ik draai op mn servertje serv-u ftp server, waarbij ik een aantal mensen schrijfrechten heb gegeven in een bepaalde map. nou verschijnen steeds vaker trojans en infected files in die map... zonder dat ik zie dat iemand die upload... hoe kan dit? waar zit het lek in mn beveiliging?
misschien doen ze het stiekem :((((Mr Alfabet schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 08:16:
ik draai op mn servertje serv-u ftp server, waarbij ik een aantal mensen schrijfrechten heb gegeven in een bepaalde map. nou verschijnen steeds vaker trojans en infected files in die map... zonder dat ik zie dat iemand die upload... hoe kan dit? waar zit het lek in mn beveiliging?
lekker veel info weer...
Geen anti virus op je server die 'on-acces' files scant?
verder evt die gebruikers er eens op aanspreken...
verder evt die gebruikers er eens op aanspreken...
Weet je zeker dat je de nieuwste versie geinstalleerd hebt?Mr Alfabet schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 08:16:
[ Voor 5% gewijzigd door Bart1983 op 21-11-2006 08:27 ]
Niet toevallig anonymous account aan laten staan op die map? En welke versie draai je?
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
ik ken serv-u ftp server niet. Maar de meeste fatsoenlijke ftp server applicaties houden toch wel iets van een log bij? Kan je daar niks in terugvinden? Eventueel zoeken naar de bestandsnamen van de geinfecteerde files die je terugvindt?
"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.
Lekkere reply ook, laat dan gewoon eenSa1 schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 08:20:
[...]
misschien doen ze het stiekem :((((
lekker veel info weer...
Ik ga echter de TS niet de kans geven antwoord te geven in dit topic. Er ontbreekt hier in feite te veel eigen inzet dat ik TS adviseer om het in een nieuw topic duidelijk het probleem uit te leggen, waar hij versienummers e.d. noemt (op welk OS draait Serv-U bijv?), alsmede de rechten-situatie wat duidelijker uit te leggen en ook aan te geven wat hij al geprobeerd heeft of naar gezocht heeft.
Signature
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()