Hallo, al engie tijd lang heb ik last van een DCOM 10009-melding op mijn thuis PC in het eventlog. De melding zegt dat de PC met geen enkel van de geconfigureerde protocollen kan communiceren met een laptop (SMC30ROB). Sja.... Dit is logisch, want de laptop in kwestue is in geen velden of wegen te bekennen. De laptop in kwestie is van m'n ouders, en die wonen nou eenmaal meer dan 100km uit de buurt; geen wonder dat communicatie onm,ogelijk is.
Ik snap alleen niet waarom de PC überhaupt WIL communiceren met de laptop... Er is geen spraqke van enige vorm van synchronisatie tussen de computers; in Network Locations is geen enkele share van de laptop te zien als recent geopend; ik heb verder (buiten de standaardshares) op dit moment niks gedeeld staan; communicatie naar andere PC's gaat feiloos en een virusschan levert niks op (verschillende scanners geprobeerd).
Eigenlijk heb ik dus twee vragen:
Hieronder staat de exacte melding uit Event Viewer:
Ik heb de link in de melding al bezocht, maar daar kom ik geen wijs uit, aangezien verdere communicatie volledig feiloos verloopt. Ook het gerelateerde artikel, dat wijst op een probleem met de Disk Management Snap-In, lijkt niet van toepassing, omdat ik die op mijn PC gewoon kan openen en ook via het netwerk op de andere PC's heb ik daar geen probleem mee.
Overigens is de bovenstaande melding meteen de laatste totnogtoe in het Event Log...
Kan iemand me helpen??
Bij voorbaat dank!
Ik snap alleen niet waarom de PC überhaupt WIL communiceren met de laptop... Er is geen spraqke van enige vorm van synchronisatie tussen de computers; in Network Locations is geen enkele share van de laptop te zien als recent geopend; ik heb verder (buiten de standaardshares) op dit moment niks gedeeld staan; communicatie naar andere PC's gaat feiloos en een virusschan levert niks op (verschillende scanners geprobeerd).
Eigenlijk heb ik dus twee vragen:
- Wat veroorzaakt onderstaande melding
- Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik de melding (of liever: de oorzaak) weg kan nemen
Hieronder staat de exacte melding uit Event Viewer:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| Event Type: Error Event Source: DCOM Event Category: None Event ID: 10009 Date: 20/11/2006 Time: 22:16:02 User: MIJNPC\Coen Computer: MIJNPC Description: DCOM was unable to communicate with the computer SM30ROB using any of the configured protocols. For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp. |
Ik heb de link in de melding al bezocht, maar daar kom ik geen wijs uit, aangezien verdere communicatie volledig feiloos verloopt. Ook het gerelateerde artikel, dat wijst op een probleem met de Disk Management Snap-In, lijkt niet van toepassing, omdat ik die op mijn PC gewoon kan openen en ook via het netwerk op de andere PC's heb ik daar geen probleem mee.
Overigens is de bovenstaande melding meteen de laatste totnogtoe in het Event Log...
Kan iemand me helpen??
Bij voorbaat dank!