Toon posts:

Probleem met internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op dit forum gezocht naar de beste subjects maar kon echter niks vinden, daarom post ik het maar hier

Ik gebruik sitecom(wifi) om verbionding te maken met het internet , met de modem van me moeder.
en alle andere dingen ( wep key ingevoerd etc..)

Als ik verbind kan hij wel verbinding leggen maar hij kan het standaard gateway niet weergeven, de dns server en de wins- server.

Ik zou graag hulp willen om wel op het internet te kunnen surfen ;) merci alvast

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Maar je krijgt wel een ip adres (even een aaname dat je ook via DHCP werkt) ?

Probeer even anders alle gegevens met de hand in te vullen en kijk of het dan werkt.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 08:59:
Ik heb op dit forum gezocht naar de beste subjects maar kon echter niks vinden, daarom post ik het maar hier

Ik gebruik sitecom(wifi) om verbionding te maken met het internet , met de modem van me moeder.
en alle andere dingen ( wep key ingevoerd etc..)

Als ik verbind kan hij wel verbinding leggen maar hij kan het standaard gateway niet weergeven, de dns server en de wins- server.

Ik zou graag hulp willen om wel op het internet te kunnen surfen ;) merci alvast
krijg je wel een IP van je provider dan? of krijg je alleen een intern nummer

heb je kabel of adsl ? zijn die instellingen van de ISP wel goed ingeklopt?

Verwijderd

Topicstarter
Alles werkt , het weergeeft ook me ip adres,

even me laptop erbij pakken ------------

fysiek adres weergeeft ie
ip adres weergeeftie
subnet master , weergeeftie
standaard gateway
DNS-server
WINS-Server
en bij pakketten verzend hij ineens heel weinig ( nu 109 en staat al 10 mins aan ) en bij ontvangen 8 pakketten ,

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2006 09:08 ]

• rkrythe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-06-2025
wat voor ip adres geeft ie weer dan?

Flickr

Verwijderd

Topicstarter
eh .. mijn ip adres .. 169.25........ me eigen personal IP

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

169.254 is een APIPA adres. Dat betekent dus dat je machine problemen heeft met het verkrijgen van een IP en dus op die manier zichzelf een adres toewijst. Wat in de praktijk dus nooit werkt.

Je weet nu dus dat je je probleem bij DHCP moet zoeken.

[ Voor 23% gewijzigd door Gunner op 21-11-2006 09:12 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter

Denken jullie dat er iemand heeft lopen kloten met de instellingen van mijn laptop ? wat moet ik doen? me laptop formatteren?

Verwijderd

Topicstarter
maar daar begirjp ik niks van ..DHCP wat is dat?

Verwijderd

Topicstarter
LAat maar , bern al aan t zoeken op de gegeven website ;)

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 09:16:
LAat maar , bern al aan t zoeken op de gegeven website ;)
Wikipedia is een handige site om even snel wat duidelijk te maken. DHCP is verder basic kennis op Tweakers. Formatteren zal ik je niet aanraden. Misschien lost dat het probleem niet op, en zowel, leer je er niets van.

Overigens, gebruik de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif knop als je de laatste bent in een topic. Nu post je 3 berichten in 2 minuten. Dat is niet helemaal de bedoeling.

[ Voor 9% gewijzigd door Gunner op 21-11-2006 09:19 ]

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Als ik het zo eens lees lijkt het me handig als de TS eerst eens begint met het lezen van de handleiding die de provider ooit heeft meegeleverd. Zo te zien is er niet echt een probleem, maar meer sprake van luiheid en de hoop dat iemand even snel kan vertellen hoe hij op het internet moet komen.

Doe eerst zelf eens onderzoek en stel dan pas je vraag. Zoals eerder gezegd, Tweakers is niet helemaal het forum voor dit soort basic dingen.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• rkrythe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-06-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 09:10:
eh .. mijn ip adres .. 169.25........ me eigen personal IP
wat hierboven wordt gezegd: hij kan je router niet vinden of je instellingen op je pc staan niet goed.

Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Rutgerrr

Kijk, dat is het nou , het computer(niet mijn pc maar die van me moeder!!) de modem heeft aan gesloten ( als je begrijpt wat ik bedoel), ik , kan zomaar ergens een signaal op pikken , dat kan van de buren zijn , alleen heb ik een netwerk key nodig ( die ik overigens wel heb!, van de buren,) maar overal waar ik probeer te verbinden , zelfs een openstaande server kan ik geen verbinding maken , tevens ook met een LAN verbinding krijg ik hetzelfde probleem

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2006 09:28 ]

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-03 10:10

DataGhost

iPL dev

Omdat DHCP niet aanstaat.
Doe ook wat aan je spelling, interpunctie en grammatica. Het is zeer irritant om te lezen, daarna nog lastiger om te begrijpen. Ook gaat er GEEN spatie voor een komma, dat is iets waar ik me heel erg aan kan storen. Mensen zijn eerder geneigd je te helpen als je een beetje inzet toont qua netheid van je posts.
Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 09:32:
hoe moet ik die dan activeren of kan dat niet?
Een *beetje* eigen inzet wordt hier wel verwacht, net als enige technische kennis. Het is niet de bedoeling dat je hier je (karig geformuleerd) probleem neergooit en wacht tot wij met een oplossing aan komen zetten. Het antwoord op jouw vraag staat duidelijk beschreven in de handleiding van je modem/router.

[ Voor 126% gewijzigd door DataGhost op 21-11-2006 09:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoe moet ik die dan activeren, of kan dat niet?

Oke, het spijt me, ik zal er voortaan op letten.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2006 09:34 ]

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Kijk eens op je Sitecom modem/router of daar DHCP aanstaat. Standaard staat dat overigens aan in alle modems/routers die ik ben tegengekomen

[ Voor 15% gewijzigd door Gunner op 21-11-2006 09:34 ]

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Wat heb je zelf al gevonden?
Geef eens de resultaten die je kreeg toen je zocht met google? Misschien kan ik je helpen om gerichter te zoeken, ik kan me echt niet voorstellen dat je dit niet gevonden krijgt.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Mijn sitecom software zegt dat de DHCP status is ingeschakeld (enabled)

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-03 10:10

DataGhost

iPL dev

Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 09:36:
Mijn sitecom software zegt dat de DHCP status is ingeschakeld (enabled)
Dan is er iets anders mis met je verbinding, alleen is uit de informatie die je gegeven hebt niet af te leiden wat precies. Ik hou het op verkeerde keys / MACfilter.
Het kan trouwens ook zijn dat DHCP wel staat ingesteld, maar totaal verkeerd (of helemaal niet) geconfigureerd is en eventueel ook op MAC filtert.

[ Voor 18% gewijzigd door DataGhost op 21-11-2006 09:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het wel allemaal even nog een keer checken.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Dit heeft niets met CSA te maken; ik verplaats je topic even :)

CSA > NT

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1