordjes aanleveren was ;)
Als je dat wil. Maar ik weet zeker dat ik de komende 5 jaar geen HD content ga afspelen.
Het is al beschikbaar... zeker als je ergens in de komende 5 jaar overgaat op LCD is het wel interessant :)
leuk_he schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 13:29:
http://www.silentpcreview.com/article313-page5.html

code:
1
 AMD A64 3000+ Venice     full load: 20/31 Watt idle 5 Watt

Toch een beetje veel nietwaar? Volgens mij heb je zoveel performance ook helemaal niet nodig.Op een xbox met 733 PIII (ik weet het, je mag niet alle mhz vergelijken) draait de meeste divx goed blijkbaar.
Als je alleen DivX wilt draaien heb je aan een P3-600 al voldoende ja.

Maar het verbruik van een 3000+, zeker Idle met C&Q is zeker niet hoog. Ik denk dat je niet in aanmerking neemt dat een Geode geen clockthrothling kan doen. Die draait dus standaard op 1.4Ghz... de 3000+ draait standaard met C&Q op 1Ghz (5W -> veel zuiniger dan de Geode) en schaalt pas op naar een hogere kloksnelheid als dit nodig is. Een extra performancebuffer is - zeker met het ook op de toekomst - wel praktisch.

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Full Specz

• bszz
Cheetah schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 16:39:
[...]
Wat ik me alleen afvraag: zit bij die Geode in die aanbieding hierboven de heatsink niet vastlijmt aan de CPU? Ik weet dat dat een flinke tijd een erg populaire manier van budgetbordjes aanleveren was ;)
Yup, daar heb je een punt.... BTW de tray versie is 51 euro :)
[...]
Het is al beschikbaar... zeker als je ergens in de komende 5 jaar overgaat op LCD is het wel interessant :)
[...]
Geloof me: die kans is erg klein: Een film kijk ik het liefst in de bios, verder alleen journaal e.d.. Mediacenter is meer "beroepsmatig"

• Cheetah

Cheetah

bszz schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 17:13:
Yup, daar heb je een punt.... BTW de tray versie is 51 euro :)
De A64-3000+ Venice is 58 Euro:
pricewatch: AMD Athlon 64 3000+ Venice (S939, 1.8GHz, 512KB, 400MHz Bus, 67W) O-)
Geloof me: die kans is erg klein: Een film kijk ik het liefst in de bios, verder alleen journaal e.d.. Mediacenter is meer "beroepsmatig"
Dan is het voor jou idd niet noodzakelijk... maar ik denk dat veel mensen het wel in het achterhoofd hebben... en als het prijsverschil tussen HD wel en niet mogelijk en relatief veel vs relatief weinig prestaties slechts 7 Euro is... dan is mijn keuze heel erg snel gemaakt ;)

Hoezo een "beroepsmatig" mediacenter eigenlijk?

Full Specz

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-01 23:17
Ik ben ook bezig met een Media Centre PC.
ingredienten:
via epia cn10000
512mb ddr2
haupage PVR-500
MCE remote V2
80GB notebook schijf
voeding een standaart ATX voeding

voor de bij behorende software kies ik voor Fedora Core 6 + mythtv-suite
Al denk ik wel dat deze hardware te duur wordt voor jouw oplossing, maar de software is wel GRATIS

https://f1nerd.nl

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
ymoona schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 18:48:
voeding een standaart ATX voeding

voor de bij behorende software kies ik voor Fedora Core 6 + mythtv-suite
Al denk ik wel dat deze hardware te duur wordt voor jouw oplossing, maar de software is wel GRATIS
Dat ik voor mijn prijs niet uitkom daar was ik al bang voor. Je moet blijkbaar genreiek hardware nemen (zoals de AMD C&Q ) om heel goedkoop spul te vinden.

