Toon posts:

mce loopt vast bij bij verandering van schermgroote

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Mijn Systeem

moederbord: Asus M2N32-SLI Deluxe
CPU :DualCore AMD Athlon 64 X2, 2060 MHz
Ram: DDR2 1024 800mhz
video: nVIDIA GeForce 7600 GT PCI
geluid: Creative Audigy 2 ZS
TV: hauppage win-tv 500mce

Een tijdje geleden moest ik een nieuw systeem in elkaar zetten omdat mijn oude ASUS P4C800-E Deluxe was gesneuveld in de strijd met een onwelwillende cpufan.
Op het oude mob draaide ik met veel plezier mce 2005.
Ik dus wat nieuwe spulletjes aangeschaft (zie lijst bovenaan) en alles in elkaar gezet.
Na wat opstart probleempjes (verkeerde ram-module, schijnt dat dit mob wat kieskeurig is) liep mce dan weer eindelijk.
Echter toen ik het mediacenter wou opstarten verliep het minder voorspoedig.
Na een paar minuten veranderd mijn beeld een gestreept en gekleurd beeld (geheel het scherm met allerlei kleuren streepjes van ongeveer 3 a 4 mm).
Het systeem is niet dood want als je wat sneltoetsen gebruikt hoor je dat er iets gebeurt maar je ziet het niet omdat het gestreepte beeld blijft (kan hem met wat gokken laten herstarten)
Voor de rest loopt alles gladjes in MCE dus het streepjesbeeld treed alleen op bij het opstarten van mediacenter.
Nu dacht ik eerst aan een driver probleem van de videokaart maar wat andere drivers geprobeert te hebben weet ik dat niet zo zeker.
Ik heb asus al gemailt en die geven wel een erg vreemde reactie.
Ze zeggen dat dit moederbord mce niet ondersteund.
Discussie aangaan met die gasten had geen zin want ze reageren dan gewoon niet meer.
Ook heb ik AMD aangeschreven (misschien ligt het aan de dual-core??) maar vanuit die hoek bleef het ook stil.
Heb van alles (wat in mijn kennis ligt) geprobeerd.
Kale mce instal met alle benodigde drivers (probleem blijft bestaan).
safemode: (probleem blijft bestaan)
Verschillende drivers video, chipset, cpu (probleem blijft bestaan)
op internet gezocht naar soortgelijke problemen (een paar gevonden maar geen oplossingen erbij)
Gezocht op MCE forums (nog niks gevonden)

Heeft iemand een idee wat ik nog kan proberen?