Toon posts:

AutoShutdown Pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tweakers, ik zit met het volgende probleem.
Ik heb een presentatiesysteem in een etalage dat elke dag automatisch moet gaan slapen en weer wakker moet worden. Hiervoor gebruik ik AutoShutdown Pro van http://www.barefootinc.com.
De computer gaat elke avond netjes slapen (hibernation), maar wordt niet elke ochtend netjes wakker (wake up). Hij staat ingesteld op 6:30:00 maar wordt elke dag wakker om 11:07:01
Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand zou kunnen zijn, want als ik overdag test, dan voert hij alle instellingen die ik instel gewoon uit.

Alvast bedankt! Roy

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Staat je bios klok correct ingesteld? Verder ken ik het programma niet, maar dit leek mij het meest voor de handliggende

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Verwijderd

Topicstarter
Yes, die staat goed. De computer gaat namelijk wel om de juiste tijd in hibernation.
Hij wordt alleen niet om de juiste tijd wakker. Ik heb net in de bios ook nog even allerlei opties enabled die het toe moeten staan dat je de computer wakker kan maken. Maar dit lijkt mij niet het probleem, omdat de computer wel aangaat, maar niet op de juiste tijd.
Misschien toch maar de standby gebruiken ipv de hibernation, maar ja, dat is het doel niet.

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:27

bonzz.netninja

Niente baffi

En een fysieke tijdklok op het stopcontact?

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

De computer gaat namelijk wel om de juiste tijd in hibernation.
Nee, dat is de tijd die Windows (?) weergeeft en welk van de/een server kunnen komen.

Heeft je moederbord een eigen functie om wakker te worden? Kijk eens of die het wel goed doet. Zo ja, zou ik denken aan een probleem met tijdzones.

Hele foute omweg: als het altijd 4.5 uur te laat is, stel in dat 'ie 2 uur 's nachts wakker wordt.

Trouwens heeft dit weinig van doen met Windows Clients, dus WOS -> CSA. (Ik verplaats naar CSA en niet de hardwarefora omdat ik een configuratieprobleem vermoed).

[ Voor 16% gewijzigd door F_J_K op 21-11-2006 09:54 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Ik was net al ff in de bios geweest en die tijd stond goed.

Net weer een test gedaan. En de computer ging gewoon en hibernation en werd 5 minuten later weer wakker zoals ik had ingesteld.

Ik heb nu ook de tijdklok in de bios ingesteld en een dubbele wake-up in het programma.

Ook ga ik nog een test doen met standby ipv hibernation.

Laat ik het programma dan ook nog maar even thuis testen om te kijken hoe er daar gereageerd wordt.

In ieder geval bedankt voor de tips!

Verwijderd

Topicstarter
Mocht er niemand ooit met hetzelfde probleem komen te zitten.
Koop niet bovenstaand programma, maar koop Auto Power-on & Shut-down van lilsoft! Werkt bij mij nu perfect!
Pagina: 1