Ik zou zeggen qua voeding: kijk een goed door: Je neemt een compleet moederbord dat geen actieve koeling nodig heeft en dus heel stil is, en vervolgens plak je daar een ruisende standaard pc voeling aan? (hoeveel watt?). Dat moet toch beter kunnen.

Laat nog eens (hier) horen hoe je divx afspelen gaat en of je veel drivers hebt moeten zoeken.

Nu het lijkt dat de 300 euro toch een punt is waar het naar gaat dan is een (niet pc
kiss dp 600 wellicht weer interresant. Die kan ik dan wel nooit meer uitbreidne met een satteliet kaart... :'( en het is toch best veel geld.

[ Voor 16% gewijzigd door leuk_he op 21-11-2006 22:26 ]

• ymoona
leuk_he schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 22:20:
[...]

Dat ik voor mijn prijs niet uitkom daar was ik al bang voor. Je moet blijkbaar genreiek hardware nemen (zoals de AMD C&Q ) om heel goedkoop spul te vinden.

Ik zou zeggen qua voeding: kijk een goed door: Je neemt een compleet moederbord dat geen actieve koeling nodig heeft en dus heel stil is, en vervolgens plak je daar een ruisende standaard pc voeling aan? (hoeveel watt?). Dat moet toch beter kunnen.

Laat nog eens (hier) horen hoe je divx afspelen gaat en of je veel drivers hebt moeten zoeken.

Nu het lijkt dat de 300 euro toch een punt is waar het naar gaat dan is een (niet pc
kiss dp 600 wellicht weer interresant. Die kan ik dan wel nooit meer uitbreidne met een satteliet kaart... :'( en het is toch best veel geld.
momenteel zit ik nog in de test opstelling, zodra ik de software op orde heb komt daar natuurlijk een pasive variant voor.
http://www.picco.nl/product_info.php?products_id=2154

divx ik denk ik niet haalbaar, momenteel ben ik bezig om de drivers voor de mpeg acceleratie te zoeken/compilen. hardware ondersteuning is bar slecht te noemen. als linux noob is het niet te doen. met een beetje ervaring ben je gewoon echt heel lang bezig. ik zal mijn ervaringen wel in dit topic posten

edit:
een KISS is nooit een opite. niet flexibel genoeg.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:55

Exirion

Gadgetfetisjist

500 is toch echt wel de bodem als je een media center PC wil opbouwen. 2.5 jaar geleden heb ik voor 650 euro een systeem gebouwd en dat draait al die tijd al naar tevredenheid Windows MCE. Dat je denkt voor 300 euro in de buurt te komen vind ik wel erg naief. Ja, 500 is best een hoop geld, maar in computerland weet je dat je dat soort bedragen snel kwijt bent.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
ymoona schreef op woensdag 22 november 2006 @ 21:08:
divx ik denk ik niet haalbaar, momenteel ben ik bezig om de drivers voor de mpeg acceleratie te zoeken/compilen.
Als ik hier kijk :

http://www.mini-itx.com/r...h/default.asp?page=12#s25

Afbeeldingslocatie: http://www.mini-itx.com/reviews/nehemiah/images/nehemiah0042.jpg

Dan zou vanaf een M1000 divx playback voldoende zijn? Affijn, het is nog effe doorzoeken welke processor precies in welk board zit (is erg onduidelijk) en het werkt uiteraard pas als je de video versneller aan de gang hebt. (lijkt me best terecht pas in een stillere voeding te investeren als je de linux aan de gang hebt. ). Je aantekeningen hoe dit te installeren kijk ik ook naar tegemoet. Ik ben echt niet bang van een unix prompt, maar overzichten te vinden wat waarop werkt is op dit soort platformen toch vaak moeilijk.

Op die pico site in je link staat ook moederbord van 110 euro (helaas geen tv-out), dan komt het al aardig in de buurt.

[ Voor 0% gewijzigd door leuk_he op 23-11-2006 12:14 . Reden: spelfaut :'( ]

• Megamind
Die Nehemiah heeft een C3 processor @ 1000Mhz. Die Epia bordjes hebben eigen ingebakken CPU's dus niet opvoerbaar.

