[Cisco] BGP & 32bit AS nummers

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-02 12:18
Zijn hier op GoT toevallig personen die weten of Cisco in zijn toekomstige BGP implementaties 32 bit AS nummers zal ondersteunen op al zijn BGP routers?
Momenteel is het er nog niet, maar het schijnt er toch wel rap aan te komen als ik zo RIPE bekijk..

Ik zit momenteel in de fase om 2 BGP routers uit te zoeken, maar aangezien ze nog steeds niet voor 10 euri verkocht worden, zou het jammer zijn indien we over een paar jaar een ander zouden moeten kopen, wanneer we met deze 32 bitters te maken moeten krijgen...Volgens de leverancier zou het niet in de roadmap zitten, maar ja dan moet het wel eerst in de praktijk gebruikt gaan worden lijkt me :?
Vooralsnog zou ik nu voor de 3845 gaan (7200 reeks gaat eruit zegt men en is een stuk duurder).

Afijn als iemand wat meer weet hoor ik het graag :)

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Het lijkt me sterk dat de 7200 end of sale gaat, aangezien Cisco hier recent nog de NPE-G2 voor heeft uitgebracht.

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

7200 zal er inderdaad niet uit gaan. Op dit moment lijken we tot 2010 nog voldoende AS en te hebben. Ik kan zelfs geen officiele RFC vinden voor de 32 bit as nummers dus dan wordt het ook een stuk lastiger zoeken. Ik ga er echter van uit dat de software wel zal worden aangepast als dit nodig is. Het platform zal je niet beperken denk ik zo.
Het document is zelfs nog een draft dus pas als die af is zullen er pas routers komen die het gaan ondersteunen denk ik zo
http://www1.ietf.org/mail...nce/current/msg02872.html

overigens die draft is geschreven door iemand van cisco dus cisco zal dat vast gaan ondersteunen

[ Voor 30% gewijzigd door TrailBlazer op 21-11-2006 12:43 ]

• idef1x
Dat die 7200 eruit zou gaan had onze leverancier het erover, maar wellicht dat ie alleen het chassis gedeelte bedoeld en niet zozeer de insteekmodules? Geen idee, maar ja ik ben maar een gebruiker van het spul ;)
Afijn ik zou ook niet verwachten dat als het er eenmaal is (en inderdaad is het nog een draft), dat het niet op alle BPG platformen zou worden ondersteund, maar aangezien 2 meer weten dan 1, dacht ik laat ik eens hier polsen...

• Adze
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04:50

Adze

CCNP !

Maak je geen zorgen over het 32bits AS numbers BGP. Dit is nog verre toekomst. Als je kijkt naar ipv6: Dit is al een tijdje RFC, maar wordt nog weinig gebruikt.

Mijn idee/voorspelling is dat de hardware die je nu aanschaft eerder is afgeschreven, dan dat 4-octet AS common/wide-spread is.

Extra info over Enf-of-Sale announcements 7200 series: http://www.cisco.com/en/U.../products_eol_models.html

[ Voor 18% gewijzigd door Adze op 21-11-2006 16:33 ]

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

het chassis blijft er zeker in enkel de IO boards gaan eruit de NPE-150 en NPE-225 zijn EOL volgens mij.

• Mikey!
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-02 10:26
Hier kan je alle End-of-Life en End-of-Sale berichten vinden voor de 7200 series :)

• idef1x
Adze15021979 schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 16:30:
Maak je geen zorgen over het 32bits AS numbers BGP. Dit is nog verre toekomst. Als je kijkt naar ipv6: Dit is al een tijdje RFC, maar wordt nog weinig gebruikt.
Hmm ja maar IPv6 is door NAT niet meer zo nodig gebleken (met al die mobiele apparaten weer wel, maar toch) en dat is met AS nummers lijkt me toch wel anders. Als je de grafieken erop na houdt dan zou men dus in 2013 geen AS nummers meer hebben (pessimistisch geschat 2010 zegt men). AS nummers kun je niet NAT-en, dus dat zal idd dan wel eens eindig zijn. Of het moet zo zijn dat er nu wel erg veel zijn uitgegeven die ook wel in de private reeks hadden kunnen komen, maar ik neem aan dat ze dat wel geverifieerd hebben..(ik weet het : een aanname kan soms wel erg fout zijn 8) )

Afijn wat die EOS link betreft die wist ik al, maar waarom zou een leverancier dat dan roepen als het niet klopt? Andere leverancier zoeken dan maar? :P

• ambi
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-05-2025

ambi

IGN: EvulKlowne

Support voor 4 byte AS number is net begonnen. IOS XR op de 12000 en de CRS-1 routers support dit al. Andere lower-end routers zullen later volgen.

Steam/uPlay: EvulKlowne

Pagina: 1