Van onze ISP hebben we een Cisco 800 gekregen, waarop niets geblockt wordt, wat in eerste instantie ook niet de bedoeling is.
Nu hebben we een Software Telefooncentrale (Soft-PBX) op Windows 2003 Server Standard waar we een public-ip aan moeten geven voor de inkomende SIP-trunks.
Nu is het niet de bedoeling dat alles openstaat voor iedereen omdat Ome Bill zijn producten niet zo veilig maakt.
Het is de bedoeling dat alle binnenkomende TCP poorten en alle UDP poorten onder de 1024 dicht komen te staan op de Cisco.
Hoe doe ik dat?
Heb zelf al aan het knoeien geweest met:
access-list 101 deny tcp 10.20.30.43 0.0.0.0 any
access-list 101 permit udp any any
access-list 101 permit tcp any any
En dan op de eth0:
ip access-group 101 in
Vanaf dat moment hebben we niets geen inkomend verkeer meer op het gewone netwerk achter de firewall.
Wat doe ik fout?
Nu hebben we een Software Telefooncentrale (Soft-PBX) op Windows 2003 Server Standard waar we een public-ip aan moeten geven voor de inkomende SIP-trunks.
Nu is het niet de bedoeling dat alles openstaat voor iedereen omdat Ome Bill zijn producten niet zo veilig maakt.
Het is de bedoeling dat alle binnenkomende TCP poorten en alle UDP poorten onder de 1024 dicht komen te staan op de Cisco.
Hoe doe ik dat?
Heb zelf al aan het knoeien geweest met:
access-list 101 deny tcp 10.20.30.43 0.0.0.0 any
access-list 101 permit udp any any
access-list 101 permit tcp any any
En dan op de eth0:
ip access-group 101 in
Vanaf dat moment hebben we niets geen inkomend verkeer meer op het gewone netwerk achter de firewall.
Wat doe ik fout?