• ymoona
Megamind schreef op donderdag 23 november 2006 @ 12:15:
Die Nehemiah heeft een C3 processor @ 1000Mhz. Die Epia bordjes hebben eigen ingebakken CPU's dus niet opvoerbaar.
Op mijn boardje zit een C7 @ 1000Mhz, zou genoeg moeten zijn denk ik

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
Zoals ik in mijn start post schreef wilde ik er mogelijk later nog een satelliet kaart in stoppen. Inmiddels heb ik me een beetje ingelezen op die kaart en het is me duidelijk dat die wellicht wat CPU power goed kan gebruiken. Dus kom ik wellicht uit op de AMD (geode of sempron, moet ik nog uitzoeken....).

Echter de moederbordjes in beide gevallen hebben zeer zelden een on-board video, en als ze die hebben hebben ze geen tv-out op het moederbord. Er moet dus een grafische kaart bij. Probleem: welke.
Requirements:
*Cheap (duh...)
*Dvd (mpeg2) versnelling --> zodat de cpu niet alles voor zijn kiezen krijgt.
*linux support --> dan kan er later goedkope :) software op.
* tv out. (vga & dvi is bijzaak voor mij!)
*low power.

De eerste dingen, prijs & linux support is nog wel terug te vinden. mpeg 2 versnelling is toch vaak in de marge, maar het laatste punt is echt moeilijk terug te vinden voor cheap kaartjes. Wel dat ze passief gekoeld worden. Het heeft uiteraard geen zin een low power CPU (14 watt) te keizen als de videokaart evenveel gaat gebruiken.
De enige goed test die ik kon vinden:
http://www.xbitlabs.com/a...isplay/power-noise_7.html
en
http://www.xbitlabs.com/a.../gpu-consumption2006.html

Affijn: gruwelijk veel (entry level kaarten die 20 Watt verbruiken in idle modus...) :(

Heeft iemand daar nog goede testen van gezien? Of anders een kaartje dat geen cooler (geen cooler EN fan) heeft?

• bszz
Cheetah schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 18:26:
Hoezo een "beroepsmatig" mediacenter eigenlijk?
:) Mijn vriendinnetje heeft zo'n beroep waar ze af en toe eens wat cultureel verantwoord (les)materiaal voor wil opnemen, en de videorecorder heeft het begeven.

• Megamind
Ik kan me niet voorstellen dat er geen moederborden bestaan voor AMD die geen TV-out hebben...

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
ati 9200 128Mb gebruik ik. Wordt passief gekoeld, heeft VGA+TV-out.
Ik begrijp niet zo goed, waarom al dat gedoe, of je nu een pc hebt die 100 watt verbruikt of 90, de tijd die je er nu mee bezig bent, kost natuurlijk ook geld!?

• BlackBull
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-01 23:30
Exirion schreef op woensdag 22 november 2006 @ 21:12:
500 is toch echt wel de bodem als je een media center PC wil opbouwen. 2.5 jaar geleden heb ik voor 650 euro een systeem gebouwd en dat draait al die tijd al naar tevredenheid Windows MCE. Dat je denkt voor 300 euro in de buurt te komen vind ik wel erg naief. Ja, 500 is best een hoop geld, maar in computerland weet je dat je dat soort bedragen snel kwijt bent.
het is toch juist interessant om te kijken of je voor minder geld een goed media pc'tje kan bouwen?

ik vind het een goed initiatief.

Ik vind dat altijd wel iets extra's hebben, als je gewoon geen bak met geld heb uit te geven. Als je een sloot geld hebt, is het natuurlijk geen probleem om een goeie media pc te bouwen.

Voor mij in ieder geval een topic om in de gaten te houden.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:21
leuk_he schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 10:46:
De dvd speler is aan vervanging toe en ik vind dat daar wel eens media pc voor in de plaats mag komen.

