Toon posts:

HDD niet zichtbaar in Windows XP na verwijderen Vista

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb recentelijk een 320GB Maxtor HDD aangeschaft. Deze draait/draaide naast 2x80 GB (IDE) en 1 120GB op een Raid ATA133 controller...

Windows staat op 1 van de 80GB schijven. De rest is opslag... geen 2e boot oid.

Nu heb ik die nieuwe schijf gepartitioneerd met Partition Magic in 4 partities. 2x 100 1x 50 en 1x de rest.

Dit werkte allemaal feilloos onder mijn vorige windows XP pro install. Nu heb ik vorige week Vista RC1 geïnstalleerd. Ook dit werkte prima, en zag alle schijven zonder problemen.

Aangezien ik Vista nog niet overtuigend vond, heb ik deze installatie weer vervangen voor XP (c: geformateerd, en schone XP install). En toen begon de ellende... windows zag mijn 320Gb schijf niet meer... Bios ziet hem wel, met correcte groote, windows-apparaatbeheer ziet hem ook, maar daar houd het op. Ik heb via een progje (DiskPatch) geprobeerd de partitie tabel te herstellen (welke vermoedelijk naar de kloten was). Deze heeft de 4 partities gezien, en volgens mij ook hersteld. Echter zonder resultaat... DiskPatch nog een keer gestart en de partitie "active" gezet... weer geen extra schijven/partities in "deze computer".. Ook schijfbeheer van windows ziet de schijf/partities niet...

Ik ben een beetje ten einde raad, en weet niet goed hoe ik deze partities weer te voorschijn kan krijgen. Op 1 van de partities staat m'n outlook-backup van >1GB, en op een andere een grote hoeveelheid mp3s... Dus formateren is geen optie! Al zou ik ook niet weten met welk programma.

Iemand enige suggestie hoe ik deze partities weer terug krijg????? Het lijkt mij een windows probleem, of de partitie-tabel is toch nog niet goed??? |:(

Graag jullie input/hulp in deze. Bij voorbaat grote dank!!! _/-\o_

Koen

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

:w Welkom op GoT. :)

Is de 320 GB ook ATA of SATA. Dat is me onduidelijk. Een specificatie van je volledig configuratie is ook wel handig.

[ Voor 29% gewijzigd door Guardian Angel op 21-11-2006 00:33 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor het welkom!

320GB is een Maxtor DiamondMax 21 ATA133 (6A320Y0)... en zit als sec. master samen met de dvd-rw.

Heeft dus gewerkt onder windows XP en ik vermoed dat Vista de partition table of iets dergelijks naar de knoppen heeft geholpen... :S

Verwijderd

Topicstarter
Ow, specs:

Asus P4B266-E
P4 2GHz
1GB DDR Ram
2x 80 GB Maxtor primary master en slave
1x 320GB en DVD-RW secundary master en slave,
en 1 x 120GB op een promise Ultra Ata Raid controler.(onboard)

Windows staat op de 1e 80GB schijf...

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Ziet schijfbeheer überhaupt de schijf wel? En hoe ziet het er daar uit? Unallocated?

Ik zou trouwens eventjes helemaal niets met de schijf doen. 't Is al laat en mogelijk komt er iemand voorbij huppelen die dit herkent.

Misschien dat je het eens kunt proberen met een bootable Linux CD zoals The Ultimate Boot CD. Zal eens een link zoeken.

[ Voor 60% gewijzigd door Guardian Angel op 21-11-2006 00:46 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Guardian Angel schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 00:43:
Ziet schijfbeheer überhaupt de schijf wel? En hoe ziet het er daar uit? Unallocated?
Nope... ziet um helemaal niet... :'(

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Had mijn post gewijzigd. :)

http://www.ultimatebootcd.com/

Ik ga toch maar even knorren. :)

Als je de partities wel kunt zien, dan zou je even in de FAQ kunnen zoeken naar een programma voor data recovery waarmee je de hoogst noodzakelijke bestanden kunt proberen terug te halen waarna het probleem verder opgelost zou kunnen worden. Eerst maar die bestanden terughalen.

[ Voor 72% gewijzigd door Guardian Angel op 21-11-2006 00:50 ]

ARME AOW’er

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Heb je SP2 al wel geïnstalleerd? Dat zou natuurlijk het eerste moet je zijn wat je doet, als je al geen geslipstreamde CD hebt gebruikt, maar ik vraag het maar even :P

[ Voor 67% gewijzigd door NNF op 21-11-2006 00:49 ]

Verwijderd

Maxblast al eens uitgeprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
ook nog ff gedaan net... netjes bootdisk, en laten checken... geen fouten... :? |:( |:(

Verwijderd

Topicstarter
NNF schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 00:49:
Heb je SP2 al wel geïnstalleerd? Dat zou natuurlijk het eerste moet je zijn wat je doet, als je al geen geslipstreamde CD hebt gebruikt, maar ik vraag het maar even :P
Windows XP SP2 staat er op...

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Hm. En als je de schijf in een ander systeem propt? Mits je er één tot je beschikking hebt natuurlijk.

Als je het echt allemaal niet aan de praat krijgt zou ik je aanraden er eens naar te kijken met het progje GetDataBack. Echt met afstand de beste data recovery software die er is, en je data zal gewoon nog op de schijf staan dus dat moet geen probleem zijn.

Verwijderd

Topicstarter
NNF: ik heb hier niet zo 123 een 2e systeem bij de hand... dan zal ik naar een kameraad moeten gaan...

Ik zal die UltimateBootCD eens gaan proberen...

Verwijderd

Topicstarter
Met een meerdere programma's van de UBCD de partities gezien, en met 1 progje de Partition table gechecked en geschreven...

Maar helaas, windows wil hem nog steeds niet zien. Wel in apparaatbeheer, maar niet in Schijfbeheer, en dus ook niet als harde-schijf in "deze-computer"... :S :S :S

Windows nog een keer installeren????

• FirmPete
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Heb zoiets gehad met een van de Vista beta's.

Heb toen op een losse schijf Vista weer geïnstalleerd en met die installatie m'n data van de schijf afgehaald.

Heb niet teveel moeite gestoken in het uitzoeken van hoe en waarom. Maar de symptomen waren aardig hetzelfde.

Firmpete on Aerie Peak

Verwijderd

Topicstarter
Nouw, ik heb windows nog een keer geinstalleerd... en nu ziet ie um wel... dus toch een windows probleem...

Thanx voor alle hulp/tips...
Pagina: 1