![]() TVU Player |
Navigatie |
| • Introductie • Kanelen • Werking • Screenshots • Downloads • Opmerkingen |
Introductie |
| TVUPlayer is een gratis programma gemaakt voor het Windows platform waarmee je gratis TV kan kijken over internet. Met het WK werd dit programma al eens gebruikt om live WK of andere voetbal uitzendingen te kijken, maar tegenwoordig wordt een heel schala van kanalen aangeboden. De makers, TVUNetworks, een bedrijf in China, zijn met dit project actief bezig en er komen vaak updates uit. |
Werking |
| TVUPlayer werkt met een P2P netwerk. Iemand zend een uitzending uit met zijn PC, doormiddel van een kabel, satelliet of andere verbinding en deze wordt publiek gezet op het netwerk. Iedereen die dan de stream zal bekijken zal deze ook weer uploaden zodat er meer mensen naar kunnen kijken zodat de de originele broadcaster zijn bandbreedte behoud. Of het programma legaal is, is niet bekend. De kanalenlijst heeft een aantal kanalen die rusten op copyright bescherming. De makers claimen omdat ze de programma's uitzenden met commercials net zoals normale TV er niks aan de hand is. Maar toch veel tv stations hebben geeist om het kanaal uit de lijst te verwijderen. |
Kanelen |
Op moment van schrijven zijn de volgende kanalen beschikbaar:Algemeen
News
MuziekSport
Van een aantal kanalen zijn ook programma listings beschikbaar:
Een mooi voorbeeld is Hollywood Movie Channel vertaald met Bablefish. |
Screenshots |
| Het programma is supersimpel in gebruik, er valt niks aan te configureren en het is klikken en gaan. Daarom maar 1 screenshot |
Downloads |
| Het programma is gratis te downloaden op volgende lokaties:Omdat de download van TVUNetworks erg langzaam kan zijn heb ik hem op mijn eigen webspace geupload. Voor het beste beeldkwaliteit wordt de nieuwste Windows Media Player aangeraden. Deze is hier te downloaden: http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/player/download/ |
Opmerkingen |
| Ik hoop dat veel mensen het gaan gebruiken zodat de community nog sneller wordt en er nog meer breedbandte bij komt zodat we met z'n allen nog meer kanalen sneller en op hogere kwaliteit kunnen bekijken! Natuurlijk is het altijd leuk als er Nederlandse kanalen erbij gezet kunnen worden. |
[ Voor 44% gewijzigd door Megamind op 23-11-2006 18:02 ]