CD-ROM speler spuugt alle cd's uit!

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Zydell
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-06 12:40

Zydell

* * * * *

Topicstarter
Hola!

Ik heb het volgende probleem:
Mijn CD-Rom speler Creative 52x half jaar geleden gekocht, deed het altijd perfect.
Decibellen zijn niet zo geweldig, maar nooit problemen mee gehad.
Gisteren echter, plotseling doet dat ding nogal raar:
Als ik een CD erin doe (maakt niet uit welke -> zelfs CD's die ik nog nooit gebruikt heb (Compuserve frizbeez) spuugt hij uit:
Hij laadt een keer of 2, en daarna werpt hij de CD eruit! Iemand enig ID wat het is?
Anders breng ik hem fijn terug naar de winkel, want er zit nog garantie op, hoop ik dat dat ding finaal naar de klote is, want dan heb ik meteen een nieuwe >:)
Maar misschien ligt het ook wel aan iets anders.
Probleem doet zich buiten windows (in bootmanager, in windows ME en 2000 voor, het ligt niet aan m'n software dacht ik dus)
Ook heb ik helemaal niks veraderd voordat ie kapte met normaal doen...

Verwijderd

breng maar terug......

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Schoonmaak-setje kopen en lens hiermee reinigen. Dat zou wel eens kunnen helpen.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Zydell

Zydell

* * * * *

Topicstarter
Ga ik ook wel doen, maar misschien zie ik wel iets helemaal over het hoofd.
Mijn gedachte was, dat de cd-rom speler 'dacht' dat hetgene wat ik in de speler doe (een normale Cd-rom) geen CD is...
Maar goed, ik denk niet zoals een cd-rom speler.... :)

CD-Rom speler schoonmaken:
Ik weet zeker dat dit het niet is, omdat ik met de CD daarvoor GEEN ENKELE leesproblemen had.
Lijkt me onwaarschijnlijk dus.
Zal 't nog wel FF proberen maar denk dat ut niet werkt...

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 14:11

Opa

Nu Multifocaal!

Ik heb het ff aan de CD-spelerpsycholoog gevraagd:

Als CD-spelers gaan denken kan je ze afschrijven. Zolang ze geen bewustzijn hebben accepteren ze iedere cd en draaien ze braaf hun rondjes.
Gaat een CD-speler echter denken, dan denkt hij meteen dat hij te goed is voor deze job. ;)

(ff zonder dollen):
Ik denk dat het iets mechanisch is, bijvoorbeeld een sensor die de aanwezigheid van een cd moet detecteren is op hol geslagen. Terugbrengen.
Lensvertroebeling lijkt me idd onwaarschijnlijk.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• Zydell

Zydell

* * * * *

Topicstarter
Aan zo'n opmerking heb ik ten minste wat >:)

Wat vreemd is, is dat hij 2 of 3 keer de cd-rom 'probeert' te lezen (gaat fout dus).
Het lijkt die eerste 2x alsof de CD smerig is, aangezien mijn CD-Rom speler zeer goed in staat is smerige CD's te lezen (vind ik wel tenminste) lijkt me de lens ook niet het probleem.
Maar hoe kan de mechanica nou ineens kapot gaan lijkt me?

Verwijderd

Garantie, bonnetje, nieuwe !! 8-)
Pagina: 1