DVI/HDMI Monitor verdwijnt uit properties bij uitzetten

Pagina: 1
Acties:

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-02 11:12
Ik zit met een vervelend (luxe) probleem. Ik heb hier een monitor aangesloten op een normale VGA aansluiting en daarnaast een plasma via DVI/HDMI. Dit werkt allemaal goed totdat de plasma een keer uitgezet wordt en later weer aangezet wordt. Op het moment dat de plasma uitgaat verdwijnt de monitor namelijk uit de display properties, alsof deze losgekoppeld wordt. Dit levert bij het aanzetten, en dus ook aansluiten, steeds wer een probleem op met de driver. Deze springt weer naar een andere resolutie of laat zelfs helemaal niks meer zien.
Nu ben ik benieuwd of er een manier is om te zorgen dat het display niet meer "verdwijnt" uit de opties van de driver. Alsof de verbinding levend wordt gehouden zeg maar...
Het is een tijdje goed gegaan maar wat ik anders heb gedaan aan de instellingen dat kan ik niet meer terughalen, vandaar dat ik deze oplossing nu aan het zoeken bekijken ben.
Zoeken op GOT en Google leverde geen bruikbare resultaten op.
Alvast hartelijk dank.

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:15
Dit "probleem" heb ik ook.

Om dit te omzeilen gebruik ik het programma Ultramon. Ik heb hier een sneltoets in aangemaakt waarmee ik de secondary monitor kan enablen en disablen. Ik disable de monitor dan voordat ik de tv uitzet. Als de tv weer aanstaat kan je weer enablen. Je hebt dan geen van de problemen die je noemt.

Toch ben ik ook wel geinteresseerd in een "echte" oplossing hiervoor, vroeger met twee monitoren had ik dit probleem niet als een monitor uitstond.