Toon posts:

dvd drive super langzame leessnelheid!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi allemaal,

k heb nu sinds 5 dagen een nieuwe pc.
Maar heb al vanaf begin last van een super trage dvd drive.
als ik een spel instaleer duurt het wel een uur tot 1,5 uur.
hij begint te laden(op snelheid te komen) en dan is hij weer stil en dan 30 seconden later begint hij weer sneller te draaien en dan stopt hij weer en zo steeds door. als ik 2gb van dvd naar hd wil kopieren duurt ook 35 minuten

dus ik was weer naar de dealer geweest met de pc en hij heeft er een nieuwe dvd drive ingezet mar die heeft precies hetzelfde probleem.

dus heb ik gister avond thuis nog een dvd uit mijn oude pc gehaald(die al 3 jaar lang alle dvd's zonder problemen afspeelde op mijn oude pc).
en die heb ik in mijn nieuwe pc gezet maar ook weer precies hetzelfde probleem.

ik weet niet of jullie hier ervaring mee hebben of ooit iets overgehoord hebben.

Mijn pc:
Processor: E6600
Moederbord: Msi (type weet ik zo niet) maar is socket 775 ddr2 Sli Sata2
Geheugen: 2GB ddr2 533mhz
Videokaart: Msi 7900gto(niet dat het wat te maken heeft met dvd drive:P
De merken van de dvd drives zijn: LG , Philips en de derde weet ik nu niet want ik ben aan werk. dan moet ik die later op de middag even opzoeken.
Orginele Msi Ide kabels master en slave.

Maar lijkt me toch sterk dat 3 verschillende dvd spelers hetzelfde probleem hebben.
Dan moet het al aan de pc zelf liggen maar hij draait altijd perfect alleen als ik een dvd er in stop.
Begint de cpu last van de eerste core op 100% te draaien en word de pc stukken trager. Muis begitn afentoe beetje te stotteren door het hoge cpu gebruik.

Muis is trouwens een Razer Copperhead.

Kan het niet aan de ide kabels liggen of de software drivers voor ide?

Heel erg bedankt allemaal.

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:58
Lijkt mij een gevalletje PIO-modus....

Check bij apparaatbeheer de apparaten op de IDE controller waar de dvd speler op zit, die moeten in UDMA2 staan. PIO-modus is erg traag, omdat dan alle data door de processor verwerkt moet worden.

Indien dat niet zo is, de controller verwijderen, en dan rebooten, windows installeert hem dan opnieuw, en meestal is het dan opgelost.

Ook moet de master aan het einde van de IDE kabel zitten, en de slave in het midden, dit kan ook problemen geven als dit niet goed ingesteld is.

[ Voor 28% gewijzigd door Richub op 21-11-2006 09:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
De master zit inderdaad aan het eind van de IDE kabel. en de slave in het midden.

Ik kan nu niet kijken bij apparaatbeheer ik zit op mijn werk. dan moet ik later vandaag even kijken.
Maar hoe werkt dat precies als je de modus waarin de ide controller staat wil wijzigen?

en de controller kun je gewoon verwijderen uit apparaatbeheer?

Verwijderd

Topicstarter
K heb beide geprobeerd maar hij is nog steeds zo langzaam.
zou het ook aan de ide kabels kunnen liggen?

ik had ook gelezen dat hij heel traag kon zijn als je een bepaald stekkertje verkeerd om aangesloten had. de ide stekker geloof ik.

je hebt een primaire en secundaire ide aansluiting toch? zou het niet kunnen zijn dat hij op de verkeerde zit of maakt dat niets uit?

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-02 09:11

DataGhost

iPL dev

Heb je toevallig Nero Drivespeed gebruikt? Daardoor kan ik ook 1 van mijn DVD-drives amper meer gebruiken. Niet dat ik er vaak 2 nodig heb, anders had ik het verder al uitgezocht, maar ik weet dus niet precies hoe je dat ongedaan kan maken. Een paar simpele pogingen hadden in elk geval geen succes.

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:15

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Even het moederbordtype opzoeken en kijken op de MSI website of er een BIOS update is? Misschien is het een bekend probleem dat zo op te lossen is.

Probeer je wel verschillende DVD's? Misschien is degene die je nu gebruikt beschadigd en slecht leesbaar? En hoe gaat het met een CD?

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
ik heb diverse dvd's gebruikt orginele en illegale.
en heb ook een cd gebruikt maar daar heb ik het zelfde probleem ook traag.

maar ik heb ook mijn oude dvd drive gebruikt die altijd wel werkte en die doet het nu ook niet dus ik denk dat het aan de instellingen ligt van het systeem.

ik zit nu op werk dus kan later pas proberen of ik in de bios kan aanpassen om hem van pio naar mda te wijzigen ofzo.

mijn primary ide kanaal staat hij op ultra umd mode 5

en secondary staat hij wel op pio.! zou het daar aan kunnen liggen?

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-02 09:11

DataGhost

iPL dev

Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 14:31:
ik heb diverse dvd's gebruikt orginele en illegale.
en heb ook een cd gebruikt maar daar heb ik het zelfde probleem ook traag.

maar ik heb ook mijn oude dvd drive gebruikt die altijd wel werkte en die doet het nu ook niet dus ik denk dat het aan de instellingen ligt van het systeem.

ik zit nu op werk dus kan later pas proberen of ik in de bios kan aanpassen om hem van pio naar mda te wijzigen ofzo.

mijn primary ide kanaal staat hij op ultra umd mode 5

en secondary staat hij wel op pio.! zou het daar aan kunnen liggen?
mda? ultra umd? Zo moeilijk is het toch niet even te kijken wat er daadwerkelijk staat? En of het aan PIO kan liggen...?
Richub schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 09:20:
Lijkt mij een gevalletje PIO-modus....

Check bij apparaatbeheer de apparaten op de IDE controller waar de dvd speler op zit, die moeten in UDMA2 staan. PIO-modus is erg traag, omdat dan alle data door de processor verwerkt moet worden.
Volgens mij is is dat in deze post gezegd.
Pagina: 1