Requirements:
-Moet alles aan CD/DVD/DIVX/CDR/DVDRW slikken ( dus een gemodde xbox valt af, die slikken volgens Xbox media center niet alles)
Je kan er gewoon een normale pc dvd-rom aanhangen.
-Netwerk aansluiting zodat niet altijd alles gebrand moet worden maar gestreamd (of gekopieerd kan worden naar hd) --> Dus alle DVD recorders + HD vallen uit, die hebben geen netwerk
XBMC streamt perfect
-Stil (Dus geen oude luide pc).
Als je de fan vervangt, is hij bijna helemaal stil.
-Cheap --> volwaardige media pc kost minimaal 500-600 € moet goedkoper kunnen. (Mobo 100 €. case 50, DVD_ROM 25 € , afstand bed 25 € ,120 GB maxtor disk heb ik nog liggen) ==> 200 euro?
Tja, 100€ + chip :P
-afstandsbediening.
Die kost je nog 25€
-optie om er later een DVB-s (CI) (satelliet) kaart op aan te sluiten, kabel wordt ook duurder en duurder.
Je kan via een dreambox werken.
[...]
Dus de vraag: Waar vind ik dit goedkoop?
kast+ mobo + dvd-ROM moet toch onder de 175 euro kunnen?
Mediamarkt of zo. :)

Enige nadeel is... geen HD, daarvoor is de cpu niet snel genoeg.
Misschien met een DreamX?

• ymoona
leuk_he schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 22:20:
[...]

ik heb eindelijk het dvd spelen redelijk voor mekaar, een howto op men site
klik

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:59
Ik ben nu bezig met een MCE machine te maken van oude onderdelen. Dit om eens te kijken of het wat toe gaat voegen bij ons thuis (Woon sinds begin dit jaar samen). M'n vriendin is in principe wel enthousiast en heeft ook al gezegd dat als het leuk is om te hebben, dat we dan een goede Media Center aan gaan schaffen. Er komt namelijk ook een Full HD scherm te hangen uiteindelijk.
Ik heb net even zitten kijken naar die Mythtv, maar die is dus niet meer te krijgen op de site.

Daarnaast heb ik een tijd terug een mooie Media Center gezien met een deep sleep mode. Volgens mij kwam deze uit Nederland. Geen idee hoe die heette (leek sterk op de Philips qua uiterlijk).
Denk dat ik wat dat betreft ook wel geïnteresseert ben in een Athlon 64 met C&Q om het zo zelf te gaan bouwen met een mooie kast erbij. Mijn oog valt op die D.vine (eigenlijk op een andere met een touchscreen, maar die is weer veel te duur :+ ).
Zit er verschil in de AM2 en de S939 processoren?
Is er veel verschil als ik bijvoorbeeld de 3200+ neem met C&Q?
Ik lees net dat het minimum altijd 1GHz is. hoe sneller de processor, des te meer stappen in snelheid en Voltage er kunnen zijn.

Ati schijnt zoiets als PowerPlay te hebben waarmee je het zelfde effect kunt krijgen. Dit is ook best interessant voor een Media Center. En natuurlijk alleen bij Mobillity GPU's.

Daarnaast moet ik me echt gaan verdiepen in een zo stil mogelijk systeem en natuurlijk zo zuinig mogelijk. Lijkt me ook wel leuk om uiteindelijk games te kunnen spelen via dat ding.

[ Voor 11% gewijzigd door Arunia op 13-12-2006 09:51 ]

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:55

Exirion

Gadgetfetisjist

Arunia schreef op woensdag 13 december 2006 @ 09:41:
Ik heb net even zitten kijken naar die Mythtv, maar die is dus niet meer te krijgen op de site.
:?

http://www.mythtv.org/modules.php?name=Downloads

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:59
8)7 Dat krijg je dus als je op mythtv.com kijkt.
Thanks, zat dus gewoon op de verkeerde site.
Pagina: 1